Τον προβληματισμό της για το γεγονός ότι οι εμπορικές τουριστικές επιχειρήσεις δεν μπόρεσαν να καρπωθούν ουσιαστικά μέρος -έστω- των αυξημένων εσόδων από την τουριστική δραστηριότητα φέτος εκφράζει η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ).

«Μπορεί στην Ελλάδα να εισέρρευσε μεγαλύτερος αριθμός τουριστών φέτος, αλλά φαίνεται πως ανήκαν σε χαμηλότερη εισοδηματική τάξη» εξηγεί η ΕΣΕΕ επικαλούμενη στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), σύμφωνα μα τα οποία την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2014 η μέση κατά ταξίδι δαπάνη μειώθηκε κατά 10 ευρώ ή 1,7%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συνεπώς, η «αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων οφείλεται κυρίως στην αύξηση των αφίξεων» τονίζει.

Παράλληλα, η Συνομοσπονδία επισημαίνει πως έχουν μεταβληθεί τα πρότυπα των διακοπών, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο τμήμα των επισκεπτών να προτιμά τη διαμονή σε καταλύματα τύπου «all inclusive» και έτσι να μην επωφελείται ουσιαστικά το τοπικό εμπόριο.

Επίσης, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία έχουν δημιουργήσει μία στρεβλή εικόνα για την ελληνική αγορά. «Πολλοί ξένοι επισκέπτες θεωρούν πως η οικονομική κρίση θα έχει οδηγήσει τα προϊόντα στη χώρα να πωλούνται σχεδόν σε εξευτελιστικές τιμές. Αποτέλεσμα αυτής της στρεβλής εικόνας που έχει δημιουργηθεί στους τουρίστες στις χώρες προέλευσής τους είναι να απογοητεύονται όταν διαπιστώνουν πως οι τιμές δεν έχουν συρρικνωθεί όσο θα επιθυμούσαν, παρά τις μειώσεις που έχουν όντως καταγραφεί τον τελευταίο ενάμιση χρόνο» αναφέρει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τέλος, ένας ιδιαίτερα σοβαρός λόγος είναι η «έλλειψη» του Έλληνα τουρίστα, ο οποίος είτε μείωσε τις ημέρες παραμονής του είτε δεν πήγε καθόλου διακοπές και ο οποίος αποδεικνύεται ότι είχε συμβάλει κατά το παρελθόν στην τόνωση της ζήτησης.

Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, η ανάλυση των στοιχείων για τον κύκλο εργασιών υποδηλώνει πως, ενώ ο κλάδος του τουρισμού ανακάμπτει από το δεύτερο τρίμηνο του 2013, το εμπόριο εξακολουθεί να καταγράφει πτώση του τζίρου. Βέβαια, η ύφεση που σημειώνει το εμπόριο έχει επιβραδυνθεί, συγκριτικά με τα προηγούμενα τρίμηνα, και σε αυτήν την εξέλιξη σίγουρα έχει συνεισφέρει θετικά η αύξηση των αφίξεων από το εξωτερικό.

«Ωστόσο, δεν παύει όμως να προβληματίζει το γεγονός πως το εμπόριο δεν φαίνεται να επωφελείται ουσιαστικά από την είσοδο στη χώρα ενός σημαντικού αριθμού τουριστών/ επισκεπτών, καθώς ο τζίρος συνεχίζει να υποχωρεί. Η παρατήρηση αυτή υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, το μέγεθος των επιπτώσεων που επέφεραν οι πολιτικές λιτότητας και συρρίκνωσης του εισοδήματος στον ημεδαπό πληθυσμό» επισημαίνει η Συνομοσπονδία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τονίζει, δε, πως «η αύξηση των ξένων επισκεπτών δεν συνεπάγεται αυτομάτως και τόνωση του ελληνικού εμπορίου, ιδιαίτερα σε μία τόσο δυσχερή μακροοικονομική και επιχειρηματική συγκυρία για τη χώρα. Αντίθετα, τα φτωχά αποτελέσματα στον κύκλο εργασιών του εμπορίου υπογραμμίζουν το μέγεθος και τη σφοδρότητα της δημοσιονομικής προσαρμογής που έπληξε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, και συνεχίσει να πιέζει την ελληνική κοινωνία».

«Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής ελπίζουμε να συμβάλουν στον εντοπισμό λαθών και παραλείψεων τόσο από τον κλάδο του εμπορίου όσο και από εκείνον του τουρισμού. Το ελληνικό εμπόριο θα πρέπει – εδώ εντοπίζεται και η μεγάλη συμβολή του ΕΣΕΕ στις επιχειρήσεις μέλη της – να πλησιάσει τον τουρίστα και να του προσφέρει ακόμα περισσότερο ελκυστικά προϊόντα, με έμφαση στην ελληνική παράδοση. Αλλά και ο τουρισμός θα πρέπει να καταβάλει προσπάθειες για να αναδείξει και να προβάλει νέα πιο ποιοτικά μοντέλα τουριστικού προϊόντος, υψηλότερων προδιαγραφών, προσφέροντας ταυτόχρονα περισσότερες εναλλακτικές επιλογές επισκέψεων και αγορών» δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης