Την αδιαπραγμάτευτη θέση της στο Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας αναφορικά με τα όσα λέγονται τελευταία για την διάδοση του κορωνοϊού, αλλά και την αποδοκιμασία της για τη γιόγκα εξέφρασε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος.

Συγκεκριμένα, η ΔΙΣ έλαβε την Τετάρτη την ομόφωνη απόφαση να αποσταλούν απαντητικά ανάλογα Συνοδικά Γράμματα, τόσο στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο όσο και στον Πατριάρχη Ρουμανίας Δανιήλ, αναφορικά με την αναγκαιότητα να υπάρξει κοινή πορεία στην ποιμαντική αντιμετώπιση των αμφισβητήσεων του καθιερωμένου τρόπου μεταδόσεως της Θείας Κοινωνίας.

Μάλιστα, όπως τονίζει στη σχετική ανακοίνωση, η Εκκλησία της Ελλάδος εμμένει στην εξ αρχής εκφρασθείσα δογματική και θεολογική επιβεβαίωσή της ότι «το Ιερό Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας παραμένει αδιαπραγμάτευτο όπως μας παρεδόθη από την περί αυτού διδασκαλία της Ορθοδόξου Παραδόσεως και των αγίων Πατέρων της αγίας μας Εκκλησίας».

Επιπρόσθετα, η ΔΙΣ καλεί τους αρχιερείς και τους ιερείς να απέχουν από κάθε εκδήλωση που διοργανώνεται από τις οργανώσεις Rotary και Lions. Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασής της, η οποία θα κοινοποιηθεί στις Μητροπόλεις με εγκύκλιο σημείωμα, οι οργανώσεις αυτές «δεν περιορίζονται μόνον σε κοινωνικές εκδηλώσεις, αλλά επεκτείνονται και σε πράξεις θρησκευτικού χαρακτήρα, καθ’ όσον διαθέτουν τυπικό τελετουργίας εισδοχής νέων μελών και καθορίζουν προσευχή που απευθύνεται αδογμάτιστα σε ένα θεό, με την γενική έννοια του όρου και όχι κατά την Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη μας».

Εξάλλου, όπως επισημαίνεται στη σημερινή ανακοίνωση που εξέδωσε η ΔΙΣ, με αφορμή τη σύσταση της τεχνικής της γιόγκα από διάφορους φορείς ως τρόπου αντιμετώπισης του άγχους, κατά την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού, «η Γιόγκα τυγχάνει απολύτως ασυμβίβαστη με την Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη μας και δεν έχει καμία θέση στην ζωή των Χριστιανών».

Η επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχη

Στην επιστολή του προς τους Προκαθημένους της Ορθοδοξίας, ο Οικουμενικός Πατριάρχης, εκφράζει την επιθυμία του, να υπάρξει συντονισμός και ομοιομορφία ως προς το καίριο θέμα της Θείας Ευχαριστίας και του τρόπου μεταδόσεως αυτής στους πιστούς, μετά τα έκτακτα μέτρα που ελήφθησαν στις Εκκλησίες για τον κορωνοϊό.

«Ἐπειδή ὅμως, ὁμοῦ μετά τοῦ ἐπαινετοῦ κατά τήν πανδημίαν τοῦ COVID-19, ἐν πολλοῖς, κρατικοῦ ἐνδιαφέροντος καί τῆς τῶν ἰθυνόντων ἀξιοζήλου προνοίας, ἠκούσθησαν ἀνοίκειοι ἀπόψεις τινές περί τοῦ τρόπου προσελεύσεως εἰς τά Ἄχραντα Μυστήρια, εἶναι ἀδύνατον εἰς ἡμᾶς νά παραμείνωμεν ἄφωνοι καί ἀμέτοχοι ἐνώπιον μιᾶς τοιαύτης ἀμφισήμου καταστάσεως, ἀδρανοῦντες πρό τῶν ἐξελίξεων καί τῶν κατά Πολιτείαν σχετικῶν ρυθμίσεων καί ἀπαγορεύσεων», αναφέρει μεταξύ άλλων στην επιστολή του.

«Ὑπηκούσαμεν εἰς τάς προτροπάς τῶν ὑγιειονομικῶν καί πολιτικῶν ἀρχῶν, καί, ὡς εἰκός, ὑπακούομεν, μέχρις, ὅμως, τοῦ σημείου καθ᾽ ὅ οὐ θίγεται ἡ οὐσία καί τό κέντρον τῆς πίστεως ἡμῶν. Ἡ συγκατάβασις τῆς Ἐκκλησίας φθάνει μέχρι Σταυροῦ, ἀρνεῖται, ὅμως, τήν κατάβασιν ἐξ αὐτοῦ, ἐξ ὑπακοῆς πρός τάς ἀρχάς καί τάς ἐξουσίας τοῦ κόσμου τούτου, ὅταν ἀμφισβητῆται τό Μυστήριον τῶν μυστηρίων τῆς ζωῆς της, ἡ Θεία Εὐχαριστία», σημειώνει ζητώντας να υπάρξει «συντονισμός και ομοιομορφία ως προς το καίριο θέμα της Θείας Ευχαριστίας και του τρόπου μεταδόσεως αυτής στους πιστούς».