FacebookXEmailShare

Στο στόχαστρο της εισαγγελικής έρευνας μπαίνουν δύο υπάλληλοι του ΟΣΕ, ανώτερα υπηρεσιακά στελέχη του προφυλακισμένου κατηγορούμενου σταθμάρχη και ιεραρχικά πάνω από τον επιθεωρητή Δημήτρη Νικολάου. 

Και ενώ την ερχόμενη Τρίτη (14/3) συμπληρώνονται δύο εβδομάδες από το μοιραίο βράδυ της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη ο «κλοιός» των ερευνών στενεύει για τα νέα πρόσωπα – «κλειδιά» τα οποία ενέκριναν το πρόγραμμα βαρδιών και την τοποθέτηση του 59χρονου σταθμάρχη στη θέση αυτή.

Ο 59χρονος υπενθυμίζεται πως κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια, ενώ ποινική δίωξη έχει ασκηθεί σε βάρος του επιθεωρητή Νικολάου που έβαλε τον κατηγορούμενο στη νυχτερινή βάρδια αλλά και των δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο τους.

Τα δύο νέα «πρόσωπα κλειδιά» 

Όπως εξήγησε πηγή του ΟΣΕ που μίλησε στον ΣΚΑΪ ο επιθεωρητής κάνει την πρόταση για τις βάρδιες. Το έγγραφο στέλνεται στους ανώτερους, οι οποίοι βάζουν μία υπογραφή, στα «τυφλά» συνήθως. Το χαρτί φεύγει πίσω και «όλα καλά».  Η ίδια πηγή εξήγησε ότι φταίει η νοοτροπία και οι χαλαροί κανονισμοί του ΟΣΕ. «Οι κανονισμοί ήταν λάσκα» ανέφερε χαρακτηριστικά, δεν φοβόταν κανείς ότι θα περάσει από πειθαρχικό, ότι θα λογοδοτήσει. Αν είχαν ελέγξει θα μπορούσαν να είχαν αποτρέψει το τραγικό δυστύχημα. 

«Το βαρδιόχαρτο κανονικά δεν περνάει από εμένα αλλά τώρα… Αφήστε το, δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες γιατί θα μπλέξω. Όλα είναι υπό διερεύνηση, έχουν έρθει σε επαφή ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές, δεν έχω κληθεί ακόμα» δήλωσε ένας εκ των προϊσταμένων του επιθεωρητή. Στη δικογραφία υπάρχουν επίσης σημαντικές για την υπόθεση καταθέσεις,  νυν και πρώην υπαλλήλων του ΟΣΕ, καθώς και αστυνομικών που έσπευσαν άμεσα στο σημείο της σύγκρουσης.

Η διορθωμένη με μπλάνκο σελίδα από το σταθμαρχείο Λάρισας

Στο φως της δημοσιότητας έρχεται η διορθωμένη με μπλάνκο σελίδα του βιβλίου παράδοσης – παραλαβής του σταθμαρχείου Λάρισας, για την οποία μίλησε στην απολογία του ο σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς

Το έγγραφο δημοσίευσε ο Ελεύθερος Τύπος. Όπως αναφέρει η εφημερίδα, το βιβλίο τηρείται ώστε οι σταθμάρχες που αποχωρούν να γράφουν την ακριβή ώρα αποχώρησής τους και να αναφέρουν σε αυτούς που αναλαμβάνουν καθήκοντα τι ακριβώς παραλαμβάνουν.

Στη συγκεκριμένη σελίδα οι προηγούμενοι σταθμάρχες Κ.Π. και Π.Χ. παραδίδουν το σταθμό στον άπειρο συνάδελφό τους Βασίλη Σαμαρά. Ως ώρα άφιξής τους στο σταθμό, αναφέρεται η 14.00, η ώρα που ήταν ορισμένο από το βιβλίο βαρδιών να πιάσουν δουλειά. Ως ώρα αναχώρησης όμως αναφέρεται η 22.30 και με μια προσεκτική ματιά φαίνεται ότι η ώρα αυτή έχει διορθωθεί με μπλάνκο αφού κάτι άλλο ήταν γραμμένο εκεί νωρίτερα και η νέα ώρα -22.30- έχει μάλιστα υπογραμμιστεί με έντονη γραμμή.

Τη διόρθωση της ώρας αποχώρησης με μπλάνκο είχε αναφέρει ο Βασίλης Σαμαράς κατά την πολύωρη απολογία του στην ανακρίτρια, επισημαίνοντας ότι θυμάται πως ο Κ.Π. έφυγε γύρω στις 10.20 και ο Π.Χ. γύρω στις 10.10, αλλά μετά το δυστύχημα είδε ότι η ώρα είχε διορθωθεί. «Δεν θυμάμαι ποια ήταν η ώρα που υπέγραψα ότι παρέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται πάντα ανοιχτό στο γραφείο του σταθμάρχη, τοποθετημένο σε ένα ράφι και διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα» είπε.