Η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής έχει πλέον ως αποτέλεσμα την μη μεταφορά ασθενών με φορείο με τα αεροσκάφη της Olympic Air.

Καθώς ούτε οι άλλες δύο ιδιωτικές εταιρίες (Αegean, Athens Airways) αναλαμβάνουν τέτοιου είδους αερομεταφορές, ο μόνος τρόπος για την μεταφορά ασθενών από τα νησιά προς την ηπειρωτική χώρα είναι τελικά τα στρατιωτικά αεροσκάφη.

Όμως αυτή η λύση αποδεικνύεται εξαιρετικά πολύπλοκη. Η ταλαιπωρία που υφίστανται ασθενείς και συνοδοί είναι μεγάλη.

Θανάσιμη καθυστέρηση των στρατιωτικών αεροσκαφών

Η καθυστέρηση λόγω των διαδικασιών μέχρι την απογείωση, ειδικά για τους βαριά τραυματισμένους σε τροχαία, μπορεί να αποδειχτεί τελικά θανάσιμη.

Για παράδειγμα ένα στρατιωτικό αεροσκάφος που θα κληθεί να παραλάβει ασθενείς από την Μυτιλήνη θα χρειαστεί τουλάχιστον τρεις ώρες – για να ετοιμαστούν τα απαραίτητα έγγραφα – μέχρι να απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας.

Όμως και το κόστος πτήσης των στρατιωτικών αεροσκαφών είναι ιδιαίτερα υψηλό για το ελληνικό δημόσιο.

Η Ιατρική Υπηρεσία του Βοστάνειου Νοσοκομείου Μυτιλήνης διαμαρτύρεται εδώ και καιρό προς κάθε αρμόδιο, αλλά δυστυχώς απάντηση δεν παίρνει.

Τι λέει η εταιρία

Όπως δήλωσε τοπικός προϊστάμενος της Olympic Air στην Μυτιλήνη, η εταιρεία δεν μεταφέρει τους κατάκοιτους ασθενείς με τα αεροσκάφη της, καθώς «τα αεροσκάφη δεν διαθέτουν σύστημα αναδίπλωσης των καθισμάτων, ώστε να μπορεί να προσαρμοστεί το φορείο, αλλά ούτε και παροχές για τα υποστηρικτικά μηχανήματα».

Ασθενείς που χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα

Το ζήτημα αφορά ασθενείς με καρδιολογικά προβλήματα που ταξιδεύουν με μηχανική υποστήριξη προς στην Αθήνα, προκειμένου να υποβληθούν σε επέμβαση εμφύτευσης βηματοδότη.

Άλλοι είναι ασθενείς με πνευμονολογικά προβλήματα που ταξιδεύουν σε φορείο υποστηριζόμενοι από φορητή μονάδα παροχής οξυγόνου.

Πολλά είναι και τα περιστατικά κατάκοιτων πολιτών με διάφορες σοβαρές παθήσεις για τις οποίες απαιτείται εξειδικευμένη νοσηλεία και επεμβάσεις στην Αθήνα.

Τα παραπάνω σοβαρά περιστατικά δεν διακομίζονταν στην Αθήνα μέσω των πλοίων καθώς οι γιατροί δεν ρισκάρουν να στείλουν τον ασθενή να ταξιδέψει 10 ώρες με το πλοίο της γραμμής, καθώς θεωρούν ότι κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό να αποβεί μοιραίο για τον ίδιο.

Επειδή η Ολυμπιακή ήταν η μόνη εταιρεία που ανέκαθεν αναλάμβανε τη μεταφορά και τέτοιων σοβαρών περιστατικών, περνούσε απαρατήρητο το γεγονός ότι οι άλλες δυο ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα ίδια αεροδρόμια, δεν δέχονταν τη μεταφορά ασθενών με φορείο.

Πηγή: Αιολικά Νέα Μυτιλήνης