«Παρά το γεγονός ότι ένα κιλό καφέ κοστίζει μόλις 30 ευρώ ή και λιγότερο, καταλήγει να πωλείται στον τελικό καταναλωτή στην εξωπραγματική τιμή των 5 ή ακόμη και των 7 ευρώ». Αυτό αποκαλύπτει μιλώντας στη «Ζούγκλα» ο γνωστός επιχειρηματίας Γιώργος Κοτοπούλης, με εμπειρία δεκάδων χρόνων στην εστίαση, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

«Στην Ελλάδα η τιμή του καφέ έχει ξεφύγει τελείως. Έχουν φθάσει περιφερειακά μαγαζιά να πωλούν ένα καφέ 5 ευρώ. Ο καφές δεν είναι είδος πολυτελείας, είναι είδος πρώτης ανάγκης. Υπάρχει κόσμος που δεν μπορεί να ξυπνήσει, δεν μπορεί να οδηγήσει, δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς να πιει καφέ. Στις γειτονικές μας χώρες, όπως για παράδειγμα στην Ιταλία, ένας καφές κοστίζει 80, 90 λεπτά ή το πολύ ένα ευρώ».

Ο κ.Κοτοπούλης λέει ακόμη ότι ο καφές μπορεί να κοστίζει ακριβότερα στα πολυτελή ή ιστορικά καταστήματα, υπογραμμίζει όμως ότι αυτό δεν μπορεί και δεν πρέπει να συμπαρασύρει τα υπόλοιπα καταστήματα.

Απαράδεκτα υψηλός ο ΦΠΑ ενώ στην Ιταλία θεωρείται είδος πρώτης ανάγκης

«Δεν είναι δυνατόν το ΦΠΑ να κυμαίνεται στο 23%. Είναι ντροπή να θεωρείται είδος πολυτελείας. Είναι επιβεβλημένη η μείωση του ΦΠΑ, όπως και στα είδη πρώτης ανάγκης, ή η δημιουργία ενός ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ» λέει ακόμη ο κ.Κοτοπούλης

Σημειώνεται ότι οι αρμόδιοι φορείς και οι οικονομικοί παράγοντες στην Ιταλία αντιμετωπίζουν τον καφέ ως είδος πρώτης ανάγκης. Και σαν τέτοιο, επιβάλλουν μικρότερο ΦΠΑ. Υφίσταται δηλαδή μία εντελώς διαφορετική λογική, όπου ο καφές δεν θεωρείται είδος πολυτελείας αλλά είναι ένα καθημερινό λαϊκό ρόφημα για τον εργαζόμενο.

Αν λοιπόν οι αρμόδιοι στην Ελλάδα και η κυβέρνηση δεν αντιλαμβάνονται αυτή την διαφορά, και αφήνουν τη διακύμανση της τιμής του καφέ να την διαχειρίζονται τα κερδοσκοπικά κυκλώματα, τότε πραγματικά θα πρέπει να σηκώσουμε τα χέρια ψηλά. Είναι δηλαδή απορίας άξιο πως η τιμή ενός καφέ, καθόλα ποιοτικά άρτιου, στο γνωστό ιταλικό θέρετρο της Ταορμίνα κοστίζει ένα ευρώ, ενώ στα Τρίκαλα στα… δυο στενά ο αντίστοιχος καφές σαφώς κατώτερης ποιότητας κοστίζει 5 ευρώ.

Όποιος λύσει αυτό τον γρίφο, τότε θα πρέπει να μας το πει για να το καταλάβουμε κι εμείς.

Τα λάθη των καταναλωτών

Σε ερώτημα για το τι πρέπει να κάνουν από την πλευρά τους οι καταναλωτές, ο κ. Κοτοπούλης επισημαίνει:
«Οι καταναλωτές θα πρέπει να κοιτούν πρώτα απ’όλα τον τιμοκατάλογο και να αποφασίζουν το κατά πόσον είναι διατεθειμένοι τελικά να πληρώσουν έναν καφέ που είναι αδικαιολόγητα ακριβός. Από την άλλη μεριά η αγορά είναι ελεύθερη. Έχει όμως ο καταναλωτής τη δική του δύναμη, προκειμένου να επηρεάσει τις τιμές προς τα κάτω».

Δείτε το βίντεο με όσα είπε ο Γιώργος Κοτοπούλης:

Στο Μάτσου Πίτσου του Περού αλλά και μαζί με τον Στινγκ στη Βραζιλία, για τη σωτηρία του Αμαζονίου

Ο Γιώργος Κοτοπούλης εκτός από την επιχειρηματική δραστηριοποίησή του στην Ελλάδα, είχε για μια περίπου δεκαετία εστιατόρια-μπαρ στο Μάτσου Πίτσου στο Περού, σε υψόμετρο 3.453 μέτρα (!) 3 αλλά και στο Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας, εξυπηρετώντας τουρίστες υψηλού επιπέδου.

Μάλιστα είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί τον Αμαζόνιο μαζί με τον διάσημο τραγουδιστή Στινγκ, μαζί με ομάδα επιστημόνων, προκειμένου όπως ανέφερε «να δούμε μαζί με τον γηγενή πληθυσμό, πώς μπορεί να σωθεί το δάσος».

«Δυστυχώς όμως το αποτέλεσμα ήταν μηδενικό, εξαιτίας των μεγάλων συμφερόντων, κυρίως από τις πετρελαϊκές εταιρείες που δεν ήθελαν να προχωρήσει το σχέδιο αλλά και λόγω της κτηνοτροφίας που οδηγούσε σε αποψίλωση το δάσος» είπε στη «Ζούγκλα».

Δείτε το βίντεο και φωτογραφίες του Γιώργου Κοτοπούλη:

 

Ο Γιώργος Κοτοπούλης μαζί με τον διάσημο τραγουδιστή Στινγκ
Φωτογραφία από το εστιατόριο – μπαρ του Γιώργου Κοτοπούλη στο Μάτσου Πίτσου στο Περού
Ο γνωστός επιχειρηματίας Γιώργος Κοτοπούλης