Επιστολή προς τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης απέστειλαν επιτυχόντες αδιόριστοι του ΑΣΕΠ.
Αναλυτικά:
Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,
Συμμετείχαμε σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, όπου σύμφωνα με τις προκηρύξεις (οι οποίες είναι νόμοι του κράτους), έπρεπε να γίνει ο διορισμός μας το αργότερο εντός 4 μηνών από την έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων (ΦΕΚ προκηρύξεων). Είναι προφανές ότι οποιαδήποτε παρέκκλιση από τους όρους της προκήρυξης είναι εκτός της κείμενης νομοθεσίας και του Συντάγματος, γιατί έπρεπε να αναφέρεται στους όρους και τα παραρτήματά της η οποιαδήποτε διαδικασία για αναβολή των διορισμών μας.
Την αναστολή διορισμού που έγινε το 2010 (άρθρο 10 του ν. 3833/2010) και ανέφερε ότι οι διορισμοί θα γίνουν σταδιακά από το 2011 έως το 2013, ακολούθησε η κοινή εγκύκλιος ΥΠΕΣ και ΥΠΟΙΚ με αριθμό ΔΙΠΠ/Φ.2.9/29/22433/20-10-2010 που όριζε ότι όσοι έχουν τελικά το 2009 έπρεπε όλοι να διοριστούν, πράγμα που μέχρι σήμερα δεν έγινε. Ακολούθησαν το «μεσοπρόθεσμο», όπου το 2013 έγινε 2015 και τώρα με το «Νέο Μεσοπρόθεσμο » μεταβαίνουμε στο 2016 !!!.
Όλα αυτά τα χρόνια με έκπληξη παρακολουθούμε να γίνονται διορισμοί σε ορισμένους τομείς χωρίς καμιά αναλογία, να γίνονται μετατάξεις, να παραμένουν υπηρεσίες χωρίς αντικείμενο και γενικά να κατασπαταλάται δημόσιο χρήμα, ενώ από την άλλη εμείς να προσπαθούμε να προγραμματίσουμε την ζωή μας μέχρι να τελειώσει αυτή η εκκρεμότητα και να επιβιώσουμε, είτε ως άνεργοι είτε ως ελάχιστα αμειβόμενοι σε ευκαιριακές δουλειές, τη στιγμή που θα έπρεπε να έχουμε εργασία σύμφωνα με τα προσόντα μας. Οι υπηρεσίες του κράτους για τις οποίες κριθήκαμε και υπήρχαν τα χρήματα σε πίστωση του κρατικού προϋπολογισμού (βλ. ΦΕΚ προκηρύξεων) μας χρειάζονται άμεσα, αλλά οι πολιτικοί προϊστάμενοι φαίνεται ότι είχαν και έχουν άλλες προτεραιότητες. Δεν τηρούνται ούτε καν οι νόμοι που ψηφίστηκαν.
Δεν τηρείται καμιά αναλογία σχετικά με εμάς. Πως αλλιώς εξηγείται, το γεγονός ότι υπάρχουν άτομα με οριστικά αποτελέσματα από το 2009 και ακόμα περιμένουν την πρόσληψη τους. Με ποια αναλογία, με ποια κριτήρια και με ποιόν έλεγχο;
Δυστυχώς η κατάργηση της αξιοκρατίας που συντελέστηκε σε παρά πολλές περιπτώσεις στο μεταπολιτευτικό ελληνικό κράτος αποτέλεσε μια από τις κυρίαρχες αιτίες που οδήγησε στα σημερινά αδιέξοδα.
Διέλαθε της προσοχής από τους κατεξοχήν πολιτικούς, που ήταν επιφορτισμένοι να διαχειριστούν τις τύχες της ελληνικής κοινωνίας, ότι όταν καταργείς την αξιοκρατία πρέπει να γνωρίζεις ότι έχεις καταργήσει την ευγενή άμιλλα μεταξύ των πολιτών, τη γνώση των υποχρεώσεων από μέρους των πολιτών, τη φορολογική συνείδηση, ακόμη περισσότερο την τήρηση των νόμων και έχεις δημιουργήσει μια κοινωνία της ελάχιστης προσπάθειας, έχεις επιβραβεύσει τον πονηρό και έχεις στείλει στον κάλαθο των αχρήστων ανθρώπους που από ηθική επιλογή και παιδεία επέλεξαν τον ανηφορικό δρόμο που συνοψίζεται στο:
1. Προσπαθώ,
2. Εκ-παιδεύομαι,
3. Αγωνιώ για να πετύχω, δεν προσπαθώ δεν θα πετύχω.
