Αυτό που κάνει τα συστήματα keyless entry πολύ ευάλωτα είναι το γεγονός ότι οι κατασκευαστές είναι αναγκασμένοι από την ευρωπαϊκή νομοθεσία να κάνουν τις αναβαθμίσεις του λογισμικού τους και τα εργαλεία πρόσβασης στο διαγνωστικό σύστημα των αυτοκινήτων, διαθέσιμα στον ευρύτερο κλάδο του αυτοκινήτου, δηλαδή όχι μόνο στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία.
Η νομοθεσία αυτή, έχει ως σκοπό να επιτρέπει στα ανεξάρτητα συνεργεία να ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις τα εξουσιοδοτημένα. Ως αποτέλεσμα, τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για να κλαπούν αυτοκίνητα είναι αυτά που χρησιμοποιούν τα συνεργεία για την τακτική συντήρηση των αυτοκινήτων. Έτσι μπορεί να πέσουν εύκολα σε λάθος χέρια.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Ανάμεσα στις δεκάδες ευκολίες που προσφέρουν τα νέα αυτοκίνητα, είναι και η δυνατότητα για ξεκλείδωμα τους, χωρίς τη χρήση κλειδιού (Keyless Entry). Μία τεχνολογία που έχει κυριαρχήσει τα τελευταία χρόνια καθώς ο κάτοχος του οχήματος έχει το keyless κλειδί στη τσέπη του και όταν πλησιάσει στα 2-3 μέτρα, το όχημα αυτόματα ξεκλειδώνει και αντίστοιχα κλειδώνει κατά την απομάκρυνση του.
Όμως (όπως έδειξε και η έρευνα της ADAC) τα 230 κλειδιά από τα 237 που εξετάστηκαν, μπορούν να χακαριστούν με απλό και σχετικά φθηνό εξοπλισμό, ο οποίος αντιγράφει το σήμα που εκπέμπουν τα συγκεκριμένα συστήματα, δίνοντας στον δράστη τη δυνατότητα να μπει στο αυτοκίνητο σε λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα. Πλέον μερικές εταιρείες προσπαθούν να βελτιώσουν την ασφάλεια των keyless κλειδιών, προσθέτοντας αισθητήρες κίνησης πάνω τους, έτσι ώστε εάν το έξυπνο κλειδί είναι στο σπίτι σε ακινησία, τότε να μην γίνεται και αναπαραγωγή (άρα και κλοπή) της συχνότητας. Πάντως οι ειδικοί τονίζουν πως επειδή ο οποιοσδήποτε μπορεί να προμηθευτεί ένα τέτοιο λογισμικό (και μάλιστα εύκολα), το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να τυλίγουμε το Keyless κλειδί σε αλουμινόχαρτο για διακοπή του σήματος.
«Δούλευαν» ακόμα και 7 μέρες την εβδομάδα
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί στους αστυνομικούς, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ότι η σπείρα κατά το χρονικό διάστημα που επιτηρούνταν υπήρχαν και εβδομάδες που έβγαινε «για δουλειά» και τις επτά ημέρες κατά τις ώρες 01.00-07.00.
Μετά την κλοπή, η συμμορία στάθμευε τα οχήματα σε «καβάτζες», είτε σε υπαίθριο χωμάτινο χώρο στάθμευσης σε συγκεκριμένη περιοχή του Παπάγου, είτε σε συνοικιακές οδούς με ελάχιστη κίνηση οχημάτων και ακόμη λιγότερη διέλευση αστυνομικών, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο ότι τα οχήματα δεν θα γίνουν αντιληπτά αλλά βεβαιώνονταν παράλληλα ότι στην περίπτωση που κάποιο αυτοκίνητο είχε σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού θέσης (GPS Tracker), τυχόν ανεύρεσή τους δεν θα οδηγούσε τις Αρχές στα ίχνη των δραστών, καθιστώντας αδύνατη την σύνδεσή τους με την διάπραξη του εγκλήματος.
Το σημείο προσωρινής στάθμευσης ήταν σε απόμερη περιοχή και τα μέλη της συμμορίας πραγματοποιούσαν διελεύσεις ώστε να βεβαιωθούν ότι δεν είχαν εντοπιστεί από τις αρχές ή από το θύμα και πως το όχημα βρίσκονταν εκεί.
Σύμφωνα με το παραπεμπτικό της Αστυνομίας φρόντιζαν επιμελώς να εξαφανίζουν τυχόν αποτυπώματά τους από τις επιφάνειες των αυτοκινήτων, πλένοντάς τα σχολαστικά σε πλυντήρια αυτοκινήτων.
Στη συνέχεια οδηγούσαν τα οχήματα στα συνεργεία-διαλυτήρια, όπου τα αποσυναρμολογούσαν και τα διέθεταν στην αγορά ενώ πολλές φορές πλαστογραφούσαν τις πινακίδες και τα πωλούσαν σε ανυποψίαστους αγοραστές.
Τα μέλη της συμμορίας λάμβαναν όλα τα μέτρα προφύλαξης επικοινωνώντας μόνο μέσω κρυπτογραφημένων εφαρμογών όπως το Viber, το Messenger και το Signal.
Δείτε αποκλειστικές εικόνες από το «διαλυτήριο»:
Η κατάθεση του ηθοποιού
Στην κατάθεσή του ο πρώην ηθοποιός φέρεται να υποστήριξε τα εξής: «Είμαι ιδιοκτήτης συνεργείου αυτοκινήτων και πώλησης ανταλλακτικών τα τελευταία 21 χρόνια. Είμαι καλός μάστορας και έχω δουλειά όλα αυτά τα χρόνια. Δεν θα το παίξω άγιος αλλά για αμάξια που μου λέτε θα σας πω ότι έχει γίνει. Αρχικά θέλω να σας πω ότι γνωρίζω τον (σ.σ. αναφέρεται στον φερόμενο ως αρχηγό)…. Επίσης ξέρω τον ξάδερφό μου. Εγώ δεν είμαι κλέφτης αυτοκινήτων. Δεν έχω κλέψει ποτέ αλλά γνωρίζω ότι στον χώρο μας δεν όλα είναι καθαρά. Εγώ θα σας μιλήσω για τα τέσσερα αυτοκίνητα. Επειδή εμπορεύομαι και ανταλλακτικά και γνωρίζω τη δουλειά του μαζί με τον ξάδερφό μου πέρα από τις επισκευές των αυτοκινήτων που μου έφεραν στο συνεργείο έκανα και κάποιες αποσυναρμολογήσεις από πλημμυρισμένα αυτοκίνητα τα οποία όμως είχαν ανταλλακτικά φανοποιίας και τα οποία ήταν σε καλή κατάσταση. Δηλαδή έβρισκα αυτοκίνητα από ασφαλιστικές εταιρείες τα έλυνα και μετά περνούσα κάποια ανταλλακτικά μέσω ιστοσελίδας που είχα και σελίδα άλλη.
(…) Κάποια στιγμή πριν από περίπου δύο χρόνια ήρθε ο… και μου ζήτησε να τον βοηθήσω με κάποια αυτοκίνητα πλημμυρισμένα που είχε. Δηλαδή ήθελε να κατεβάσω τις μηχανές που ήταν χαλασμένες απ’ το νερό και να βάλουμε πάνω λειτουργικές που θα μου έφερνε αυτός. Έτσι και έγινε αλλά κάποια στιγμή ενώ έκανα τις εργασίες που μου ζητούσε δε με πλήρωνε τα ποσά που είχαμε συμφωνήσει. Αφού κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά γιατί τα κλειδιά από τα αυτοκίνητα που μου έφερνε ήταν απομίμηση. Όταν τον ρωτούσα τι γίνεται μου τα μασούσε. Το τελευταίο αμάξι που μου έφερε ήταν ένα πολύ ακριβό BWM μοντέλο X4 λευκό το οποίο και εγώ το κατάλαβα ότι ένα τέτοιο αμάξι δεν κόβεται για ανταλλακτικά και με το κλαρκ που βρήκατε στο συνεργείο το έβγαλα στη λεωφόρο Καραμανλή. Εκεί παρεξηγηθήκαμε και δεν ξαναπήρα αυτοκίνητο από αυτόν γιατί είμαι 50 χρονών, έχω προβλήματα υγείας, έχω ένα μικρό αγόρι και δε θέλω μπλεξίματα».
Όσον αφορά στα ναρκωτικά και στα όπλα που βρέθηκαν στο σπίτι του αναφέρει: «Για τα όπλα που βρήκατε στο σπίτι θέλω να σας πω ότι είναι απομιμήσεις και τα έχω για τις γιορτές. Για τα χρήματα που αναφέρω στις τηλεφωνικές μας συνομιλίες θέλω να σας πω ότι αφορούσαν πληρωμές του… προς εμένα για την αποσυναρμολόγηση των πλημμυρισμένων αυτοκινήτων που μου έφερνε. Τώρα για τον ξάδερφό μου έκανε ό,τι του έλεγα. Δεν έχει ευθύνη για τα αμάξια που του έλεγαν να αποσυναρμολογήσει και επειδή καταλάβαμε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με τον… έφυγε με τη γυναίκα του για την Κρήτη. Δεν οπλοφορώ ούτε έχω λόγο να το κάνω. Για τα ναρκωτικά που βρήκατε στο συνεργείο μου δεν ήξερα ότι βρισκόντουσαν εκεί και δεν είναι σίγουρα δικά μου. Ο χώρος είναι δικός μου αλλά όχι τα ναρκωτικά. Τα ναρκωτικά τα έφερε εκεί (αναφέρεται σε όνομα). Δεν ξέρω άλλα στοιχεία του. Είμαι ειλικρινής απέναντί σας σε ό,τι σας έχω πει μέχρι τώρα. Αν έχω βλάψει κάποιον ιδιοκτήτη αυτοκινήτου ζητάω συγγνώμη. Τίποτα άλλο δεν έχω να σας πω, έχω μετανιώσει και ζητάω συγγνώμη».
Οι διάλογοι της σπείρας
Παράλληλα, στο «φως» έρχονται οι αποκαλυπτικοί διάλογοι της συμμορίας. Όπως καταγράφεται στους παρακάτω διαλόγους, τα μέλη συνομιλούσαν για το πώς θα δράσουν αλλά και για τα χρήματα που θα βγάλουν από την κάθε κλοπή αυτοκινήτου.
– Έλα ρε μανάρι
– Με τα ραμ και του φιατ του στραπατσαρισμένου τι θα κάνεις;
– Δε νομίζω να τα θέλουμε
– Εντάξει
– Να σου πω
– Λέγε
– Εγώ είμαι γυρισμό. Έχει βγει τίποτα από το άλλο το μπορντό;
– Τι ώρα έρχεσαι
– Ε;
– Τι ώρα έρχεσαι ρε;;
– Εγώ σε μισή ώρα το πολύ είμαι εκεί. Φιλαδέλφεια έχω φτάσει.
– Ε εντάξει άντε έλα από εδώ και…
– Το άλλο είμαι έτοιμο δηλαδή ε;
– Ναι μωρέ.
– Βάλε τον άλλον να βάλει έναν ιμάντα να το φορτώσω κατευθείαν. Να προλάβουμε να πληρωθούμε και απ’ τα δυο
– Έλα, γεια.
– Έλα.
——————————————————————–
– Καλά θα σου έρθω εγώ από κει πέρα, σήμερα, αύριο, γιατί έχω φορτωμένες κάτι μηχανούλες.
– Ωραία ότι θες
– Να φύγουν από την αποθήκη
– Ωραία
– Και είναι όλες καλές μ…κα. Αμαρτία από τον Θεό.
– Σώπα ρε
– Ναι αλλά δεν γίνεται …
– Και γιατί δεν τις ποντάρεις ρε μ…κα;
– Δεν έχω νούμερα ρε μ…κα, δεν έχω να τις κολλήσω κάτι να…
– Αααα
– Και έχω, και αρχίζω και φοβάμαι να πούμε όχι τίποτα άλλο, τα έχουνε γ….ει όλα.
– Κατάλαβα.
– Τα έχουνε γ….ει όλα
– Εντάξει
– Λοιπόν έχω ρίξει και κάτι άλλα πάνω τώρα, να βγάλουμε τις μηχανές…
Προφυλακίστηκαν πέντε από τα έξι μέλη της σπείρας – Στη φυλακή και ο ηθοποιός
Στην φυλακή οδηγήθηκαν οι πέντε από τους έξι κατηγορούμενους για συμμετοχή στην σπείρα με τα κλεμμένα αυτοκίνητα έπειτα από την απολογία τους στον ανακριτή. Ανάμεσά στους προφυλακισθέντες είναι και ο 50χρονος ηθοποιός, ο οποίος φέρεται να είχε το διαλυτήριο στο οποίο αποσυναρμολογούνταν τα οχήματα.