Του Νίκου Καρδούλα

Οι παραδοσιακές μέθοδοι ερευνών της κοινής γνώμης στην Ελλάδα περνούν μια κρίση, διότι ένα σημαντικό ποσοστό του εκλογικού σώματος δεν έχει σταθερό τηλέφωνο και το ποσοστό αυτών που απαντούν σε μια τηλεφωνική έρευνα είναι πολύ χαμηλό. Έτσι η τυχαιότητα του δείγματος μειώνεται, γεγονός που έχει επιπτώσεις και στην αντιπροσώπευση του δείγματος, αλλά στα αποτελέσματα των ερευνών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία ερευνών, η διείσδυση του διαδικτύου στην Ελλάδα φθάνει στο 92% του πληθυσμού ηλικίας 13-74 ετών και μάλιστα το 75% των Ελλήνων ηλικίας 16-64 ετών έχει τουλάχιστον ένα προφίλ στο Facebook.Χρησιμοποιώντας λοιπόν το διαδίκτυο σωστά, αντικειμενικά και αμερόληπτα για έρευνες της κοινής γνώμης, τόσο η τυχαιότητα, όσο και η αντιπροσώπευση του δείγματος αυξάνονται δραματικά και τα δείγματα των ερευνών είναι υπερεπαρκή για την ασφαλή εξαγωγή συμπερασμάτων.

Η παρούσα έρευνα είναι μη κερδοσκοπική, τα έξοδά της για την PollsforPages και το Facebook πληρώθηκαν αποκλειστικά από εμένα, απευθύνθηκε στους χρήστες του Facebook στην Ελλάδα ηλικίας 18 ετών και άνω και το ερωτηματολόγιο της έρευνας φαίνεται παρακάτω:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ταυτότητα της Έρευνας

Τύπος και Μέθοδος: Συλλογή απαντήσεων μέσω ερωτηματολογίου στο Facebook

Γεωγραφική Κάλυψη: Ελλάδα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πληθυσμός: Πολίτες άνω των 18 ετών

Μέγεθος Δείγματος: 1.054 άτομα

Χρονικό διάστημα: 17 – 21Μαΐου 2021

Μέθοδος Δειγματοληψίας: Τυχαία δειγματοληψία

Στατιστικό σφάλμα: Μέγιστο στατιστικό σφάλμα ±3%

Η γεωγραφική κατανομή των 1.054 συμμετεχόντων στην έρευνα στις 13 Περιφέρειες της χώρας φαίνεται στο παρακάτω γράφημα:

Αποτελέσματα έρευνας

Τα αποτελέσματα της έρευνας κατόπιν των 1.054απαντήσεων στην ερώτηση «Εάν είχατε επιλογή, ποιο εμβόλιο covid-19 θα επιλέγατε;», φαίνονται παρακάτω:

ΕΜΒΟΛΙΟ   ΠΟΣΟΣΤΟ

Pfizer                  27.6%

Sputnik-V            15.9%                  

AstraZeneca       10.3%

Johnson              10.1%

Moderna             6.9%                   

Sinovac               2.0%

Κανένα               27.1%

Συμπεράσματα

Από τα ευρήματα της έρευνας συμπεραίνεται:

– Το 27,1% των πολιτών απάντησε ότι δεν θα επέλεγε κανένα εμβόλιο από τα έξι.

– Όσον αφορά τους πολίτες που επέλεξαν κάποιο από τα έξι εμβόλια, πρώτο στις προτιμήσεις είναι το εμβόλιο της Pfizer με ποσοστό 27,6%, δεύτερο το Ρωσικό Sputnik-V με ποσοστό 15,9%, τρίτο τηςAstraZenecaμε ποσοστό 10,3%, τέταρτο της Johnson & Johnson με ποσοστό 10,1%, πέμπτο της Modernaμε ποσοστό 6,9% και τελευταίο το Κινέζικο Sinovac ποσοστό 2%.

– Δεδομένου ότι στην Ελλάδα τα εμβόλια covid-19 που χρησιμοποιούνται είναι τέσσερα (AstraZeneca, Johnson & Johnson, Moderna και Pfizer), το ποσοστό των Ελλήνων που θα επέλεγε ένα από αυτά τα εμβόλια είναι 54,9%.

– Αν στο μέλλον εγκριθούν για την Ελλάδα και τα εμβόλια Sputnik-V και  Sinovac, το ποσοστό των Ελλήνων που θα επέλεγε να εμβολιασθεί είναι 72,9%, μεγαλύτερο από το επιθυμητό 70% για ανοσία αγέλης.

Ο Νίκος Καρδούλας είναι Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός του Ε.Μ.Π., MSc στην Αγγλία, πρώην καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Συνταγματάρχης ε.α.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης