Απολύτως καθησυχαστικές είναι οι δηλώσεις στελεχών της εταιρίας «Νέα Οδός Α.Ε.» για την πορεία των έργων στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65) και την Ιόνια Οδό, μετά τα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για αποχώρηση της ισπανικής εταιρείας Ferrovial από τον Ε-65.

Η Ferrovial είναι μία από τις τρεις εταιρίες που ένωσαν τις δυνάμεις τους για την κατασκευή του έργου και έχει αναλάβει ένα σημαντικό κομμάτι του έργου που ξεκινά λίγο μετά το Μακρυχώρι και φτάνει μέχρι τα Τρίκαλα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δημοσιεύματα στο τοπικό Τύπο κάνουν λόγο για κλείσιμο των εργοταξίων, για απολύσεις 500 εργαζομένων και αποδίδουν την αποχώρηση της εταιρείας στην οικονομική κρίση αλλά και στην ελληνική γραφειοκρατία.

Ενέργειες για αποχώρηση της «Ferrovial Agroman S.A.» υπήρξαν και κατά το παρελθόν, ωστόσο τότε είχαν να κάνουν περισσότερο με το ενδιαφέρον της «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ» για εξαγορά ποσοστού της ισπανικής εταιρείας, πρόταση που τελικά δεν τελεσφόρησε, εξαιτίας οικονομικών διαφορών.

Σε επικοινωνία με την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της «Νέας Οδού Α.Ε.», Φανή Λάμπρου, διαψεύστηκαν κατηγορηματικά όλες οι πληροφορίες για αποχώρηση της Ferrovial από τον Ε-65 και τονίστηκε πως παρερμηνεύτηκαν από ορισμένους οι ενέργειες της εταιρείας, που «αυτό το διάστημα βελτιώνει το κομμάτι τοποθέτησης του εργατικού δυναμικού με στόχο την βελτιστοποίηση της απόδοσης».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κα Λάμπρου υπογράμμισε ότι το έργο προχωράει κανονικά σε όλα τα μέτωπα και μάλιστα σε γοργούς ρυθμούς. Καθησυχαστικές είναι οι πληροφορίες που προέρχονται από την πλευρά της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.», που έχει την ευθύνη επίβλεψης του έργου.

Σε επικοινωνία του δημάρχου Τρικκαίων, Μιχάλη Ταμήλου με τον αρμόδιο μηχανικό της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.», κ. Πέγιο, του έγινε γνωστό πως δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση για την απόφαση της Ferrovial να απολύσει το προσωπικό και να διακόψει τις εργασίες στα τμήματα του Ε65 που έχει αναλάβει να κατασκευάσει.

Ωστόσο, όπως, υπογράμμισε ο ίδιος, η συγκεκριμένη εταιρία ενημέρωσε για τις προθέσεις της στην κοινοπραξία στην οποία μετέχει. Επί του παρόντος, φαίνεται πως πρόκειται για ένα ζήτημα που αφορά τις εταιρίες οι οποίες ανέλαβαν να κατασκευάσουν το έργο, δηλαδή εκτός από την Ferrovial, την ΤΕΡΝΑ και την Dragados.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, έκδηλη είναι η ανησυχία πως αν οι κινήσεις για εξαγορά μεριδίων δεν ευοδωθούν και το κράτος δεν είναι συνεπές στις οικονομικές του υποχρεώσεις, είναι πολύ πιθανό το έργο να εγκαταλειφθεί στο σύνολό του με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ανάπτυξη της περιοχής και τις κοινωνικές επιπτώσεις λόγω της απόλυσης του προσωπικού.

Άλλωστε, λόγω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, θα υπάρξει αντικειμενική δυσκολία αναζήτησης κεφαλαίων από τις τράπεζες για τη χρηματοδότηση του έργου, το οποίο υλοποιείται με τη μέθοδο της παραχώρησης, και συνεπώς η συνέχιση του δεν πρέπει να θεωρείται βέβαιη.

«Εμείς ως δήμος παρακολουθούμε με ανησυχία τις εξελίξεις. Η διακοπή των εργασιών αυτή την εποχή, που είναι η καλύτερη για να γίνουν έργα, αν είναι μακράς διαρκείας, θα καθυστερήσει το έργο», υπογράμμισε ο δήμαρχος Τρικκαίων, Μ. Ταμήλος, ο οποίος δεν έκρυψε τον προβληματισμό του, για το ενδεχόμενο να επεκταθεί η απόφαση της Ferrovial και στις υπόλοιπες εταιρίες της κοινοπραξίας.

Δηλαδή, να αποτελεί το πρώτο βήμα μιας γενικότερης στρατηγικής της κοινοπραξίας για να επαναδιαπραγματευθούν το οικονομικό μέρος της συμφωνίας κατασκευής του Ε-65. Σε περίπτωση, όμως που πρόκειται για μία εσωτερική υπόθεση του αναδόχου, όπως υποστηρίζει ο νομάρχης Καρδίτσας, Φώτης Αλεξάκος, η πορεία υλοποίησης ίσως δεν διαταραχθεί και η όποια καθυστέρηση δε θα ξεπεράσει τους δύο μήνες.

Οι πληροφορίες για τις εξελίξεις στον Ε-65 ήταν φυσικό και επόμενο να θορυβήσουν και τους φορείς της Ηπείρου, οι οποίοι από χθες το πρωί προσπαθούσαν να πληροφορηθούν τι ακριβώς συμβαίνει. Κάποιοι εκφράζουν φόβους και για την εμπλοκή που μπορεί να προκύψει και στην Ιόνια Οδό, στην κατασκευή της οποίας επίσης δραστηριοποιείται η ισπανική Ferrovial και μάλιστα στα εργοτάξια της περιοχής των Ιωαννίνων.

Η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της «Νέας Οδού Α.Ε.», Φανή Λάμπρου σημείωσε πως δεν υφίσταται κανένα ζήτημα και μάλιστα πρόσθεσε πως στην Ιόνια Οδό δε γίνεται καν αναδιάταξη του προσωπικού. Ανάλογες διαβεβαιώσεις δίνουν και στελέχη της Ferrovial στα Γιάννενα και εξηγούν ότι το έργο σε Σκλίβανη και Αμπελιά προχωράει κανονικά.

Πηγή: epirusgate.blogspot.com

Διαβάστε επίσης:

«Εγκατέλειψαν την κατασκευή του Ε65, απέλυσαν 500» Δευτέρα, 2 Αυγούστου 2010

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης