Μία επιχειρηματίας από την Ορεστιάδα, η οποία δραστηριοποιείται στην ένδυση δέχτηκε ένα τηλεφώνημα από την γνωστή σε συγκεκριμένους κύκλους influencer, την Μέγκι Ντρίο, πρώην συμμετέχουσα στο GNTM. Η «επαγγελματίας» πρότεινε στην επιχειρηματία να διαφημίσει το κατάστημα της, gn2m.gr από την ιστοσελίδα της. Της ζήτησε 800 ευρώ για την διαφήμιση αυτή.
Η επιχειρηματίας δέχτηκε και μέσω τραπέζης της κατέβαλε στον λογαριασμό της το συγκεκριμένο ποσό. Με μία διαφορά. Δεν δόθηκε καμία απολύτως απόδειξη εκ μέρους της influencer για την συναλλαγή αυτή. Η κυρία Μέγκι Ντρίο έλαβε αμοιβή με εντελώς παράνομες διαδικασίες. Είναι μία απλή φοροφυγάς.
Δεν έφτανε όμως μόνο αυτό. Η influencer Μέγκι Ντρίο αν και εισέπραξε παράνομα τα χρήματα δεν φρόντισε ούτε καν να παράσχει την υπηρεσία που υποσχέθηκε.
Δείτε το μήνυμα που έλαβε από την επιχειρηματία:
Ακούστε τι δήλωσε στη «Ζούγκλα» η επιχειρηματίας Αναστασία Παναγιωτίδου για την οικονομική της συναλλαγή με την influencer:
Τι απαντά η Μέγκι Ντρίο
Η «Ζούγκλα» επικοινώνησε με τη Μέγκι Ντρίο. Η κα. Ντρίο διέψευσε όσα υποστηρίζει η επιχειρηματίας, λέγοντας πως τήρησε τη συμφωνία τους. Η κα Ντρίο επίσης παραδέχτηκε ότι δεν έκοψε κανένα παραστατικό για τη συναλλαγή των 800 ευρώ, υποστηρίζοντας ότι αυτό έγινε σε συμφωνία με την επιχειρηματία.
Ακούστε τι είπε η Μέγκι Ντρίο στη «Ζούγκλα»:
Το διαδικτυακό αυτό φαινόμενο των influencers έρχεται να συμπληρώσει το πρωτοφανές χάος που έχει προκαλέσει η παράλληλη χρήση των social media για ενίσχυση της προσωπικής επιρροής σε ομάδες ανθρώπων με στόχο το οικονομικό όφελος. Αυτή η επιρροή (influence) αφορά την διαφήμιση προϊόντων, υποπροϊόντων, συμπεριφορών, υπηρεσιών νομίμων ή παρανόμων κλπ. Ο κατάλογος είναι μακρύς και βρισκόμαστε μόνον στην αρχή. Οι κοινωνίες βρέθηκαν (για μία ακόμη φορά) απροετοίμαστες, Η διαδικτυακή δυναμική των influencers αποδείχτηκε αποτελεσματική.
Για να συνεννοούμεθα. Πρόκειται για άτομα κατά κανόνα ημιμαθή, συνήθως αυτοπροσδιοριζόμενα ως εκκεντρικά, δίχως ηθικούς φραγμούς και με περιορισμένο πνευματικό βεληνεκές και κυρίως πλήρως απολίτικα. Δεν διαθέτουν κοινωνική συνείδηση, δεν διαθέτουν σφαιρική αντίληψη. Θεωρούν πώς η ζωή είναι η διάδοση κάποιων κλισέ και μόνον. Επιχειρούν να κονσερβοποιήσουν την ζωή σε μερίδες ευκολόπεπτων προϊόντων μόδας. Ψάχνουν για ευκολόπιστους πελάτες. Λειτουργούν χωρίς αιδώ. Νομίζουν πώς μπορούν να λειτουργούν πέρα και έξω από τον νόμο. Το Διαδίκτυο είναι ο… ναός τους.
Η «Ζούγκλα» και ο ίδιος ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος διερευνούν αυτήν την περίοδο την δραστηριότητα των Ελλήνων, κυρίως, influencers. Όπως έχει διαπιστωθεί από πρόσφατες μελέτες αρμοδίων φορέων οι αριθμοί ακολούθων που εμφανίζουν οι διάφοροι πρωταγωνιστές αυτής της δραστηριότητας στην Ελλάδα είναι fake. Ναι. Είναι απολύτως fake.
Παραθέτουμε έναν πίνακα που δημοσίευσε εξειδικευμένη βρετανική ιστοσελίδα η οποία αποκαλύπτει το μέγεθος της απάτης με πολύ γνωστά ονόματα όσον αφορά τον αριθμό των ακολούθων τους.
Υπάρχουν συγκεκριμένες δημοσιεύσεις οι οποίες καταδεικνύουν το πώς λειτουργεί διαδικτυακά (και δυστυχώς αποτελεσματικά) η απάτη των influencers.
Διαβάστε την παρακάτω ανάρτηση στη «Ζούγκλα»:
Παρακολουθείστε τις αναρτήσεις του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου στο Instagram σχετικά με τον βίο και την πολιτεία των influencers.