Ο Νικόλας Πατέρας κατάγεται από οικογένεια καραβοκυραίων που ξεκίνησαν από το ακριτικό νησί των Οινουσσών στο βορειοανατολικό Αιγαίο για να ταξιδέψουν στη συνέχεια σε όλον τον κόσμο. Με ιδιαίτερη ευαισθησία στον τόπο τους και στις ρίζες τους δεν ξέχασαν ποτέ από πού έρχονται και τι οφείλουν σε αυτό το νησί του Αρχιπελάγους.

Ο Νικόλας Πατέρας είναι ενεργός πολίτης που συμμετέχει στα κοινά και δεν κρύβει τα λόγια του όταν πρέπει να πάρει θέση σε θέματα που αφορούν την ευρύτερη κοινωνία, όπως στην περίπτωση του σταθμού του Μετρό στην Ρηγίλλης όπου ήταν ο πρώτος που υπερασπίστηκε τον πράσινο πνεύμονα στο κέντρο της Αθήνας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με ιδιαίτερη δραστηριότητα όσον αφορά στην φιλανθρωπία και στη στήριξη κοινωνικών θεσμών ο εφοπλιστής ασχολήθηκε με ιδιαίτερο ζήλο και με τον αθλητισμό.

Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος-Νικόλας Δ. Πατέρας- Θ. Μαρτίνος

Διατηρεί στενές σχέσεις με την Εκκλησία και με το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης.

Πριν από μερικά χρόνια, το 2015 με τρία μόλις πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η εταιρεία του Contships ξεκινά μια εντυπωσιακή πορεία στον χώρο του εφοπλισμού. Μέσα σε μια δεκαετία εξελίσσεται στην πρώτη ανεξάρτητη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο με περίπου 50 πλοία και με επιχειρηματικές σχέσεις με τους κολοσσούς του πλανήτη στις μεταφορές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από το 2015 έως το 2024, η Contships απέκτησε 58 πλοία, πούλησε τα 10 και κράτησε 48, διατηρώντας την κυριαρχία της ως ο μεγαλύτερος ιδιώτης πλοιοκτήτης στον τομέα αυτό.

Άνθρωπος μετρημένος αλλά ευθύς, ο Νικόλας Πατέρας συνεχίζει την εντυπωσιακή ιστορία της οικογένειάς του με στόχο πάντα μια ιδιαίτερη θέση στη διεθνή ναυσιπλοΐα για αυτόν αλλά και για την Ελληνική Ναυτιλία.

Χειροθεσία Ν. Πατέρα σε Άρχοντα Οφφικιάλιος ”Ευταξία” 18.4.24

 

Ο Νικόλας Πατέρας παραχώρησε μια συνέντευξη στο mononews.gr η οποία έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον:

Είναι ελκυστική η ελληνική σημαία και αν όχι, τι πρέπει να γίνει;

«Η ελληνική σημαία μπορεί να βελτιώσει την ελκυστικότητά της με μέτρα που θα ενισχύσουν την επάρκεια των Ελλήνων ναυτικών και θα βελτιώσουν τη γραφειοκρατία, ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστική και φιλική προς τις ναυτιλιακές εταιρείες».

Υπάρχει θέμα επάρκειας των Ελλήνων αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού ;

«Η έλλειψη Ελλήνων αξιωματικών είναι ένα πρόβλημα που έχει επισημανθεί από τη δεκαετία του 1990. Παρόλο που υπάρχει υψηλό επίπεδο επάρκειας, η ναυτιλιακή εκπαίδευση και η προώθηση του επαγγέλματος πρέπει να ενισχυθούν για να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες του κλάδου».

Ποια μέτρα πρέπει να λάβει η Πολιτεία για να προωθήσει και να διευκολύνει την καθημερινότητα της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας ;

«Η Πολιτεία θα πρέπει να μειώσει τη γραφειοκρατία, και να προωθήσει μέτρα που θα ενθαρρύνουν τη χρήση της ελληνικής σημαίας, διευκολύνοντας τις διαδικασίες και τις επενδύσεις. Επιπλέον, θα πρέπει να βελτιώσει τις υποδομές στα λιμάνια και να προωθήσει αν όχι να ηγηθεί της βιώσιμης ναυτιλίας».

Νικόλας Δ. Πατέρας και Αλέκος Φασιανός

Όσον αφορά την εταιρεία του και το επενδυτικό πρόγραμμα ανάπτυξης της ανέφερε:

«Στόχος μας είναι να παραμείνουμε οι μεγαλύτεροι ανεξάρτητοι πλοιοκτήτες στον τομέα αυτό, διατηρώντας την εστίασή μας στην αγορά των container feeders».

Υπάρχουν δυνατότητες για κάποιον επιχειρηματία να επενδύσει και να εισέλθει στη διαχείριση πλοίων ;

«Ναι, υπάρχουν δυνατότητες για νέους επιχειρηματίες να επενδύσουν και να εισέλθουν στον τομέα της πλοιοδιαχείρισης, ιδιαίτερα αν έχουν στρατηγικές σχέσεις με μεγάλους ναυλωτές και την ικανότητα να προσφέρουν αξιόπιστες υπηρεσίες».

Η εταιρεία σας ακολουθεί τα πρότυπα που προβλέπει το ESG ;

«Η εταιρεία μας δεσμεύεται σε υψηλά πρότυπα ESG (Περιβαλλοντικά, Κοινωνικά και Διακυβέρνησης). Επενδύουμε σε πλοία με χαμηλότερες εκπομπές, διασφαλίζουμε την καλή διαχείριση και τις ηθικές πρακτικές, και συμβάλλουμε στην κοινωνία μέσω φιλανθρωπικών έργων και υποστηρίξεων».

Αναφερόμενος στα μέτρα που λαμβάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση και στο αν επηρεάζουν προς το θετικότερο ή το αρνητικότερο την ευρωπαϊκή ναυτιλία, τόνισε:

«Τα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορεί να έχουν ποικίλες επιπτώσεις στην ευρωπαϊκή ναυτιλία. Οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί που εισάγονται μπορούν να αυξήσουν το κόστος λειτουργίας λόγω της ανάγκης για επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και καθαρότερα καύσιμα. Οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί μπορούν να δημιουργήσουν προκλήσεις, καθώς είναι αβέβαιο ποιο καύσιμο θα επικρατήσει στο μέλλον, με αποτέλεσμα να είναι ριψοκίνδυνη η επένδυση σε πλοία με νέες τεχνολογίες».

Οι γεωστρατηγικές εξελίξεις θα επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά την παγκόσμια ναυτιλία ;

«Οι γεωστρατηγικές εξελίξεις μπορούν να έχουν τόσο θετικές όσο και αρνητικές επιπτώσεις. Η αστάθεια σε ορισμένες περιοχές που αντιμετωπίζουμε προκαλεί διαταραχές στις εμπορικές διαδρομές και αυξάνει το κόστος ασφάλισης και μεταφοράς, ενώ ταυτόχρονα έχει δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη σε άλλες περιοχές. Οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να είναι ευέλικτες και προσαρμοστικές για να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες και να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις οι οποίες όταν σχετίζονται με πολέμους είναι δυσάρεστες».

Για το μέλλον του Έλληνα εφοπλιστή, απάντησε:

«Το μέλλον του Έλληνα εφοπλιστή φαίνεται θετικό, εφόσον συνεχίσει να προσαρμόζεται στις αλλαγές της αγοράς και να επενδύει σε τεχνολογίες και πλοία που ανταποκρίνονται στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Η εμπειρία και η προσαρμοστικότητα των Ελλήνων εφοπλιστών τους καθιστούν ικανούς να συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διεθνή ναυτιλία».

Σημειώνεται πως ο Νικόλας Πατέρας, είχε μια μεγάλη εμπειρία με τον αθλητισμό και από την θέση του ποδοσφαιρικού Παναθηναϊκού.

Η εμπειρία σας με την ενασχόληση με το ποδόσφαιρο σας άφησε πικρίες; Σκέφτεστε να επανέλθετε;

«Η εμπειρία μου με το ποδόσφαιρο ήταν θετική, καθώς κατάφερα να συμβάλλω στην επιτυχία του Παναθηναϊκού στην κατάκτηση του Κυπέλλου Ελλάδος του Πρωταθλήματος Ελλάδος και του τερματισμού στους 16 του Champions League (2008-2010). Παρότι δεν έχω άμεσα σχέδια να επανέλθω, η ενασχόλησή μου με το ποδόσφαιρο αποτέλεσε μια σημαντική και αξέχαστη περίοδο στη ζωή μου. Κατάφερα να προσφέρω χρόνο και χρήμα στην ομάδα που αγαπώ και να φέρω επιτυχίες, γεγονός που με ικανοποιεί ιδιαίτερα».

Σε ποια φάση βρισκόμαστε για τον σταθμό του Μετρό στην Ρηγίλλης. Τι προτείνετε ως εναλλακτική λύση ;

«Γίνονται προσπάθειες να γίνει ο σταθμός της γραμμής 4 με τις λιγότερες περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις».

Για το θέμα αυτό, δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί του. Με δεδομένη την αυξημένη οικολογική του συνείδηση δίνει καθημερινές μάχες για την διατήρηση του πράσινου θύλακα σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της πρωτεύουσας.  (Δείτε εδώ ρεπορτάζ της Ζούγκλας)

Η ιστορική εξέλιξη της ναυτικής παράδοσης

Η οικογένεια Ν. Δ. Πατέρα έχει μια ιστορία στον εφοπλισμό που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1870. Έχει διαδραματίσει ενεργό και εξέχοντα ρόλο στην ελληνική και παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

Μαρίτσα Ι. Πατέρας- Νικόλαος Ι. Πατέρας- Ιωάννης και Διαμαντής Ν. Πατέρας-1948

Το 1870, η οικογένεια Μάρκου Πατέρα και οι επτά γιοι του Ιωάννης, Διαμαντής, Μιχαήλ, Δημήτρης, Παναγός, Κωστής και Γιώργος αποκτούν τα ιστιοφόρα: Βασιλική, Ρόδον και Κατίνα.

Κωστής

Το 1905, η οικογένεια αποκτά τα πρώτα ατμόπλοια της: Κωστής και Δίρφυς.

Δίρφυς

Το 1939, ο στόλος που διαχειρίζεται η ναυτιλιακή κοινότητα των Οινουσσών ξεπερνά τα 65 πλοία. Το ένα τρίτο των ατμόπλοιων των Οινουσσών ανήκε στις οικογένειες Πατέρα και Χατζηπατέρα.

Το 1945, οι Έλληνες πλοιοκτήτες υποστήριξαν τους Συμμάχους συνεισφέροντας τον εμπορικό τους στόλο για την πολεμική προσπάθεια. Λίγα από τα πλοία τους επιβίωσαν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η οικογένεια Ν. Δ. Πατέρα έχασε πολλούς συγγενείς και φίλους μεταξύ των αξιωματικών και των πληρωμάτων των πλοίων τους.

Το 1947, μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, οι Οινούσσιοι αγόρασαν 14 από τα πρώτα 100 πλοία Liberty που πουλήθηκαν από την κυβέρνηση των ΗΠΑ σε Έλληνες πλοιοκτήτες. Οι οικογένειες Πατέρα και Χατζηπατέρα απέκτησαν 8 από αυτά τα πλοία: Άγιος Νικόλαος, Κώστας Χατζηπατέρας, Κωνσταντής, Νικόλας Πατέρας, Αναστάσιος, Δίρφυς, Καλλιόπη και Νικόλαος.

Ιωάννης και Διαμαντής Ν. Πατέρας-1955

Το 1957, η Pateras Brothers Limited ιδρύεται από τους Ιωάννη και Διαμαντή Ν. Πατέρα, γιους του εκλιπόντος Ν. Ι. Πατέρα. Η εταιρεία διαχειρίστηκε 40 πλοία ξηρού φορτίου μεταξύ 1957-1986.

Το 1986, Νικόλας Δ. Πατέρας ξεκινά την καριέρα του στη ναυτιλία με την Pateras Brothers Limited, και μέσα στα επόμενα δυο χρόνια αγοράζει 11 πλοία.

Το 1989, ο Ν. Δ. Πατέρας, ηλικίας 26 ετών, αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο της Pateras Brothers Limited.

Το 1993, ο Ν. Δ. Πατέρας, ηλικίας 30 ετών, ιδρύει την Pacific & Atlantic Corporation εστιάζοντας σε bulkers και Multipurpose πλοία.

Το 2003, η Pacific & Atlantic Corporation ξεπερνά την κατοχή 50 φορτηγών και σε bulkers και Multipurpose πλοία.

OINOUSSIOS – 2007

Το 2007, η Pacific & Atlantic πουλάει τον στόλο της με σημαντικά και εστιάζει σε νέες επενδύσεις.

Το 2008, ο ΝΔ Πατέρας αναλαμβάνει πρόεδρος της ΠΑΕ Παναθηναϊκός και σε συνεργασία με τον Γιάννη Βαρδινογιάννη υπό την προεδρία του η ομάδα κατακτά το Κύπελλο Ελλάδος, το Πρωτάθλημα Ελλάδος και τερμάτισε στους 16 του Champions League (2008-2010)

Το 2010, ο Ν. Δ. Πατέρας επενδύει σε πλοία που ελέγχονται από τράπεζες με δυσμενή χαρτοφυλάκια.

Το 2015, η Contships Management Inc. ιδρύεται με στρατηγική εστίαση στην επένδυση και διαχείριση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Το 2018, η Contships Management Inc. ψηφίζεται ως η καλύτερη εταιρεία ξηρού φορτίου της χρονιάς στα βραβεία Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2018, με στόλο 33 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Το 2021, η Contships Management Inc. γίνεται ο κορυφαίος διαχειριστής πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο μεταξύ 900-1500 TEU με στόλο άνω των 40 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Το 2023, η Contships Management Inc. διαχειρίζεται 47 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ 900-1500 TEU, που προσεγγίζουν 4800 λιμάνια, μεταφέροντας 1,7 εκατ. TEU ετησίως, απασχολώντας 800 ναυτικούς και 100 στελέχη ξηράς.

Διαβάστε επίσης:

Εγκαίνια του Ναού της Θεοτόκου στο θεραπευτήριο «Ευαγγελισμός» που ανακαινίστηκε από τον Νικόλα Πατέρα

Συμπαραστάτης της εκκλησίας ο εφοπλιστής Νικόλας Πατέρας

Το ΣτΕ δικαιώνει τον αγώνα του Νικόλα Πατέρα να μην καταστραφεί το Πάρκο Ριζάρη

Χειροθεσία του Νικόλα Διαμαντή Πατέρα σε Άρχοντα Οφφικιάλιο «Ευταξία» της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας

Δωρεά του Νικόλα Πατέρα στον Δήμο Βουλιαγμένης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης