Νέο πλήγμα στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών επιχειρεί το Υπουργείο Παιδείας, μετά την κατάργηση της διδασκαλίας του «Επιταφίου» του Περικλή στη Γ’ λυκείου. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Δημοκρατία», το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής βάζει τώρα στο στόχαστρό του την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, που διδάσκεται στη Β’ λυκείου.
Ειδικότερα, όπως καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ), στο νέο πρόγραμμα της Β’ τάξης καταργούνται τα Αρχαία Ελληνικά ως υποχρεωτικό μάθημα και «εξοβελίζεται η διδασκαλία της “Αντιγόνης” του Σοφοκλή».
Σε ανακοίνωσή της η ΠΕΦ εκφράζει την αντίθεσή της στην προτεινόμενη κατάργηση της διδασκαλίας της «Αντιγόνης» από το Λύκειο, καθώς και την έντονη ανησυχία της για τις αλλαγές που συντελούνται στην Παιδεία (σ.σ.: την περσινή χρονιά δημιουργήθηκε σάλος με τις απόψεις του πρώην υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη σε ό,τι αφορά στη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και προωθήθηκαν αλλαγές για να διδάσκονται συνοπτικά -και να μην εξετάζονται- στην Α’ Λυκείου κεφάλαια για τον μινωικό και τον μυκηναϊκό πολιτισμό).
«Η διδασκαλία της ”Αντιγόνης” δεν καταργήθηκε ούτε κατά την επτάχρονη δικτατορία, ενώ η αγέρωχη στάση της ηρωίδας του έργου αποτέλεσε διαχρονικά παγκόσμιας εμβέλειας πρότυπο που ενέπνευσε και εμπνέει την πολιτισμένη ανθρωπότητα» τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων.
Η Ένωση κάνει λόγο για «εξοβελισμό ενός ακόμα εμβληματικού για την ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης κειμένου, της Αντιγόνης του Σοφοκλή, που μέχρι σήμερα διδάσκεται από το πρωτότυπο επί δίωρο σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές που φοιτούν στην αντίστοιχη τάξη» και υπογραμμίζει: «Ελληνικό σχολείο όμως χωρίς τον “Θουκυδίδου Περικλέους Επιτάφιο” και χωρίς την “Αντιγόνη” του Σοφοκλή είναι σχολείο με δυσαναπλήρωτο έλλειμμα παιδείας, χωρίς ουσιαστική αγωγή δημοκρατίας, χωρίς μαθητεία στην αντίσταση απέναντι στις αυθαιρεσίες της εκάστοτε εξουσίας και χωρίς ανάδειξη, ως υπέρτατης αξίας, της αγάπης».
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΦ απορρίπτει ως απαράδεκτη την πρόταση του ΙΕΠ και καλεί τους φιλολόγους και κάθε σκεπτόμενο και ευαίσθητο πολίτη της χώρας να πλαισιώσουν την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων και τους τοπικούς συνδέσμους φιλολόγων στον κοινό μας αγώνα για την προάσπιση του ανθρωπιστικού χαρακτήρα και των ποιοτικών παραδόσεων της παιδείας μας» αναφέρεται χαρακτηριστικά.