Σοβαρό ζήτημα προκύπτει από τη συνολική διαχείριση της υπόθεσης που αποκαλύφθηκε προ εβδομάδων και αφορά στη δρομολόγηση πλοίων της ακτοπλοΐας στον νησιωτικό χώρο των Κυκλάδων. Η υπόθεση «ξέφυγε» από τα αυστηρώς διοικητικά πλαίσια, όταν ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Golden Star Ferries Γιώργος Στεφάνου «εξήγγειλε» απεργία πείνας, έτσι ώστε να εκβιάσει επικοινωνιακά τη θετική απόφαση των Αρχών για την απόκτηση αδείας δρομολογίου στα κυκλαδίτικο σύμπλεγμα.
Σοβαρό ζήτημα προκύπτει από τη συνολική διαχείριση της υπόθεσης που αποκαλύφθηκε προ εβδομάδων και αφορά στη δρομολόγηση πλοίων της ακτοπλοΐας στον νησιωτικό χώρο των ΚυκλάδωνΕίναι γνωστό ότι οι δρομολογήσεις πλοίων ακτοπλοΐας γίνονται σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια, για να μπορεί το υπουργείο, οι εταιρείες, οι ταξιδιώτες και οι μεταφορείς να γνωρίζουν έγκαιρα τα δρομολόγια και να προγραμματίζουν τις κινήσεις τους.
Πρόκειται για ένα αυστηρά προσδιορισμένο χρονολογικό πλαίσιο. Ωστόσο, υπάρχουν μερικοί – ξύπνιοι – πλοιοκτήτες που προσπαθούν να το «σπάσουν», αλλοιώνοντας με αυτήν τη μέθοδο τον ανταγωνισμό.
Πρόσφατα η εταιρεία Golden Star Ferries υπέβαλε εκπρόθεσμη δήλωση δρομολόγησης ταχυπλόων της. Το Υπουργείο Ναυτιλίας βρέθηκε υποχρεωμένο να διαχειριστεί υπό συνθήκες λίγο ή πολύ εκβιαστικές μία κρίση. Αντί να απορριφθεί άμεσα το αίτημα της εν λόγω εταιρείας, υπεβλήθη σχετικό ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Το Ν.Σ.Κ. συνεδρίασε στις 30/1 και παραδόξως εκφράσθηκε θετικά υπέρ της εκπρόθεσμης δρομολόγησης, με απόφασή του που δημοσιεύθηκε στις 26/2.
Ωστόσο, τίθεται ένα μείζον ερώτημα που χρήζει άμεσης απάντησης από τις αρμόδιες Αρχές. Είναι αξιοπερίεργο ότι δημοσιεύματα ήδη από τις αρχές Φεβρουαρίου προανήγγειλαν το αποτέλεσμα του Ν.Σ.Κ., η δε ενδιαφερόμενη εταιρεία διέδιδε ότι η ψηφοφορία θα είναι 5-0 υπέρ της. Πόθεν προέκυψαν αυτές οι πληροφορίες, η «αλίευση» των οποίων προϋποθέτει πέραν πάσης αμφιβολίας «internal information», επί το ελληνικότερο «εσωτερική πληροφόρηση»;
«Θέατρο του παραλόγου ο πόλεμος στην ακτοπλοΐα»
Μιλώντας τις προηγούμενες ημέρες στο zougla.gr για την υπόθεση, ο εφοπλιστής Μάριος Ηλιόπουλος έκανε λόγο για «θέατρο του παραλόγου».
Ο κ. Ηλιόπουλος επεσήμανε πως είναι «ντροπή» ο αγώνας που κάνουν οι εργαζόμενοι σε ένα τόσο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον να επισκιάζεται από εργοδότες που προχωρούν σε απεργίες-«μαϊμού» με παράνομες διεκδικήσεις.
«Δεν πρόκειται για εταιρεία που δήθεν εξυπηρετεί, που δήθεν τηρεί τη νομιμότητα. Ζητεί πράγματα εκτός νομιμότητας, ζητεί γραμμές ”φιλέτο” και θέλει πράγματα εκτός κανόνων. Η Golden Star Ferries εκτός από τα λιμάνια ”φιλέτο” δεν εξυπηρετεί κανένα μικρό νησί. Σε ποια λιμάνια πηγαίνει; Υπάρχουν λιμάνια σε Ηράκλεια, Σίκινο, Κίμωλο, Φολέγανδρο. Έχουν πάει ποτέ εκεί;» διερωτήθηκε.
Παράλληλα, τόνισε πως υπάρχουν νόμοι και συγκεκριμένες χρονικές προθεσμίες. «Οποιοσδήποτε πλοιοκτήτης μπορεί να βάλει όποιο πλοίο θέλει, όπου θέλει, αλλά υπάρχουν κανόνες. Δεν μπορούμε να βάζουμε εκβιαστικά διλήμματα, που είναι και παράνομα. Εφόσον τηρήσεις τις χρονικές προθεσμίες, μπορείς να πας όπου θες, το υπουργείο δεν στο απαγορεύει» ξεκαθάρισε.
Διαβάστε επίσης: