Χρειάστηκε να αποκλειστούν οδηγοί και να θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές, ώστε να υπάρξει σοβαρός σχεδιασμός και προγραμματισμός από τους υπευθύνους της Εγνατίας Οδού για την ασφάλεια κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο.

Μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες πρόκειται να λυθεί οριστικά, με την τοποθέτηση χιονοφραχτών, το πρόβλημα περιορισμένης ορατότητας που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί που κινούνται σε ορισμένα τμήματα της Εγνατίας Οδού στη Δυτική Μακεδονία.

Το πρόβλημα που δημιουργούν τα λεγόμενα ανεμοσούρια εντοπίζεται σε τμήμα 12,5 χλμ., με το φαινόμενο να είναι έντονο σε τμήμα 3,5 χλμ., από τον κόμβο Καλαμιάς που βρίσκεται στο 192,6 χλμ. επί της Εγνατίας Οδού μέχρι και τον κόμβο των Κοίλων στο 204,8 χλμ. στην περιοχή της Κοζάνης.

Όπως εξηγεί ο υπεύθυνος λειτουργίας της Εγνατίας Οδού κ. Ματθαίου, στην περιοχή επί του αυτοκινητοδρόμου πνέουν βορειοδυτικοί άνεμοι, των οποίων η ένταση φέτος έφθασε μέχρι και τα 12 μποφόρ, και, όταν φυσάει κάθετα στην Εγνατία Οδό, τα ανεμοσούρια από τα χωράφια δεν περιορίζουν απλώς την ορατότητα για τους οδηγούς, αλλά το πρόβλημα είναι τόσο έντονο, που «δεν βλέπεις ούτε τη μύτη σου».

Πιλοτικά έχουν τοποθετηθεί από το 2006 σε μήκος ενός χλμ. χιονοφράχτες, που είναι πλαστικά πλέγματα, και στο προσεχές διάστημα θα καλυφθούν και τα υπόλοιπα 2,5 χλμ.. Οι χιονοφράχτες εισάγονται από τη Γερμανία και το κόστος τους φθάνει τα 20 ευρώ το μέτρο, ενώ ο κ. Ματθαίου σημείωσε ότι, δεδομένου ότι εγκαθίστανται σε απόσταση 25 μέτρων από τον δρόμο, ήταν απαραίτητη η σύμφωνη γνώμη των ιδιοκτητών των χωραφιών. Επισημαίνεται ότι οι χιονοφράχτες τοποθετούνται τον Νοέμβριο και μαζεύονται τον Μάρτιο.

Κάλλιο αργά παρά ποτέ!

Διαβάστε επίσης:

Εγνατία: Ο αυτοκινητόδρομος δολοφόνος

Επιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος