Στην Ελλάδα του 2008, που το πρόγραμμα  «Κοινωνία της Πληροφορίας» με τα δισεκατομμύρια ευρώ θεωρείται η ναυαρχίδα της ένταξης των πολιτών στις νέες τεχνολογίες, κανένα πανεπιστήμιο δεν προβλέπει στον προϋπολογισμό του κονδύλια για διερμηνείς νοηματικής γλώσσας για τους κωφούς σπουδαστές.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί καθηγήτρια, η οποία ήταν και διερμηνέας στην Σχολή Καλών Τεχνών του Πολυτεχνείου, όπου σπουδάζουν πάνω από 10 κωφοί. Φέτος αποσπάστηκε σε άλλο σχολείο, με συνέπεια οι φοιτητές να μείνουν ξεκρέμαστοι.

Οι κωφοί είναι ουσιαστικά αποκλεισμένοι από τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας, ενώ η κυβέρνηση, δια του Υπουργού κ. Στυλιανίδη, πανηγυρίζει για το «καινοτόμο» νομοσχέδιο σχετικά με την ειδική αγωγή.

Τα 250.000 ευρώ που δόθηκαν το 2008 από το Υπουργείο Υγείας στην Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος, στο πλαίσιο υλοποίησης προγράμματος διερμηνέων νοηματικής γλώσσας, δεν επαρκούν προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των 15.000 κωφών πολιτών της Ελλάδας. Κατά συνέπεια δεν γίνεται λόγος για παροχή διερμηνέων στους κωφούς σε τομείς, όπως π.χ. η εκπαίδευση, παρά μόνο αναλογούν 25-30 ώρες τον χρόνο στον κάθε κωφό για χρήση διερμηνέα στις καθημερινές του «ανάγκες», όπως συναλλαγές με τράπεζες, δημόσιες υπηρεσίες, νοσοκομεία κτλ.

 Όπως δήλωσε στη zougla.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος, Κωνσταντίνος Γαργάλης: «Είναι υποχρεωμένοι να τους παρέχουν ισότιμη πρόσβαση». Η Ομοσπονδία ζητάει εδώ και χρόνια από το Υπουργείο Παιδείας να εγγράψει κονδύλι για τις ανάγκες των κωφών φοιτητών από τη στιγμή που γίνονται δεκτοί στα πανεπιστήμια, κάτι που φυσικά δεν συμβαίνει. «Το βασικότερο, αν όχι το μοναδικό πρόβλημα των κωφών, είναι η επικοινωνία. Αν δεν υπάρχει διερμηνέας νοηματικής γλώσσας,  δεν υπάρχει πρόσβαση των κωφών στην ανώτερη εκπαίδευση. Αποκλείονται. Αυτό είναι διάκριση», τονίζει ο κ. Γαργάλης.