Λίγους μήνες πριν ολοκληρωθεί και επίσημα η σχολική περίοδος, «φουντώνει» η κόντρα μεταξύ συνδικαλιστών και σχολικών συμβούλων με αφορμή την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Την ώρα που το Υπουργείο Παιδείας διαβεβαιώνει ότι η διαδικασία βρίσκεται στην τελική ευθεία, η ομοσπονδία των καθηγητών (ΟΛΜΕ) επιχειρεί με κάθε τρόπο να μπλοκάρει την αξιολόγηση, προαναγγέλλοντας μάλιστα διαγραφές από τις ΕΛΜΕ των περιφερειακών διευθυντών, των διευθυντών εκπαίδευσης και των σχολικών συμβούλων που θα εμπλακούν σε αυτή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων από τη μεριά της πέρασε χθες στην αντεπίθεση λέγοντας ότι «οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούμε να λέμε όχι σε οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης» και προσθέτοντας πως «η αντιμετώπιση της κατάστασης με απειλές διαγραφών από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ δεν δίνει λύσεις».

Η διαδικασία προχωρεί σε κλίμα έντασης, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Έθνος», καθώς πηγές του Υπουργείου Παιδείας τονίζουν ότι «η αξιολόγηση έτσι κι αλλιώς έχει αρχίσει και έως τις 30 Μαΐου θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για τους συμβούλους και τους περιφερειακούς διευθυντές και θα ακολουθήσουν των σχολείων. Οι απειλές για το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης θα πέσουν στο κενό, ο θεσμός αυτός αφορά υποχρεωτικά όλους τους εκπαιδευτικούς και κανείς δεν θα μπορέσει να μπει εμπόδιο στην αξιολόγηση».

Οι σχολικοί σύμβουλοι εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους, αφού είναι ορατή η απειλή των διαγραφών όσων εμπλακούν στη διαδικασία αξιολόγησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ΟΛΜΕ είναι πεπεισμένη, όπως διαφαίνεται στις αλλεπάλληλες ανακοινώσεις της, ότι μια τέτοιου είδους μέθοδος θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, θα δημιουργήσει τις νέες «δεξαμενές» κινητικότητας – απόλυσης και θα καθηλώσει μισθολογικά αρκετούς καθηγητές.

Κατά την αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί θα ελέγχονται για τις διαπροσωπικές σχέσεις με τους μαθητές τους, για το παιδαγωγικό κλίμα που δημιουργούν μέσα στις σχολικές τάξεις, την προετοιμασία των μαθητών για το μάθημα αλλά και για τα εκπαιδευτικά μέσα που χρησιμοποιούν.

Ειδικότερα, τα βασικά σημεία της αξιολόγησης είναι τα εξής:

– εκπαιδευτικό περιβάλλον
– σχεδιασμός, προγραμματισμός και προετοιμασία της διδασκαλίας
– διεξαγωγή της διδασκαλίας και αξιολόγηση των μαθητών
– υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια
– επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη

Επιμέλεια: Κωνσταντίνα Παπατσάκωνα

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης