Απόβαση στις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων ετοιμάζει το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος.
Στο μικροσκόπιό του μπαίνουν τα κόλπα κάποιων εισαγωγικών εταιρειών, οι οποίες προσκομίζουν στο τελωνείο πολύ χαμηλά τιμολόγια αγοράς των αυτοκινήτων από τα εργοστάσια, με αποτέλεσμα να γλιτώνουν πολλές χιλιάδες ευρώ από το κάθε αυτοκίνητο (κυρίως μεγάλης εργοστασιακής αξίας), ζημιώνοντας έτσι το ελληνικό δημόσιο.
Η ζημία που έχουν υποστεί τα δημόσια ταμεία από τέτοιες μεθόδους υπολογίζεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Η απάτη
Κατά την εισαγωγή καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, σύμφωνα με την «Ημερησία», οι εισαγωγείς είναι υποχρεωμένοι μαζί με το τιμολόγιο αγοράς ενός αυτοκινήτου να καταθέσουν στην Υπηρεσία Αξιών του τελωνείου και υπεύθυνη δήλωση όπου βεβαιώνουν ότι η αξία που αναγράφεται στο τιμολόγιο από το εργοστάσιο είναι η αληθινή.
Σύμφωνα με νομικούς, αν δεν είναι η αληθινή, τότε οι κατηγορίες είναι κακουργηματικού χαρακτήρα, καθώς πρόκειται για απάτη κατά του Δημοσίου.
Στην υπόθεση φέρονται, σύμφωνα με την εφημερίδα, να εμπλέκονται και πρώην υπουργοί, στελέχη του ΣΔΟΕ αλλά και της Επιτροπής Ανταγωνισμού, οι οποίοι εξαφάνιζαν ή νόθευαν επώνυμες καταγγελίες επιχειρηματιών του κλάδου που έκαναν λόγο για φοροδιαφυγή, αθέμιτο ανταγωνισμό κ.ά.
Πέραν όμως των εισαγωγέων, υπάρχουν και οι εξουσιοδοτημένοι και μη έμποροι αυτοκινήτων που εδώ και δεκαετίες μάχονται για να τεθούν βάσεις υγιούς ανταγωνισμού, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν καταφέρει τίποτα.
«Δείχνουν» και τελωνειακούς
Σε ανακοίνωσή που εξέδωσε ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος αναφέρει: «Για πρώτη φορά στον ελληνικό Τύπο δημοσιοποιούνται στοιχεία που εδώ και δεκαετίες καταγγέλλει ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ), χωρίς όμως να έχει κινηθεί καμία απολύτως διαδικασία από τους αρμόδιους φορείς του κράτους. Έφτασε η ώρα, έστω και εν μέσω οικονομικής κρίσης, οι Έλληνες καταναλωτές να μάθουν την αλήθεια για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, που λυμαίνονται εδώ και δεκαετίες ελάχιστοι επιχειρηματίες εις βάρος χιλιάδων εξουσιοδοτημένων ή μη εμπόρων.
»Οι εργοστασιακές αξίες αποτελούσαν κοινό μυστικό μόνο για τους εισαγωγείς και τους διευθυντές της Υπηρεσίας Αξιών και κανείς μέχρι σήμερα δεν είχε καταφέρει να τις πάρει, έστω και αν υπήρχε εισαγγελική παραγγελία! Ο ΣΕΕΑΕ επί σειρά ετών προσπαθεί να πάρει τις αξίες χωρίς κανένα αποτέλεσμα, με συνέπεια να εισάγουμε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα χωρίς να γνωρίζουμε τι θα καταβάλουμε κατά τον εκτελωνισμό τους.
»Βέβαια οι αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων, ειδικά μετά τη θέσπιση του φόρου πολυτελείας, αλλά και τους πρόσφατου φόρου πολυτελούς διαβίωσης, έκανε κάποιες εισαγωγικές να ρίξουν τόσο πολύ τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους, με αποτέλεσμα κάποιο καινούριο μοντέλο με λιανική αξία πάνω από 50.000 ευρώ να μην καταβάλλει φόρο πολυτελείας.
»Με αυτό τον τρόπο όμως κάποιες εισαγωγικές όχι μόνο γλίτωναν από την καταβολή φόρων, αλλά παράλληλα έκαναν απαγορευτικές τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, καθώς οι τιμές τους μετά τον εκτελωνισμό τους και χωρίς κανένα κέρδος για τον έμπορο κυμαίνονταν σε υψηλότερα επίπεδα από εκείνη που έχει το αντίστοιχο μοντέλο στην Ελλάδα ως καινούριο!
»Σοβαρές ευθύνες έχουν και οι τελωνειακές αρχές, οι οποίες αντί να παρέμβουν και να αποτρέψουν την τεράστια φοροδιαφυγή κατά της χώρας μας εξαντλούν όλη την αυστηρότητά τους στις μικρές επιχειρήσεις εισαγωγής μεταχειρισμένων Ι.Χ., πολλές φορές αυθαίρετα, με αποκορύφωμα την επιβολή αναδρομικών χρεώσεων που μαθηματικά έχουν οδηγήσει στο λουκέτο χιλιάδες επιχειρήσεις.
»Οι ελεγκτικές αρχές θα πρέπει επιτέλους να σπάσουν το απόστημα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου ώστε να μη δημιουργούνται μονοπώλια και επιτέλους να υπάρξει ένας τίμιος και υγιής ανταγωνισμός προς όφελος των καταναλωτών.
»Άλλωστε είναι γνωστό ότι δεν υπάρχει πουθενά στην Ε.Ε. αυτοκίνητο διετίας, τριετίας ή ακόμη και πενταετίας με την τιμή που φαίνεται πως το αγοράζουν κάποιες εισαγωγικές από τα εργοστάσια…
»Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος ανακοινώνει πως θα βοηθήσει με κάθε μέσο τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους ώστε να τεθούν οι σωστές βάσεις για μια υγιή ελληνική αγορά αυτοκινήτου, με μεγάλους κερδισμένους το κράτος αλλά και τους Έλληνες καταναλωτές, που θα αποκτήσουν και πάλι την επιλογή του φθηνότερου εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου».