Οι σφοδρές αντιδράσεις της κοινωνίας έφεραν αποτέλεσμα. Τα χιλιάδες αρνητικά σχόλια στα social media, η μεγάλη μοτοπορεία στην Αθήνα και η αμαύρωση της φήμης της, για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε τους εργαζομένους της, υποχρέωσαν την efood να αλλάξει γραμμή πλεύσης και να κάνει πίσω ολοταχώς.

Η εταιρεία δεν θα εφαρμόσει το …συνεργατικό μοντέλο των «freelancers» που είχε αποφασίσει όταν ανακοίνωνε σε 115 μεταφορείς φαγητού ότι δεν θα ανανέωνε τη σύμβαση τους αν δεν δέχονταν να δουλέψουν υπό το νέο εργασιακό καθεστώς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπό το βάρος της γενικής κατακραυγής αποφάσισε τη μετατροπή όλων των συμβάσεων ορισμένου χρόνου των εργαζομένων της σε αορίστου χρόνου προχωρώντας ταυτόχρονα και στην πρόσληψη 2.016 διανομέων.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σε ενημερωτικό μήνυμα που έστειλε  στους διανομείς της «μεταφέρουμε όλες τις υπάρχουσες συμβάσεις ορισμένου χρόνου, προσλαμβάνοντας 2.016 εργαζόμενους στο efood με συμβάσεις αορίστου χρόνου, αναγνωρίζοντας παράλληλα την προϋπηρεσία τους. Διατηρούμε τα διευρυμένα δικαιώματα και τις πρόσθετες παροχές που απολάμβαναν, όπως για παράδειγμα την ιδιωτική ασφάλιση. Αναδιαμορφώνουμε τα κριτήρια αξιολόγησης τα οποία θα καθοριστούν και σε συνεργασία με τους διανομείς μας».

Η απόφαση, επισημαίνει, ελήφθη, με βασικό γνώμονα «τους ανθρώπους μας, την ποιότητα υπηρεσιών προς τους πελάτες μας (καταναλωτές και επιχειρήσεις), και την εξέλιξή μας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για να φτάσει σε αυτή την απόφαση χρειάστηκε να περάσει μια εβδομάδα, στην οποία το brand name της εταιρείας υπέστη πλήγμα που πλησίαζε να γίνει ανεπανόρθωτο. Χιλιάδες πελάτες απεγκατέστησαν την εφαρμογή από το smartphone τους και η αξιολόγηση της έφτασε στον πάτο.

Ταυτόχρονα η υπόθεση efood μετατράπηκε σε μείζον πολιτικό θέμα. Η αξιωματική αντιπολίτευση απέδωσε την αυθαίρετη απόφαση της εταιρείας στο νόμο για τα εργασιακά του Κωστή Χατζηδάκη, τον οποίο ο Αλέξης Τσίπρας δεσμεύτηκε να καταργήσει όταν ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει ξανά κυβέρνηση.

Ταυτόχρονα, ο ίδιος ο υπουργός Εργασίας επιχείρησε, με μια μακροσκελή ανάρτηση στο Facebook, να εξηγήσει ότι η στάση της efood δεν ήρθε ως συνέπεια του νόμου που ψηφίστηκε πρόσφατα αλλά βασίστηκε σε όσα προέβλεπε ήδη η εργατική νομοθεσία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η υπόθεση της efood, μιας εταιρείας με τεράστια κέρδη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έστρεψε τους προβολείς στις συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται χιλιάδες άνθρωποι που μας φέρνουν φαγητό στο σπίτι, διευκολύνοντας τη ζωή μας. Οι πολίτες πλέον έχουν βάλει στο στόχαστρο και άλλες εταιρείας που επιχειρούν με το ίδιο εργασιακό μοντέλο…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης