Ρεπορτάζ: Νίκος Τσιαμτσίκας

Στους πάγκους των καταστημάτων της οδού Αθηνάς καθώς και άλλων περιοχών του κέντρου της πρωτεύουσας μπορεί να βρει κάποιος τα πασίγνωστα προϊόντα -μαϊμού, δηλαδή τις κακές απομιμήσεις επώνυμων προϊόντων, που συνήθως πωλούνται σε τιμές εξευτελιστικές, οι οποίες αποτελούν δέλεαρ για τους καταναλωτές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι πιο αδαείς, μάλιστα, φεύγουν από τα σημεία πώλησής τους ευτυχισμένοι, νομίζοντας ότι αγόρασαν, για παράδειγμα, τις μπαταρίες SONY που κοστίζουν 3-4 ευρώ στα σούπερ μάρκετ και στα περίπτερα με μόλις 1 ευρώ, ενώ στην ουσία έχουν αγοράσει τις… SQMY, με πανομοιότυπο σχεδόν λογότυπο και με συναφή χρώματα.

Ψιλά γράμματα, θα μου πει κανείς… Η ζημιά όμως γίνεται, καθώς αυτά τα κινεζικής ή αγνώστου προελεύσεως πάμφθηνα προϊόντα είναι και επικίνδυνα και επιζήμια για την τσέπη του καταναλωτή, αφού δεν έχουν ούτε τη σύσταση ούτε τη διάρκεια που έχουν τα γνήσια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Μαφία των εισαγωγών

Τα προϊόντα-μαϊμού, ταυτόσημα του παραεμπορίου και της φοροδιαφυγής, έχουν μπει στο στόχαστρο των υπηρεσιών δίωξης που έχουν συσταθεί από κοινού από το Υπ. Ανάπτυξης, το ΣΔΟΕ, την αστυνομία, τις περιφέρειες και τους δήμους.

Εκείνο που προκαλεί πονοκέφαλο είναι οι παράλληλες εισαγωγές, καθώς οι «εγκέφαλοι» διαθέτουν ένα καλά οργανωμένο δίκτυο και τα προϊόντα δύσκολα ανιχνεύονται στο ελεύθερο εμπόριο.

Αυτές οι εισαγωγές, λοιπόν, είναι μια παράνομη δραστηριότητα, καθώς μέσω του τρόπου αυτού διακινούνται επώνυμα προϊόντα-μαϊμού, ίδια και απαράλλαχτα όμως με τα αυθεντικά και βεβαίως χωρίς παραστατικά ή τιμολόγια, αποδείξεις κ.λπ..

Το κέρδος για τη μαφία των παράλληλων εισαγωγών είναι τεράστιο, αφού τα προϊόντα αυτά λαμβάνουν τη θέση των επωνύμων τα οποία μιμούνται (χωρίς να έχουν την ίδια ποιότητα ή τα ίδια συστατικά) και πωλούνται στις ίδιες τιμές ή ελαφρώς φθηνότερα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Tα αμφίβολης ταυτότητας προϊόντα δίχως παραστατικά…

Πρόκειται για σαμπουάν, απορρυπαντικά, αντηλιακά, οδοντόκρεμες, γάλα, κονσέρβες, μακαρόνια, δηλαδή ό,τι μπορεί κανείς να φανταστεί.

Έχουν τις ίδιες ακριβώς συσκευασίες με τα επώνυμα, την ίδια φίρμα, αλλά δεν υπάρχουν τιμολόγια και παραστατικά εισαγωγής. Εισάγονται συνήθως από την Ιταλία σε κοντέινερ και φτάνουν στην αγορά μέσω πυραμίδας άγνωστων μη επαγγελματιών προμηθευτών, που κάνουν την αρπαχτή…

Η διακίνηση γίνεται από «φίλο» σε «φίλο», αλλά πάντα πρέπει να υπάρχει το μπακάλικο ή το μίνι μάρκετ ή ακόμη και το σούπερ μάρκετ που θα πάρει το ρίσκο να βάλει τα εν λόγω προϊόντα στα ράφια του.

Οι πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων ανθούν αυτήν την εποχή λόγω κρίσης, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν να γεμίσουν το καλάθι με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προϊόντα παράλληλης εισαγωγής δεν είναι πάντα ίδια, ενώ πολλές φορές διαφέρει η σύνθεση και η ποιότητά τους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιων ειδών είναι οι λάμπες της εταιρείας Phillips, το εργοστάσιο της οποίας έκλεισε στη Ρουμανία. Οι λάμπες που κυκλοφορούν στην Ελλάδα δεν είναι αυθεντικές. Τα εν λόγω προϊόντα ξεχωρίζουν από τα κινεζικά μόνο από το εσωτερικό της συσκευασίας, αλλά κυρίως από την μπλε κόλλα που χρησιμοποιείται στις αυθεντικές λάμπες Phillips ανάμεσα στο πλαστικό μέρος της βάσης και στο γυάλινο που ανάβει. Τρέχα γύρευε, δηλαδή…

Το φαινόμενο των παράλληλων εισαγωγών, παρά τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν από τις αρμόδιες Αρχές σε συγκεκριμένες εισαγωγικές εταιρείες πριν από δύο χρόνια, τείνει να λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις στην ελληνική αγορά.

Για παράδειγμα, ένα γνήσιο σαμπουάν κοστίζει 5 ευρώ και το όμοιό του, της παράλληλης εισαγωγής, τιμάται στα 2,90 ευρώ… Όταν μάλιστα, έχουν τυπωθεί στην Ιταλία και κάποια στίκερ με ελληνικά γράμματα, τότε, για να εντοπίσεις τη διαφορά, πρέπει να έχεις… πολύ καλό μάτι.


(ΑJAX εισαγωγής αντί AZAX)


(2,99 ευρώ κοστίζει το ένα, 5 ευρώ το άλλο)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης