Το δικό της μήνυμα με έναν ιδιαίτερο αλλά και συμβολικό τρόπο θέλησε να στείλει η 24χρονη Νουρ αλ Χιζάμ από την Συρία για όλους όσους βρίσκονται καθηλωμένοι στην ουδέτερη ζώνη Ελλάδας – ΠΓΔΜ.
Τα ακραία καιρικά φαινόμενα που επικρατούν τις τελευταίες ημέρες και έχουν μετατρέψει την Ειδομένη σε έναν απέραντο βούρκο, δεν εμπόδισαν το νεαρό κορίτσι να ξεδιπλώσει το ταλέντο του στη μουσική…
Με τη βοήθεια του διεθνούς φήμης Κινέζου εικαστικού και ακτιβιστή Άι Γουέι Γουέι, που βρίσκεται κοντά στους πρόσφυγες, τοποθετήθηκε στο μέσο ενός χωραφιού, ένα πιάνο, που έφερε ειδικά γι’ αυτήν στον καταυλισμό.
«Δεν είναι performance δεν είναι κονσέρτο. Είναι η ίδια η ζωή» δήλωσε ο διάσημος Κινέζος ακτιβιστής ο οποίος έχει δεχθεί κατ επανάληψη διώξεις στην Κίνα, λόγω των θέσεών του κατά της κάθε είδους διάκρισης μεταξύ των ανθρώπων, κατά διάρκεια της μελωδίας που έπαιζε στο πιάνο η νεαρή από τη Συρία.
«Ελπίζω ότι θα επικρατήσει τελικά ειρήνη στη Συρία και ότι οι άνθρωποι θα μπορέσουν να περάσουν τα σύνορα και να ζήσουν ελεύθεροι. Και πως οι άνθρωποι εδώ, που υποφέρουν όπως εγώ, δεν θα συνεχίσουν να υποφέρουν» δήλωνε η ίδια στους δημοσιογράφους.
Ήταν μια μουσική «παράσταση» που όλα ήταν τόσο ίδια αλλά και ταυτόχρονα τόσο διαφορετικά… Δίπλα στο ολόλευκο πιάνο με την ουρά στήθηκαν πλαστικές, λευκές καρέκλες όπου θεατές, δεκάδες δημοσιογράφοι, φωτορεπόρτερ και τηλεοπτικά συνεργεία από κάθε γωνιά του πλανήτη παρακολουθούσαν σιωπηλοί.
Και η «παράσταση» αρχίζει…
Η 24χρονη έβαλε δειλά δειλά τα δάχτυλά της πάνω στο πιάνο και άρχισε να παίζει μια από τις αγαπημένες της μελωδίες. Κάθε φορά που σταματούσε για να θυμηθεί τον σκοπό, άρχιζε εκ νέου από την αρχή με μεγαλύτερο πάθος, ενώ η συγκίνηση ήταν έκδηλη στο πρόσωπό της.
Η Νουρ -συνοδευόμενη από τους γονείς της Σάνα και Νάσερ- από την πόλη Ντέιρ Εζόρ της Συρίας δεν φανταζόταν ποτέ τρία χρόνια πριν ότι η επόμενη φορά που θα ακουμπούσε τα μακριά, λεπτεπίλεπτα δάχτυλά της στα πλήκτρα θα ήταν στον φράχτη της Ειδομένης, που παραμένει κλειστός και την κρατά μακριά από τον σύζυγό της, ο οποίος βρίσκεται ήδη στη Γερμανία.
Επιμέλεια: Κωνσταντίνα Παπατσάκωνα