Περιμένουμε επιτέλους, έστω και ετεροχρονισμένα, να δείξετε την απαιτούμενη ευαισθησία και να εφαρμοστούν οι επιταγές του Συντάγματος στα θέματα της ισότητας και του δικαίου, βασικά θεμέλια μιας δημοκρατίας.
Τα αιτήματα μας, εν προκειμένω, δεν έχουν να κάνουν μόνο με το νομικό πλαίσιο που παραβιάζεται κατάφωρα, αλλά πέραν αυτού υπάρχουν και ζητήματα ΗΘΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ που σε μια ευνομούμενη κοινωνία θα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1. Η Πολιτεία να υλοποιήσει, σύμφωνα με όσα υπαγορεύουν το Σύνταγμα και οι νόμοι, όλους τους διορισμούς των ανθρώπων που πέτυχαν αξιοκρατικά – με ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΑΣΕΠ για να υπηρετήσουν στο δημόσιο.
2. Όσοι έχουν απόφαση διορισμού ΑΣΕΠ να προτάσσονται από όλους τους άλλους για τις συγκεκριμένες θέσεις, όπως αυτές ορίζονται στα ΦΕΚ των προκηρύξεων!!!. Αν και μόνο αν δεν καλύπτονται, τότε να προβαίνει το υπουργείο στην τοποθέτηση άλλων (μετατάξεις – διαθεσιμότητες κλπ.) στις συγκεκριμένες θέσεις. Εδώ σας υπενθυμίζουμε την πρόσφατη απόφαση του διοικητικού εφετείου Αθηνών σχετικά με τους διαγωνισμούς για το ΙΚΑ, όπου αντί των επιτυχόντων του εν λόγω διαγωνισμού, είχαν διοριστεί άτομα από άλλη προκήρυξη και που σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου η πράξη αυτή κρίθηκε παράνομη και αντισυνταγματική.
3. Πέρα από την καταγραφή των διοριστέων που έχει γίνει πολλαπλά, οφείλετε να ζητήσετε από όσους είναι με τελικά σε πολλές προκηρύξεις, να οριστεί σε ποιαν επιθυμούν να διοριστούν. Ας τονιστεί ότι πολλοί διοριστέοι είναι πρώτοι σε πολλές προκηρύξεις. Ας επιλέξουν σε ποια θέλουν, όμως και το κράτος οφείλει να τους πει επιτέλους συγκεκριμένα πότε οφείλει να εκδώσει τα ατομικά ΦΕΚ διορισμού τους(μήνα / χρόνο). Είναι προφανές πως ο αριθμός των ατόμων για τους οποίους εκκρεμεί ο Διορισμός είναι αρκετά μικρότερος από αυτόν που αναφέρει το Υπουργείο σας.
4. Να καταργηθεί η διάταξη της τριετίας των τελικών ΠΙΝΑΚΩΝ ΑΣΕΠ που ισχύει εφεξής, διότι προσβάλλει βάναυσα τη συνταγματικότητα, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό δίκαιο όπου αναγνωρίζει το διορισμό στο δημόσιο με αξιοκρατικές διαδικασίες, ως περιουσιακό στοιχείο. Να διευκρινιστεί επαρκώς ότι η συγκεκριμένη διάταξη δεν ισχύει, ούτε πρόκειται να ισχύσει σε όλους του προηγούμενους διαγωνισμούς και προκηρύξεις ΑΣΕΠ.
Αν θέλουμε ως κοινωνία να μεταβούμε σε ένα επίπεδο αξιοκρατίας, δικαιοσύνης και διαφάνειας και να εμπεδώσουμε στους πολίτες τις αξίες και τους συμβολισμούς της ευγενούς άμιλλας και της παροχής ίσων ευκαιριών, πρέπει οι προσλήψεις στο δημόσιο να διενεργούνται υποχρεωτικά και μόνο μέσω της ΘΕΣΜΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΗΣ και επιχορηγούμενης από τον κρατικό Προϋπολογισμό Αρχής του Α.Σ.Ε.Π. . Στην κρίσιμη καμπή στην οποία έχει περιέλθει η Ελληνική κοινωνία ένας σημαντικός λόγος που υπαγορεύει την υλοποίηση των ανωτέρω διορισμών, είναι και το γεγονός ότι η κοινωνία μας έχει ανάγκη σε πολλαπλά επίπεδα από παραδείγματα προς μίμηση. Δυστυχώς ενόσω οι διορισμοί μας δεν υλοποιούνται, γινόμαστε παράδειγμα προς αποφυγή με πολλές παρεπόμενες αρνητικές ερμηνείες».
Επιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος