«Αιμοδότης» της πατραϊκής οικονομίας είναι το καρναβάλι της πόλης κι αυτό αναδεικνύεται και από τα στοιχεία έρευνας που διενήργησε η DATA RC για λογαριασμό του Δήμου Πατρέων, με σκοπό να καταγραφούν αφενός τα οικονομικά οφέλη της διοργάνωσης και αφετέρου η βιωσιμότητα του νέου Οργανισμού Καρναβαλιού.
Την Τρίτη παρουσιάστηκε το πρώτο μέρος της έρευνας που αφορά στα οικονομικά οφέλη του θεσμού, τα οποία και καταγράφονται για πρώτη φορά στην ιστορία της διοργάνωσης. «Σκοπός της έρευνας είναι να αναδειχθούν οι βάσεις πάνω στις οποίες θα στηρίξουμε την ανάπτυξη του θεσμού. Η δημιουργία του νέου οργανισμού θα τεθεί προς ψήφιση στην επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
Θέλαμε να υπάρχει ένας Οργανισμός για το Καρναβάλι καθαρός από τις οφειλές του Υπουργείου με δικό του προϋπολογισμό και κεφάλαιο, εξειδικευμένο προσωπικό, ώστε να γίνει πράξη αυτό που λέμε πως η προετοιμασία κάθε Καρναβαλιού ξεκινά με τη λήξη του προηγούμενου», ανέφερε ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Αλέξης Σκαρμέας.
Τα σημαντικότερα αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα είναι:
* Οι Πατρινοί διαχωρίζονται σε τρεις κατηγορίες όσον αφορά στο Καρναβάλι, τους αδιάφορους 18%, τους περιστασιακά εμπλεκόμενους 57% και τους πιστούς θιασώτες 30%.
* Ο κυρίαρχος λόγος για να μην συμμετάσχει κάποιος στις εκδηλώσεις είναι προσωπικός και όχι οργανωτικός, μιας και οι περισσότεροι χαρακτηρίζουν το Καρναβάλι ως «ανοικτό» θεσμό.
* Κατά μέσο όρο κάθε Πατρινός έχει συμμετάσχει στο Καρναβάλι 6 φορές.
* Από το 2004 έως το 2009 η συμμετοχή στα πληρώματα αυξήθηκε με ταχύτατους ρυθμούς, φθάνοντας τις 38.000, οι οποίες είναι και το «ανώτατο σκαλοπάτι» για τα δεδομένα της πόλης.
* Το 16,5% των δημοτών είναι φανατικοί υποστηρικτές του Καρναβαλιού, το 22,7% διασκεδάζουν στις εκδηλώσεις αλλά δεν συμμετέχουν σε πληρώματα, το 40,9% είναι περιστασιακοί υποστηρικτές και το 13,9% αδιάφοροι.
* Στα πληρώματα δεν συμμετέχουν μόνο νέοι και φοιτητές (42,5%) αλλά και οικογένειες (37,5%).
* Η παρέλαση της Κυριακής και του Σαββάτου αποτελούν τις εκδηλώσεις με τη μεγαλύτερη συμμετοχή, ενώ ο Κρυμμένος Θησαυρός και τα Μπουρμπούλια παρουσιάζουν φθίνουσα πορεία ως προς τη συμμετοχή του κόσμου.
* Το 98,4% των πολιτών που ερωτήθηκαν πανελλαδικά γνώριζαν το Πατρινό Καρναβάλι, ενώ σε αναγνωρισιμότητα ακολουθεί το Καρναβάλι της Ξάνθης.
* Το κοινό που γνωρίζει το Πατρινό Καρναβάλι το αξιολογεί σαφώς ανώτερο από όλα τα άλλα καρναβάλια (ποσοστό 66% του κοινού).
* Το 49,3% των επισκεπτών προέρχονται από την Αττική.
* Το 72,8% των ερωτηθέντων απαντά θετικά στο ενδεχόμενο επίσκεψης στο Πατρινό Καρναβάλι, δηλαδή ένας στους δύο.
* 4 στα 10 νοικοκυριά φιλοξενούν κόσμο στο τριήμερο του Καρναβαλιού.
* Το Καρναβάλι του 2009 οι επισκέπτες δαπάνησαν στην Πάτρα 17 εκατ. ευρώ, ενώ οι συμμετέχοντες στα πληρώματα περίπου 2,5 εκατ. ευρώ.
* Οι μεγάλοι ωφελημένοι από τη διοργάνωση είναι οι επιχειρηματίες εστίασης- καφετεριών (58,65%).
* Το Πατρινό Καρναβάλι 2009 είχε σημαντική επίδραση και στην τοπική απασχόληση, αφού συνδυάστηκε με τη δημιουργία τουλάχιστον 251 θέσεων εργασίας.
* Η επιστροφή της επένδυσης σε φόρους για την εθνική οικονομία εκτιμήθηκε σε 3,3 εκατ. ευρώ
Ταυτότητα της έρευνας.
Το ερευνητικό πεδίο περιελάμβανε πέντε είδη ερευνών και μία μελέτη. Συγκεκριμένα, έρευνα σε 503 δημότες της ευρύτερης περιοχής της Πάτρας 15-64 ετών (συνεντεύξεις), έρευνα σε 286 επισκέπτες του τελευταίου τριημέρου, ποσοτική έρευνα σε 60 επιχειρήσεις, διερεύνηση των απόψεων των αρχηγών των πληρωμάτων, πανελλαδική έρευνα σε 502 μη επισκέπτες του Καρναβαλιού 18-54 ετών, μελέτη εκτίμησης του οικονομικού αντίκτυπου του θεσμού.
Γιατί να γίνει Οργανισμός
Οι κύριοι λόγοι που καθιστούν επιτακτική τη συγκρότηση του Οργανισμού, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, είναι πως μέσω της ΔΕΠΑΠ έχει εξαντληθεί κάθε δυνατότητα εξέλιξης, επειδή στερείται εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, δεν διαθέτει αφοσιωμένο στο Καρναβάλι προσωπικό, παράγει δυσλειτουργίες που απορρέουν από την αποσπασματική χρηματοδότηση, στερείται ουσιαστικής προβολής σε πανελλαδικό και διεθνές επίπεδο και αδυνατεί να δημιουργήσει τις απαιτούμενες προϋποθέσεις εναλλακτικών μορφών χρηματοδότησης.
Πηγή: gowest.gr