Ακόμη και η ΕΥΠ συμμετέχει πλέον στις έρευνες για τη μεγάλη κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη, τα ξημερώματα της Δευτέρας. Η ΕΛ.ΑΣ. δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να πρόκειται για «αρπαγή» των έργων από κύκλωμα κακοποιών, με στόχο να ζητηθούν λύτρα για την επιστροφή τους.

Παράλληλα εξετάζονται ήδη οι καταγραφές από κάμερες τις προηγούμενες ημέρες της μεγάλης κλοπής, όταν και διαρκούσε μεγάλη έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη, προκειμένου να εντοπισθούν κινήσεις υπόπτων ατόμων σε προγενέστερο χρόνο κοντά στους χώρους που σημειώθηκε η εισβολή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ελληνικές Αρχές έχουν ζητήσει τη συνδρομή της Ιντερπόλ, για να αντληθούν στοιχεία για προηγούμενες κλοπές πινάκων από μουσεία του εξωτερικού τα τελευταία χρόνια, οι οποίες έχουν γίνει με παρεμφερή τρόπο.

Άνθρωποι της τέχνης μιλούν για το περιστατικό

Κατά πάσα πιθανότητα οδεύουν προς ιδιωτικές συλλογές. «Είναι πραγματικά περίεργη αυτή η κατ΄ ιδίαν αισθητική απόλαυση, ανθρώπων που έχουν τα κλεμμένα έργα κάτω από τα σαλόνια τους, σε υπόγεια» σχολιάζει ο Άγγελος Δεληβοριάς, διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσο για τον πίνακα του Πικάσο, ο ιστορικός τέχνης Ντένης Ζαχαρόπουλος, καλλιτεχνικός διευθυντής του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, αναφέρει: «Έκλεψαν κάτι που δεν ανήκει σε κανέναν. Δεν το αγόρασε η ελληνική πολιτεία. Ήταν δώρο του Πικάσο. Από τη στιγμή βέβαια που δεν υπάρχουν θεματοφύλακες της σύγχρονης ιστορίας μας τι να κάνουν οι φύλακες;».

Η άποψη των φυλάκων αρχαιοτήτων

«Ένας νυχτοφύλακας σε τόσα τετραγωνικά που είναι η Εθνική Πινακοθήκη δεν μπορεί να κάνει τίποτα» καταγγέλλει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φυλάξεως Αρχαιοτήτων, Γιάννης Μαυρικόπουλος, για όσα συνέβησαν στην Πινακοθήκη της Ελλάδος.

«Έπρεπε το Υπουργείο Πολιτισμού να είχε φροντίσει να είναι επαρκής η φύλαξη το βράδυ σε προσωπικό. Επίσης, έπρεπε να έχει φροντίσει τα συστήματα ασφαλείας να δουλεύουν, να λειτουργούν και να είναι αξιόπιστα» προσθέτει, χωρίς να αποφύγει να τονίσει πως, αν δεν ληφθούν σοβαρά μέτρα, υπάρχει κίνδυνος να ξανασυμβεί το ίδιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Λόγω της έλλειψης φυλακτικού προσωπικού και μέτρων ασφαλείας, πάντα υπάρχει κίνδυνος. Σίγουρα μια οργανωμένη σπείρα μπορεί να κάνει κακό. Χρειάζονται τουλάχιστον δέκα άτομα για τα τετραγωνικά της Εθνικής Πινακοθήκης».

Επιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης