Ένα μεγάλο «bravo» λένε οι άνθρωποι της τέχνης στην Ιταλία στον Έλληνα διευθυντή διανομών του Teatro Alla Scala di Milano Ηλία Τζεμπετονίδη, ο οποίος, παρά την τεράστια ύφεση κατάφερε να αυξήσει τα έσοδα του περίφημου λυρικού θεάτρου.

Ο Ηλίας Τζεμπετονίδης γεννήθηκε το 1969 στη Λάρισα και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Νομική, Επικοινωνία και Αrt Μanagement στο πανεπιστήμιο στο Μόναχο στη Γερμανία και η 1η ενασχόλησή του με την κλασική μουσική και την όπερα ήταν το 1994 όταν μετείχε στη διοργάνωση του Φεστιβάλ Ναυπλίου με διευθυντή τον Γιάννη Βακαρέλη.

Ο Έλληνας σημερινός διευθυντής διανομών του Θεάτρου της Σκάλας του Μιλάνο το διάστημα 1997-2000 εργάστηκε στην όπερα του Μόναχο, «μαθαίνοντας πώς λειτουργεί ένα λυρικό θέατρο». Επιστρέφοντας στην Ελλάδα το 2000, ανέλαβε τη θέση του υπεύθυνου καλλιτεχνικού προγραμματισμού στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, ενώ από το 2006 ήταν διευθυντής προγραμματισμού και διανομών στην Εθνική Λυρική Σκηνή.

Πρόκειται για τον 1ο στην ιστορία μη Ιταλό και πιο νέο ηλικιακά διευθυντή διανομών στα 233 χρόνια ιστορίας του θρυλικού θεάτρου. Από την 1η κιόλας στιγμή που ανέλαβε, κύριος στόχος του ήταν να ολοκληρώσει τις διανομές των μονωδών, διότι η σεζόν ήταν ακόμη ανοιχτή.

«Επιδιώκω να φέρω τις διανομές στη Σκάλα στο επίπεδο των θρυλικών εποχών της και έγκαιρα ώστε το κοινό της να γνωρίζει από νωρίς τo πρόγραμμα και ποιος τραγουδάει με κάθε λεπτομέρεια».

Τα προηγούμενα χρόνια, στη Σκάλα ανακοινώνονταν μόνον τα ονόματα των πρωταγωνιστών. Από τις αρχές του 2010 ο ενδιαφερόμενος για το πρόγραμμα παραγωγών της Σκάλας γνωρίζει όλες τις διανομές ρόλων.

Η διοίκηση του θεάτρου εργάζεται με ορίζοντα τετραετίας. Ο Ηλίας Τζεμπετονίδης έχει οριστικοποιήσει ήδη τις διανομές της Σκάλας για τα έτη 2012 και 2013 (έτος Βέρντι και Βάγκνερ) και προχωρά στον σχεδιασμό για τις τρεις επόμενες σεζόν, δηλαδή έως το 2016.

Η οργάνωση αυτή του παρέχει την πολυτέλεια να εξασφαλίζει τους καλύτερους δυνατούς μονωδούς, μερικούς από τους κορυφαίους του λυρικού θεάτρου, όπως ο Γιόνας Κάουφμαν, η Ελίνα Γκαράντσα, η Άννα Νεντρέμκο, η Άντζελα Γκεοργκίου, ο Βιτόριο Γκρίγκολο. Παράλληλα, ταξιδεύει διαρκώς ανά τον κόσμο, για να εντοπίσει την επόμενη «Αΐντα», τον νέο «Ριγκολέτο».

Πηγή:goodnews
Επιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος