Αυξημένη σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι ήταν η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης και Καβάλας, κατά α’ πεντάμηνο του 2010, όπως επισημαίνεται σε έρευνα που διενήργησε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Αντιθέτως, μικρή πτώση παρατηρήθηκε στην εμπορευματική κίνηση στα τρία μεγάλα λιμάνια της Β.Ελλάδας κατά το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2010.

Σε ό,τι αφορά την εμπορευματική κίνηση των σιδηροδρομικών σταθμών Μακεδονίας και Θράκης για το 2009, παρατηρήθηκε μικρή πτώση αναλογικά με το 2008.

Αύξηση επιβατών στα αεροδρόμια της Β. Ελλάδας

Αναλυτικότερα, σε 1.647.040, έναντι 1.528.391 πέρυσι, ανήλθαν οι επιβάτες, που ταξίδεψαν στο πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου 2010, μέσω των αεροδρομίων των τριών πόλεων. Εξ αυτών, οι 1.433.400 κινήθηκαν μέσω του αεροδρομίου “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης, έναντι 1.325.100 στο αντίστοιχο διάστημα του 2009. Η μεγαλύτερη αύξηση της επιβατικής κίνησης σημειώθηκε κατά τους μήνες Μάρτιο (+24,4%) και Φεβρουάριο (+22,6%). Πτώση σημείωσε ο αριθμός των επιβατών τον Απρίλιο (-8,1%, παρά τις διακοπές του Πάσχα) και τον Μάιο (-2,4%).

Αντίστοιχη ήταν η εικόνα στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, που υποδέχτηκε συνολικά 128.940 επιβάτες στο πεντάμηνο του 2010, έναντι 125.591 το 2009, με τη μεγαλύτερη αύξηση να σημειώνεται τον Ιανουάριο (+18,4%) και την πιο αισθητή πτώση τον Απρίλιο (-9,4%).

Μέσω Καβάλας ταξίδεψαν αεροπορικώς το φετινό πεντάμηνο 84.700 επιβάτες, έναντι 77.700 πέρυσι. Ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος ήταν οι καλύτεροι μήνες του πενταμήνου, με αύξηση της κίνησης κατά 38,1% και 25,3% αντίστοιχα, ενώ πτώση 4,5% σημειώθηκε τον Μάιο.

Σημειώνεται ότι στο υπό εξέταση διάστημα δεν πραγματοποιήθηκαν πτήσεις μέσω του αεροδρομίου της Κοζάνης, ενώ στην Καστοριά διακινήθηκαν 175 επιβάτες, μόνο τον Ιανουάριο (πηγή: Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας).

Μικρή πτώση για τα τρία μεγάλα λιμάνια της Β.Ελλάδας

Μικρή μείωση της εμπορευματικής κίνησης, οφειλόμενη κυρίως στη μεγάλη πτώση σε Αλεξανδρούπολη και Καβάλα, που δεν κατέστη δυνατόν να αντισταθμιστεί από την οριακή μόνον άνοδο στη Θεσσαλονίκη, σημείωσαν στο τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2010 τα τρία μεγάλα λιμάνια της Β. Ελλάδας. Συγκεκριμένα, μέσω αυτών διακινήθηκαν συνολικά 4.033.000 τόνοι εμπορευμάτων, έναντι 4.149.000 τόνων στο αντίστοιχο διάστημα του 2009, σύμφωνα με στοιχεία από τους αντίστοιχους οργανισμούς λιμένων.

Άνοδο 1,8% σημείωσε η εμπορευματική κίνηση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μέσω του οποίου διακινήθηκαν 3.666.000 τόνοι, έναντι 3.599.000 τόνων πέρυσι. Πάντως, ο τελευταίος μήνας του τριμήνου έδειξε μια πιο αισθητή τάση ανάκαμψης της κίνησης, με τα διακινούμενα φορτία να εμφανίζουν αύξηση 23% τον Μάρτιο, έναντι ανόδου 4% τον Φεβρουάριο και πτώσης 15,9% τον Ιανουάριο.

Σε περίπου 331.000 τόνους, έναντι 480.000 τόνων πέρυσι (-31%) συρρικνώθηκε στο τρίμηνο 2010 η εμπορευματική κίνηση μέσω του λιμανιού της Καβάλας, με τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο να “ευθύνονται” κατά κύριο λόγο για την πτώση, σημειώνοντας μείωση 31% και 57,5% αντίστοιχα. Τον Μάρτιο, πάντως, κατεγράφη μικρή αύξηση, κατά 1,8%.

Σχεδόν στο μισό (-48,4%) περιορίστηκαν τα διακινούμενα εμπορεύματα μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, που διαμορφώθηκαν το φετινό τρίμηνο σε 36.000 τόνους, έναντι 70.000 τόνων το 2009. Πτωτικά κινήθηκαν οι μήνες Ιανουάριος (-58,1%), Φεβρουάριος (-47,4%) και Μάρτιος (-19,4%).

Εμπορευματική κίνηση σιδηροδρομικών σταθμών το 2009

Στα επίπεδα του 2008 κινήθηκε πέρυσι η εμπορευματική κίνηση των σιδηροδρομικών σταθμών της Κ.Μακεδονίας, υποβοηθούμενη κυρίως από τα διακινούμενα μέσω Θεσσαλονίκης φορτία, ενώ, αντίθετα, αισθητή πτώση σημειώθηκε στην ανατολική Μακεδονία-Θράκη και τη δυτική Μακεδονία (σ.σ. στα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται οι μεταφορές φορτίων transit).

Συγκεκριμένα, σε 1.988.288 τόνους, αυξημένη κατά 0,8% σε σχέση με το 2008, ανήλθε στο σύνολο του 2009 η εμπορευματική κίνηση μέσω των σιδηροδρομικών σταθμών της Κ.Μακεδονίας (χωρίς τα φορτία transit). Στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης αντιστοιχούν 1.610.863 τόνοι (+0,5%).

Αντίθετα, σημαντική (-48,9%) ήταν η πτώση στους σταθμούς της ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης (73.305 τόνοι, έναντι 143.325 το 2008) και της δυτικής Μακεδονίας (92.953 τόνοι, έναντι 112.559 το 2008, ήτοι μείωση 17,4%).