Δέσμη ελκυστικών ταξιδιωτικών προϊόντων στην ελληνική και διεθνή τουριστική αγορά προωθεί η Περιφέρεια Αττικής, καθώς εκπροσωπεί μία από τις πιο προικισμένες, από πλευράς φυσικού και πολιτισμικού πλούτου, περιοχές της Μεσογείου. Γι’ αυτόν τον σκοπό έχει ήδη δημιουργήσει και παρουσιάσει την νέα τουριστική ταυτότητά της στο ελληνικό κοινό. Σε συνέχεια των συνεργατικών σχέσεων που έχουν καλλιεργηθεί με τους δήμους της Αττικής, δημιουργήθηκαν από την Περιφέρεια Αττικής επικοινωνιακά εργαλεία για τις δράσεις τουριστικής προβολής, τα οποία παραδίδονται στους άμεσα ενδιαφερόμενους κατά την έναρξη του έτους, για την εξυπηρέτηση των σκοπών τουριστικής προβολής τους.

Με επιστολή της εντεταλμένης περιφερειακής σύμβουλου για τον Τουρισμό της Περιφέρειας, Ελένης Δημοπούλου, ου 66 δήμοι ενημερώθηκαν για το νέο τουριστικό λογότυπο της Αττικής, το οποίο συνοδεύεται από αρχείο με τις κατευθύνσεις της ορθής χρήσης του (brandmanual). Το νέο τουριστικό λογότυπο μπορεί να προσαρμοστεί αναλόγως από τους δήμους-τουριστικούς προορισμούς, ώστε να χρησιμοποιηθεί κατάλληλα στην έντυπη και ψηφιακή επικοινωνία τους στη διεθνή και την ελληνική τουριστική αγορά.

Οι λιγότερο γνωστοί προορισμοί, χρησιμοποιώντας το νέο τουριστικό λογότυπο, σε εφαρμογή του «umbrellabranding», ενδυναμώνουν την παρουσία τους στη διεθνή αγορά και καθιερώνονται ως τα νέα ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα του γεωγραφικού χαρτοφυλακίου της Αττικής, δίπλα στα πλέον αναγνωρίσιμα διεθνώς ονόματα κύριων τουριστικών προορισμών, όπως η «Αθήνα». Έτσι, επιτυγχάνεται η αποτελεσματικότερη προβολή της Αττικής ως προορισμός διακοπών μικρής διάρκειας «shortbreak», κατ’ επέκταση του τουρισμού πόλεως «citybreak», που κυριαρχούσε ως τάση στην αγορά κατά τα προηγούμενα έτη.

Η μελέτη και δημιουργία των ξεχωριστών λογοτύπων των 66 δήμων της Περιφέρειας Αττικής προσφέρεται (από την Περιφέρεια) ως ένα πρόσθετο εργαλείο υποστήριξης των δράσεων της τουριστικής προβολή τους και ολοκληρώθηκε χωρίς δική τους οικονομική επιβάρυνση. Οι διεθνείς εκθέσεις Τουρισμού που συμμετέχει η Περιφέρεια Αττικής είναι:

– ITB, Βερολίνο (7-11/3/2018), με έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού, κυρίως στον πολιτιστικό και τον θαλάσσιο τουρισμό.

– ΜΙΤΤ, Μόσχα (13-15/3/2018), με έμφαση στον αθλητικό, συνεδριακό και τον εκπαιδευτικό τουρισμό.

– Arabian Travel Market, Ντουμπάι (22-25/4/2018), με έμφαση στον τουρισμό πολυτελείας και τον θαλάσσιο τουρισμό.

– EastMedYachtShow, Μαρίνα Ζέας (4-6/5/2018), με έμφαση στον θαλάσσιο τουρισμό.

– IFTM (InternationalFrenchTravelMarket)-TopResa, Παρίσι (25-28/9/2018), με έμφαση στον συνεδριακό και τον γαστρονομικό τουρισμό.

– WTM, Λονδίνο (5-7/11/2018), με έμφαση στον πολιτιστικό, γαστρονομικό, θαλάσσιο τουρισμό, καθώς και τον τουρισμό πολυτελείας.

– Philoxenia, Θεσσαλονίκη (15-18/11/2018), με έμφαση στον εσωτερικό τουρισμό.

Κατά τη διάρκεια του έτους θα υλοποιηθούν, επίσης, δύο σημαντικές περιοδείες (roadshows) σε επιλεγμένες αγορές στόχους, καθώς και δύο workshops με όλες τις δυνατότητες του τουριστικού προορισμού της Αττικής, σε τουριστικούς επαγγελματίες και δημοσιογράφους. Επιπροσθέτως, καθόλη την διάρκεια του έτους 2018, προγραμματίζεται η φιλοξενία μεγάλου αριθμού τουριστικών επαγγελματιών και δημοσιογράφων, σύμφωνα με την προβαλλόμενη κάθε φορά θεματική ενότητα του τουριστικού χαρτοφυλακίου της Αττικής. Ειδικότερα, για την Τουριστική Προβολή της Περιφέρειας Αττικής κατά τη διάρκεια του 2018 θα δοθεί έμφαση σε φιλοξενίες εκπροσώπων της τουριστικής αγοράς:

α) Από την Κίνα, με αφορμή το «Έτος Τουρισμού ΕΕ-Κίνας 2018», β) από τη Ρωσία, με αφορμή το «Αφιερωματικό έτος Τουρισμού Ελλάδας-Ρωσίας 2017-2018», γ) από τις ΗΠΑ, δ) από τις παραδοσιακές αγορές της Αττικής, που εμφανίζουν σταθερή τουριστική παρουσία κατά τα τελευταία έτη (ενδεικτικά, αναφέρονται η Γερμανία, η Αγγλία, η Γαλλία, η Ιταλία, κ.ά.) και ε) από τρίτες χώρες (τις μη παραδοσιακές αγορές της Αττικής), σύμφωνα με τις τάσεις της αγοράς.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