Στην εθνική τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου 2023, «καταλήξαμε ότι έγιναν φοβερά λάθη […] ξεκινώντας από τον ανθρώπινο παράγοντα, ο οποίος λειτούργησε λαθεμένα σε όλες τις δραστηριότητες του και φτάνοντας στα τεχνολογικά συστήματα τα οποία δεν λειτουργούσαν ή δεν λειτούργησαν εκείνο το βράδυ».

Αυτό τόνισε, στο πλαίσιο της κατάθεσής του, στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος στα Τέμπη», ο κ. Ιωάννης Χαλκιάς που μετείχε στην τριμελή επιτροπή εμπειρογνωμόνων, γνωστή και ως επιτροπή «Γεραπετρίτη».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως είπε, ο κύριος αίτιος αυτής της μεγάλης δυστυχίας ήταν ο σταθμάρχης, αλλά και οι μηχανοδηγοί, ο οποίοι έκαναν «τραγικά λάθη».

Αναφερόμενος στα συμπεράσματα της επιτροπής Γεραπετρίτη, είπε: «Εμείς καταλήξαμε στο ότι οι ευθύνες ξεκινάνε από κάτω και μπορούν να φτάσουν μέχρι πάνω. Ο βαθμός της ευθύνης του καθενός είναι θέμα που θα διερευνήσει η δικαστική εξουσία».

Πρόσθεσε: «Δεν μπορώ να πω εγώ ότι έχει ποινική ευθύνη ο διοικητής του ΟΣΕ ή της ΕΡΓΟΣΕ κλπ, εάν δεν έχουμε πλήρη γνώση του φακέλου. Και αυτή τη στιγμή, μόνο ο ανακριτής της Λάρισας έχει γνώση».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αμέσως, τόνισε ότι «καταλήξαμε στη διάρθρωση αυτού του πορίσματος μας, λέγοντας: Ευθύνες ο σταθμάρχης, ευθύνες ο επιθεωρητής που τον όρισε, και (τον άφησε) μόνο του, ευθύνες ενδεχομένως οι άλλοι δύο σταθμάρχες που έφυγαν αντί για τις 11 η ώρα νωρίτερα, ευθύνες στη διεύθυνση κίνησης του ΟΣΕ, στη διεύθυνση προσωπικού, ευθύνες στην ΕΡΓΟΣΕ διότι ακριβώς είναι πελαγωμένη με τις συμβάσεις που ξεκινάνε και δεν τελειώνουν ποτέ ή τελειώνουν μετά από 10 χρόνια, μετά από διαδοχικές παρατάσεις, οι οποίες επιβαρύνουν και το κόστος, ευθύνες προφανώς στη ΡΑΣ η οποία, κακώς κατά τη γνώμη μου, είχε αναλάβει με νομοθετική πρωτοβουλία τα θέματα ασφαλείας του σιδηροδρόμου – έπρεπε να ασχολείται μόνο με την αγορά και τον ανταγωνισμό – ευθύνες προφανώς στην Hellenic Train γιατί ακριβώς και οι μηχανοδηγοί της είχαν ευθύνη στο όλο δυστύχημα, ευθύνη προφανώς και στο Υπουργείο διότι ως εποπτεύoν όλου του τομέα των σιδηροδρόμων προφανώς κάποια πράγματα έπρεπε να έχουν γίνει καλύτερα, κάποιες ρυθμίσεις έπρεπε να είναι πιο επιτυχείς».

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις του βουλευτή της ΝΔ Λ. Τσαβδαρίδη, ο κ. Χαλκιάς συμπλήρωσε ότι ο μηχανοδηγός έπρεπε να σταματήσει την αμαξοστοιχία και ότι η συνεννόηση του, με τον σταθμάρχη ήταν «καφενειακή».

Επισήμανε επίσης ότι «και οι μηχανοδηγοί (έπρεπε) να τηρούν ευλαβικά τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, που, παρότι έχει τα χάλια του, θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί το ατύχημα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Β. Κόκκαλη για το εάν υπήρχε το σύστημα ECTS, και ταυτόχρονα γίνονταν και ανθρώπινα λάθη, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα, ο κ. Χαλκιάς κατέληξε ότι «θα είχε σταματήσει το τρένο».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης