Στο «μικροσκόπιο» της Ρωσίας βρίσκεται το σιδηροδρομικό δίκτυο και το λιμάνι του Βόλου, ανάμεσα σε άλλα της Βορείου Ελλάδος -όπως της Θεσσαλονίκης- που «βλέπουν» στο Αιγαίο.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελευθέρια» και το thessalianews, ο Βόλος φαίνεται να θέτει ισχυρή «υποψηφιότητα» ως λιμάνι με σιδηροδρομική σύνδεση στα σχέδια της Ρωσίας να επεκτείνει τις σιδηροδρομικές εμπορικές μεταφορές της προς το μέτωπο του Αιγαίου, δεδομένης της θέσης του αλλά και της προωθούμενης ενεργοποίησης της γραμμής με τη Συρία, την οποία στηρίζει η Ρωσία.
Ο Πρόεδρος του Ελληνορωσικού Επιμελητηρίου, Χρήστος Δήμας, επιβεβαίωσε χθες, στο περιθώριο εκδήλωσης για την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με το Επιμελητήριο Μαγνησίας, το ρωσικό ενδιαφέρον για λιμάνι με σιδηροδρομική σύνδεση, το οποίο ήδη αναζητά ρωσική αντιπροσωπεία που βρίσκεται από την Τετάρτη στην Ελλάδα.
Ο κ. Δήμας μίλησε για ρωσικό ενδιαφέρον για λιμάνια με σημαντική θέση στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Άλλωστε η Ρωσία έχει παράδοση στις σιδηροδρομικές μεταφορές, έχοντας αναπτύξει σύστημα που ενώνει τον Ειρηνικό, την Κεντρική Ασία και τον Καύκασο με την Ευρώπη.
Εν αναμονή τυχόν μεγάλων συμφωνιών που θα δώσουν ώθηση στην ευρύτερη περιοχή, η Μαγνησία κάνει άνοιγμα στην αγορά της Ρωσίας για την προώθηση του ντόπιου επιχειρείν. Χθες το απόγευμα, σε ανοιχτή συνεδρίαση της διοικητικής επιτροπής του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, υπογράφτηκε με τον Πρόεδρο του Ελληνορωσικού Εμπορικού Επιμελητηρίου μνημόνιο συνεργασίας.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, Αρ. Μπασδάνη, στόχος του μνημονίου συνεργασίας είναι η προώθηση του ντόπιου επιχειρείν στην «παρθένα» ρωσική αγορά, με τοπικά προϊόντα και υπηρεσίες. Ευχής έργο, οι εξωστρεφείς ντόπιες επιχειρήσεις να βρουν σύντομα «γόνιμο έδαφος» στη Ρωσία, για την τόνωση της οικονομίας και εμπορικής φυσιογνωμίας της περιοχής.
Επιμέλεια: Παναγιώτης Βλαχουτσάκος