Το θέμα της εισόδου των αυτοκινήτων στο Ζάππειο, όταν πλέον θα έχει πεζοδρομηθεί η Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας, απασχόλησε τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) στην τελευταία συνεδρίασή του.
Αφορμή στάθηκε αίτημα του Διοικητικού Συμβουλίου του Μεγάρου, που ζητούσε να διατηρηθεί η ανατολική είσοδος οχημάτων, η οποία βρίσκεται επί της Λεωφόρου Βασ. Όλγας και απέχει περίπου 50μ. από τη Βασ. Κωνσταντίνου. Υπενθυμίζουμε ότι, κατά τη συζήτηση της μελέτης του έργου «Ανάπλαση – Διαμόρφωση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας στην Αθήνα», που πήρε το «πράσινο φως» από το ΚΑΣ τον Απρίλιο του 2012, τα μέλη του Συμβουλίου διαφώνησαν με την πρόταση για την ελεύθερη είσοδο των αυτοκινήτων από την ανατολική είσοδο του Ζαππείου, με το σκεπτικό ότι μπορεί να προκύψει σοβαρό πρόβλημα από τις άναρχες ελεύσεις των αυτοκινήτων με προορισμό τον πολυχώρο της «Αίγλης».
Μια παράμετρος, όμως, η οποία τέθηκε ενώπιον των μελών του ΚΑΣ από τον Ιωάννη Δομάγερ, πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου των Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων και Εκπροσώπου της Ζαππείου Επιτροπής, άλλαξε τα δεδομένα. «Η ανατολική είσοδος σχεδιάστηκε την εποχή του ευεργέτη Ευάγγελου Ζάππα με σκοπό όλοι οι αρχηγοί κρατών και επίσημοι που κατευθύνονται στο Ζάππειο να απολαμβάνουν τη μεγαλοπρέπειά της. Αν καταργηθεί, το μέγαρο θα οδηγηθεί στην αφάνεια» υποστήριξε ο κ. Δομάγερ, πείθοντας το ΚΑΣ να δεχθεί την πρόσβαση των οχημάτων από την ανατολική είσοδο, μετά και τη διαβεβαίωσή του ότι θα τοποθετηθεί μπάρα με φύλακα στη γωνία των Λεωφόρων Βασ. Κωνσταντίνου και Βασ. Όλγας.
Η φύλαξη με ευθύνη του Ζαππείου και ο όρος ότι τα αυτοκίνητα που θα μπαίνουν στον αύλειο χώρο θα αφορούν μόνο στις εκδηλώσεις του μεγάρου «λείαναν» κάποιες ανησυχίες, ότι δηλαδή οχήματα θα κατακλύσουν τα 50 μ. του πεζοδρόμου (όταν αυτός διαμορφωθεί), όσο δηλαδή απέχει η ανατολική είσοδος από τη γωνία των δύο λεωφόρων.
Πηγή: ΑΠΕ
Επιμέλεια: Κωνσταντίνα Παπατσάκωνα