Απώλειες εκατομμυρίων ευρώ μετρούν οι εξαγωγές του Τελωνείου Βόλου. Το 2014 η «χασούρα» όπως προκύπτει από την αξία των τιμολόγιων υπολογίζεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Σ’ ένα έτος εκατόν ενενήντα δύο εκατομμύρια ευρώ «έκαναν φτερά».
Συντριπτικό πλήγμα στις εξαγωγές μέσω του Τελωνείου επέφερε το ρωσικό εμπάργκο, αλλά και η πολιτική αστάθεια σε χώρες της Αφρικής και βέβαια η οικονομική κρίση.
Οι αποστολές εξωτερικού του Τελωνείου Βόλου στις οποίες σημειωτέον περιλαμβάνονται οι προορισμοί εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης μειώθηκαν σ’ ένα χρόνο κατά 36, 41%. Η αξία των αποστολών κατέβηκε στα 337,5 εκατ. ευρώ το 2014 από 530 εκατ. ευρώ το 2013.
Οι αποστολές στο συγκρινόμενο διάστημα μειώθηκαν στις 5.062 από 4.442. Από τον περασμένο Αύγουστο η Ρωσία εισάγει αγροτικά προϊόντα κατά κύριο λόγο από την Τουρκία. Το εμπάργκο στοίχισε σε εξαγωγές ελιών και κονσέρβας που εκτελωνίζονται από το Τελωνείο Βόλου είτε ως το τελευταίο Τελωνείο στην πορεία του φορτίου είτε ως το Τελωνείο εξόδου.
Μείωση παρουσιάζουν και οι ενδοκοινοτικές αποστολές καθώς φέτος έπεσαν στις 696 από 790 το 2013, χωρίς δυστυχώς να υπάρχουν στοιχεία σε αξία τιμολογίων.
Οι αποστολές
Τα αγροτικά προϊόντα της Μαγνησίας και της Θεσσαλίας ολόκληρης δεν γνωρίζουν γεωγραφικά πλάτη.
Οι ελιές φτάνουν σε σκανδιναβικές χώρες όπως στη Σουηδία αλλά και σε χώρες που έχουν δική τους παραγωγή με ενδοκοινοτικές αποστολές και γι’ αυτό προκαλεί έκπληξη, όπως εν προκειμένω στην Ισπανία!
Τα ελληνικά τυριά από την άλλη και ειδικά η φέτα φτάνει μέχρι την Αμερική. Σύμφωνα με στοιχεία και του Λιμεναρχείου Βόλου, βαμβακόσποροι, βαμβάκι και σιτάρι φτάνουν στην Αλγερία, την Αίγυπτο, τη Σαουδική Αραβία, την Τουρκία. Το σιτάρι εξάγεται και σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως η Ιταλία. Ζώντα ζώα ταξιδεύουν για Λιβύη.
Σίδερα – ευθύγραμμα εξάγονται στο Ισραήλ, τα Σκόπια και ιδιαίτερα την Αλβανία. Πτετ – κοκ, στην Ιορδανία.
Λιμάνι Βόλου
Η διακίνηση φορτίων μέσω του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βόλου με εξαγωγές τόσο στο εξωτερικό όσο και το εσωτερικό, καθώς στα στοιχεία του Λιμεναρχείου δεν γίνεται διαχωρισμός, μέχρι το Μάιο του 2014 ήταν 187.545 τόνοι, ενώ το Μάιο του 2013 293.795.
Από τις αρχές του 2014 μέχρι και σήμερα οι εξαγωγές αφορούσαν:
Αμμος Πορθμείου, 38.609 τόνοι,
βαμβάκια, 2.191 τόνοι,
βαμβακόσπορος, 17.682 τόνοι,
γενικό φορτίο, 12.122 τόνοι,
ιχθυοτροφές πορθμ. 482 τόνοι,
κριθάρια 1.201 τόνοι,
ΚΟΚ 4.392 τόνοι,
λίπασμα, 2,188 τόνοι,
μπλόκια, 499 τόνοι,
περλίτης πορθμείου, 1.689 τόνοι,
Σίδερα ευθύγραμμο 38.572 τόνοι,
σίδερα σιδηροκουλούρες 10.444 τόνοι,
σιδηροσωλήνες 818 τόνοι,
σκραπ, 2,583 τόνοι,
σκουριά πορθμείου 5.860 τόνοι,
στάρια, 9.675 τόνοι,
τοπικά φορτία 14.689 τόνοι,
τούβλα πορθμείου, 1.856 τόνοι,
τρόφιμα, 20.677 τόνοι,
χημικά ακίνδυνα 659 τόνοι.
Το 2013 ήταν η χειρότερη χρονιά σε διακίνηση φορτίων τα τελευταία δεκατρία χρόνια καθώς το γενικό σύνολο των φορτίων έπεσε στις 293.795 τόνους, από 384.197 τόνους το 2012, 415.000 τόνους το 2011, 516.918 το 2010, 591.912 το 2009 κ.ο.κ.
ΠΗΓΗ: εφημερίδα Ταχυδρόμος