Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας θα είναι τη Μεγάλη Τετάρτη τα πλοία λόγω της 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης που έχει κηρύξει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), με αφορμή τον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς.

Τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα από τις 00:01, μετά τα μεσάνυχτα της Μεγάλης Τρίτης 30 Απριλίου του 2013 έως τις 00:00 τα μεσάνυχτα της Μεγάλης Τετάρτης 1 Μαΐου του 2013.

Η κινητοποίηση των ναυτικών εντάσσεται στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων κατά του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, το οποίο ψηφίσθηκε την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή. Η ΠΝΟ εκτιμά ότι «με το πολυνομοσχέδιο ισοπεδώνεται το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει σήμερα στα πλοία της ακτοπλοΐας (οργανικές συνθέσεις των πλοίων, δεκάμηνη απασχόληση) και ζητά την ανάκλησή του».

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας έχει ανακοινώσει ότι οι εταιρείες μέλη του, λόγω της αυξημένης ζήτησης εν όψει του Πάσχα, θα πραγματοποιήσουν έκτακτα δρομολόγια. Καλεί όλους τους επιβάτες που έχουν κάνει κράτηση ή έχουν εκδώσει εισιτήρια για να ταξιδέψουν προς τα νησιά τη Μεγάλη Τετάρτη 1η Μαΐου να επικοινωνήσουν με τον ταξιδιωτικό τους πράκτορα για την τακτοποίηση των κρατήσεων τους.

«Η κυβέρνηση, αντί να στηρίξει το δημόσιο χαρακτήρα των λιμανιών και να αξιοποιήσει το συγκριτικό τους πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της οικονομίας, ετοιμάζει το ξεπούλημά τους» τονίζεται σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), με αφορμή τον εορτασμό της εργατικής πρωτομαγιάς τη Μεγάλη Τετάρτη και την 24ωρη κινητοποίηση των εργαζομένων.

Απεργία την 1η Μαΐου, των πληρωμάτων της Διώρυγας της Κορίνθου και των εργαζομένων στα λιμάνια
Στο μεταξύ, προβλήματα στις διελεύσεις των πλοίων από τη Διώρυγα της Κορίνθου αναμένεται να υπάρξουν τη Μεγάλη Τετάρτη και τη Μεγάλη Πέμπτη, καθώς τα πληρώματα των ρυμουλκών απεργούν, αντιδρώντας στην απόφαση της διοίκησης της εταιρείας που εποπτεύεται από το Υπουργείο Οικονομικών, να εντάξει τους ναυτεργάτες στο ενιαίο μισθολόγιο που ισχύει στους δημοσίους υπαλλήλους.

Το σωματείο των πληρωμάτων των ρυμουλκών υποστηρίζει ότι, ενώ η εταιρεία αποδίδει τις κρατήσεις προς το ΝΑΤ και τη φορολογία με βάση τη νομοθεσία για τους ναυτεργάτες, δεν καταβάλει τους μισθούς σύμφωνα με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας των ναυτικών, αλλά με βάση το ενιαίο μισθολόγιο που ισχύει για τους δημοσίους υπαλλήλους.

Επιμέλεια: Άννα Μορφούλη