Κλειστά έμειναν τέσσερα στα δέκα εμπορικά καταστήματα την περασμένη Κυριακή, σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου για την κίνηση στην αγορά την πρώτη Κυριακή των καλοκαιρινών εκπτώσεων.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 227 εμπορικών επιχειρήσεων στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και σε περιφερειακές αγορές της Αττικής, η πλειονότητα των καταστηματαρχών που άνοιξαν την επιχείρησή τους δεν έμειναν ικανοποιημένοι από την πορεία του τζίρου σε σχέση τόσο με την Κυριακή 3 Νοεμβρίου όσο και με την Κυριακή 19 Ιανουαρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενδεικτικό είναι ότι το 78% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι ο τζίρος του ήταν πολύ μικρότερος συγκριτικά με την Κυριακή 3 Νοεμβρίου, ενώ το 14% δήλωσε ότι ο τζίρος του ήταν περίπου ο ίδιος.

Όπως επισημαίνει η ΕΣΕΕ, «ιδιαίτερα για το κέντρο της Αθήνας και με δεδομένο ότι η τουριστική κίνηση είναι σαφώς αυξημένη, οι προσδοκίες ήταν μεγάλες, σύμφωνα με τους υποστηρικτές του μέτρου. Κι όμως, ιδίως για το κέντρο της Αθήνας, δεν υπήρξε καμία θετική απάντηση για την πορεία του τζίρου εχθές σε σύγκριση με τις προηγούμενες Κυριακές».

Ως προς την αποτελεσματικότητα του μέτρου του κυριακάτικου ανοίγματος στην αύξηση του τζίρου της επιχείρησης συνολικά και όχι μόνο την Κυριακή, το 75% των συμμετεχόντων κρίνουν το μέτρο εντελώς αναποτελεσματικό, ενώ το 6% το αξιολογεί ως πολύ αποτελεσματικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι απαντήσεις των εμπόρων αναφορικά με την αύξηση του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης από το άνοιγμα της Κυριακής. Ειδικότερα, το 64% δηλώνει ότι επιβαρύνεται από το κυριακάτικο άνοιγμα, ενώ το 36% δείχνει ότι κρίνει αμελητέα έως και μηδενική την επιβάρυνση.

Σε ό,τι αφορά  την πρόθεση πρόσληψης υπαλλήλου με αφορμή το άνοιγμα της επιχείρησης την Κυριακή, το 95% των εμπόρων απαντά αρνητικά, κάτι που σύμφωνα με την ΕΣΕΕ «αποδυναμώνει πλήρως το επιχείρημα των υποστηρικτών του ανοίγματος περί αύξησης της απασχόλησης».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης