Ξεχασμένο ήταν εδώ και πολλά χρόνια το τμήμα της Ιονίας Οδού από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά, μετά την άρνηση αρχών και φορέων της πόλης να διέλθει ο αυτοκινητόδρομος από το λεκανοπέδιο και κατοικημένες περιοχές. Ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, έβαλε στην «κατάψυξη» την υπόθεση μη αποδεχόμενος τον σχεδιασμό δυτικότερα εκτός πόλης και οι μελέτες σταμάτησαν.
Τώρα το υπουργείο Υποδομών, βγάζει από το αρχείο τον σχετικό φάκελο και ενέκρινε πίστωση 3,9 εκατομμυρίων ευρώ για την εκπόνηση της μελέτης από Γιάννινα μέχρι Κακαβιά, μήκους 65 χιλιομέτρων. Αντικείμενο της μελέτης θα είναι η αναβάθμιση του σημερινού δρόμου σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση. Επίσης προβλέπεται να γίνουν γεωτεχνικές έρευνες για τα τεχνικά έργα του αυτοκινητόδρομου (δύο γέφυρες, δύο κάτω διαβάσεις, ένα cut and cover, τοίχους αντιστήριξης, επιχώματα και ορύγματα). Επίσης θα γίνει αρχιτεκτονική μελέτη του αρχαιολογικού χώρου Βορτοπού, συμπεριλαμβανομένων χώρου στάθμευσης στον αυτοκινητόδρομο, οδών πρόσβασης από τους αυτοκινητόδρομους, τελική ηλεκτρομηχανολογική μελέτη (φωτισμός σε επιλεγμένα μέρη) και αντιπλημμυρική μελέτη.
Eπιμέλεια:Xρήστος Μαζάνης