Ποια είναι άραγε η αξία των κοσμημάτων, που κάποιος μπορεί να αγοράσει μέσω της τηλεόρασης; Βγαίνει κερδισμένος, τελικά, ο καταναλωτής που αγοράζει κοσμήματα πολλών εκατοντάδων ευρώ σε τιμές εξευτελιστικές;

Η τηλεοπτική Ζούγκλα έκανε ένα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ για την ποιότητα και την αξία των κοσμημάτων που πωλούνται μέσω εκπομπών δημοπρασιών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κυρία Κατερίνα Μπαχατούρη αγόρασε μέσω τηλεοπτικής δημοπρασίας ένα δαχτυλίδι. Σούπερ προσφορά 85 ευρώ και ενώ η αρχική εκτίμηση ήταν περίπου στα 200 ευρώ. Συμφέρουσα αγορά, σκέφθηκε, και αποφάσισε να το παραγγείλει.

Όπως λέει η ίδια το δαχτυλίδι που παρέλαβε ήταν λιγότερο εκθαμβωτικό από εκείνο που έβλεπε στην τηλεόραση, ενώ, όπως καταγγέλλει, όταν ζήτησε να γίνει αλλαγή οι υπεύθυνοι της εταιρείας της το αρνήθηκαν.

Εμείς ζητήσαμε την εκτίμηση ενός αργυροχρυσοχόου. Δείτε τι διαπίστωσε εξετάζοντας το δαχτυλίδι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα βραχιόλι για τη σύζυγό του αγόρασε από την εκπομπή τελεμάρκετινγκ ο Σωτήρης Καραγιάννης. Κατά τη διάρκεια της εκπομπής, η παρουσιάστρια έλεγε ότι πρόκειται για χρυσό κόσμημα με 22 διαμάντια αξίας 1.300 ευρώ, που δίδεται προσφορά στα 410 ευρώ. Το αγόρασε, όταν όμως του το έφεραν στο σπίτι έμεινε με το στόμα ανοιχτό. Το βραχιόλι που είδε σίγουρα δεν ήταν χρυσό. Ζήτησε τιμολόγιο και του είπαν ότι βρίσκεται στην συσκευασία, όπως καταγγέλλει, όμως η συσκευασία είχε μόνο ένα χαρτί εγγύησης, στο οποίο δεν αναγραφόταν ότι το κόσμημα είναι χρυσό. Προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους υπεύθυνους της εκπομπής, όμως τον παρέπεμπαν από τον έναν στον άλλο.

Για να διασταυρώσουμε τα όσα μας κατήγγειλαν για το βραχιόλι, που αγοράστηκε από τον οίκο κοσμημάτων του γνωστού Σύρου Αζίζ Ντίρι, ζητήσαμε την επαγγελματική εκτίμηση ενός ινστιτούτου γεμολογίας. Εκεί οι ειδικοί μάς έδωσαν μια αναλυτική έκθεση με όλα τα χαρακτηριστικά του λαμπερού βραχιολιού. Σύμφωνα με την έκθεση του γεμολόγου και με όσα μας επιβεβαίωσαν επαγγελματίες στο χώρο του κοσμήματος, η πραγματικότητα που μας παρουσιάζουν οι οίκοι κοσμημάτων μέσω των τηλεοπτικών τους εκπομπών απέχει πολύ από την αλήθεια.

Για… μεμονωμένες περιπτώσεις καταναλωτών που έπεσαν θύμα της δικής της εκπομπής τελεμάρκετινγκ, μιλά στην Ζούγκλα η Εύη Βατίδου.

Πρόκειται για εκπομπή δημοπρασιών κοσμημάτων της εταιρείας A.N.D., η οποία ανήκει στον Αζίζ Ντίρι και προβάλλεται κυρίως από το κανάλι «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Η παρουσιάστρια υπεραμύνεται της τακτικής της εκπομπής της, λέγοντας πως όσα κοσμήματα πωλούν με την μέθοδο της δημοπρασίας είναι αληθινά και ποιοτικά. Στην περίπτωση που γίνει κάποιο λάθος, όπως λέει, τα χρήματα επιστρέφονται στον αγοραστή.

Αυτό που μας έκανε εντύπωση, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης με την Εύη Βατίδου, ήταν οι παρεμβάσεις του Αζίζ Ντίρι.

Έξι φορές διέκοψε τη συνέντευξη για να δώσει τις απαντήσεις που θεωρούσε εκείνος ότι έπρεπε να δώσει η Εύη Βατίδου.

Η αντίδρασή του προκάλεσε την απορία μας, αλλά και την ενόχληση της ίδιας της παρουσιάστριας. Δείτε το.

Ιδιαίτερη εντύπωση για τα κοσμήματα που πωλούνται από τους γνωστούς οίκους μέσω τηλεοπτικών εκπομπών, μας προκάλεσε το χαρακτηριστικό της έντονης λάμψης τους στον τηλεοπτικό φακό, που μπορεί κάλλιστα να θολώσει, όχι μόνο το μάτι, αλλά και την κρίση του τηλεαγοραστή.

Και επειδή ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός, αγοράσαμε ένα ζευγάρι σκουλαρίκια από γνωστό οίκο κοσμημάτων, για να τα συγκρίνουμε με τα δικά μας επαγγελματικά στούντιο και με τις δικές μας κάμερες.

Όπως θα διαπιστώσετε και εσείς, τα ίδια σκουλαρίκια δείχνουν εντελώς διαφορετικά στα δικά μας χέρια.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης