Ολοκληρώθηκε η τηλεδιάσκεψη μεταξύ πρυτάνεων και του Υπουργείου Παιδείας. Σύμφωνα με πληροφορίες έγινε σε καλό κλίμα και οι πρυτάνεις συμφώνησαν να γίνουν ψηφιακά οι εξετάσεις για να μη χαθεί το εξάμηνο.

Αναμένεται ανακοίνωση από το Υπουργείο Παιδείας.

Νωρίτερα, η Σύγκλητος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου είχε αποφασίσει την διεξαγωγή των εξετάσεων ψηφιακά.

Όλη η απόφαση της Συγκλήτου του ΕΜΠ

«Η αναμενόμενη κατάθεση του νομοσχεδίου που προβλέπει την ίδρυση μη-κρατικών πανεπιστημίων δημιουργεί ανησυχίες και προβληματισμούς σε όλη την πανεπιστημιακή κοινότητα και διαμορφώνει ένα νέο περιβάλλον το οποίο επιβάλλει τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων και την ανάληψη πρωτοβουλιών από την πλευρά των δημόσιων πανεπιστημίων. Η Σύγκλητος του ΕΜΠ θα ανταποκριθεί όταν θα έχει συγκεκριμένα δεδομένα και θα έχουν γίνει γνωστές οι διατάξεις που θα περιλαμβάνονται στο κείμενο του προς ψήφιση νόμου. Τούτο θα γίνει σε κοινή συνεδρίαση της Συγκλήτου και του Συμβουλίου Διοίκησης του Ιδρύματος.

Η Σύγκλητος του ΕΜΠ, όμως, επισημαίνει εμφαντικά ότι κάθε νέα μεταρρύθμιση προϋποθέτει ανοιχτό και σε πλήρη λειτουργία το Δημόσιο Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Δυστυχώς, το ΕΜΠ, όπως και το σύνολο σχεδόν των Πανεπιστημίων της χώρας βιώνουν για 3η εβδομάδα συνθήκες αποκλεισμού, ακύρωσης των εκπαιδευτικών και ερευνητικών διαδικασιών και, σε ορισμένες περιπτώσεις, προσπάθεια διακοπής του συνόλου των λειτουργιών του Ιδρύματος. Αυτό οφείλεται στις “καταλήψεις” των σχολών και των δομών του Ιδρύματος με στόχο τη μη κατάθεση του επίμαχου νομοσχεδίου, το οποίο επί της ουσίας δεν γνωρίζουμε. Οι “καταλήψεις” προκαλούν τεράστια αναστάτωση στην ομαλή λειτουργία του ΕΜΠ και οι εμπνευστές τους δεν φαίνεται να συναισθάνονται τη ζημιά που επισύρουν στο κύρος του σημαντικότερου τεχνολογικού Ιδρύματος της χώρας και του πρώτου πλέον Πανεπιστημίου, σύμφωνα με την τελευταία κατάταξη που δημοσιοποιήθηκε από την Εθνική Αρχή για την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Κάθε διαμαρτυρία είναι αποδεκτή στο πλαίσιο της ισχυρής δημοκρατίας που βιώνουμε στη χώρα. Όλες οι διαφωνίες είναι σεβαστές και πάντοτε ευπρόσδεκτες, όμως δεν μπορούν να είναι επιβλητέες. Το ΕΜΠ βρίσκεται πολύ ψηλά στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας. Υπάρχει για τους φοιτητές του και σκοπός του είναι η εκπαίδευση μηχανικών. Αποτελεί πυλώνα αριστείας και χάρη σε αυτό και τους απόφοιτούς του οικοδομήθηκε η νέα Ελλάδα. Δεν είναι αποδεκτό να γίνεται χώρος πολιτικής αντιπαράθεσης και πεδίο υλοποίησης σκοπιμοτήτων. Τα τελευταία απάδουν του υψηλού του ρόλου. Το Πολυτεχνείο χρειάζεται ηρεμία για να λειτουργήσει και να υλοποιήσει τους ευγενείς σκοπούς τους οποίους η κοινωνία αναμένει από αυτό. Καθίσταται προφανές ότι οι “καταλήψεις” μόνο εμπόδια δημιουργούν σε όλο το φάσμα των λειτουργιών του ΕΜΠ και, ακόμη χειρότερα, αφαιρούν από την ισχυρή δυναμική που το Ίδρυμα επιδεικνύει. Ταυτόχρονα στρέφονται κατάφωρα εναντίον του Δημόσιου Πανεπιστημίου και τελικά οδηγούν στη μη στήριξή του.

Οι “καταλήψεις” έχουν δημιουργήσει διαχρονικά πολλά, και πολλές φορές ανυπέρβλητα, προβλήματα σε όλα τα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές ως μορφή πάλης, αντιπαράθεσης και διαφωνίας, όπως ζητείται από τη θωρακισμένη συνταγματική μας δημοκρατία. ‘Εχουν εν τέλει καταπέσει στη συνείδηση της κοινωνίας. Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους σε αυτές να επανεξετάσουν τη στάση τους και να τερματίσουν τις ενέργειες που βλάπτουν την οργάνωση και λειτουργία του Ιδρύματος. Η Σύγκλητος του ΕΜΠ και ο Πρύτανής του δεν έχουν ούτε επιθυμούν να έχουν κατασταλτικές αρμοδιότητες και ευθύνες. Επιθυμούν και επιδιώκουν τη συναίνεση και τον διάλογο σε όλα τα επίπεδα, στάση που έχει επιβεβαιωθεί και αποδειχθεί από όλες τις διοικήσεις του Ιδρύματος διαχρονικά. Η στάση αυτή θα τηρηθεί και τώρα, μέσα στις τρέχουσες δύσκολες συνθήκες.

Όλα τα διοικητικά, όμως, όργανα του Ιδρύματος είναι υποχρεωμένα να εξασφαλίζουν την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του ΕΜΠ και στον παρόντα χρόνο την ολοκλήρωση του χειμερινού εξαμήνου και την έναρξη του εαρινού εξαμήνου, εξαντλώντας κάθε δυνατότητα που παρέχει το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Προς τούτο η Σύγκλητος του ΕΜΠ αποφασίζει (κατά πλειοψηφία) τα ακόλουθα:

• να πραγματοποιηθούν διαδικτυακά τα μαθήματα σε όσες σχολές δεν έχουν συμπληρωθεί οι 13 εβδομάδες διδασκαλίας που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του χειμερινού εξαμήνου.
• να διενεργηθούν οι εξετάσεις του χειμερινού εξαμήνου εξ αποστάσεως σε όσες περιπτώσεις, σύμφωνα με τους διδάσκοντες, διασφαλίζεται το αδιάβλητο της διαδικασίας.
• να αρχίσει στις 12/2/2024, σύμφωνα με το ακαδημαϊκό ημερολόγιο, το εαρινό εξάμηνο».