Απάντηση στο δημοσίευμα του zougla.gr με τίτλο: «Αναξιόπιστη η πλατφόρμα της Airtickets» απέστειλε η εταιρεία Airtickets.
Όπως αναφέρεται σε αυτή:
Σε συνέχεια της δημοσιεύσεως στον ιστότοπό σας (https://www.zougla.gr/greece/article/anaksiopisti-i-platforma-tis-airtickets ) αναφορικά με την δήθεν αναξιοπιστία της Airtickets ως πλατφόρμας σύγκρισης τιμών αεροπορικών εισιτηρίων, λεχθέντα είναι τα εξής:
– Καταρχάς, είναι αναληθές και μάλιστα ευαπόδεικτα ότι δεν δύναται κανείς να προβεί σε κράτηση και αγορά αεροπορικού εισιτηρίου μέσα από την πλατφόρμα της Airtickets, καθότι η εν λόγω πλατφόρμα λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο ως πλατφόρμα σύγκρισης τιμών, εμφανίζοντας στο χρήστη αυτής όλα τα πιθανά αποτελέσματα και τιμές ανακτώντας τα στοιχεία αυτά από τους διαθέσιμους πράκτορες. Εάν ο χρήστης επιλέξει να προχωρήσει στην κράτηση οιουδήποτε διαθέσιμου δρομολογίου, θα ανακατευθυνθεί στην ιστοσελίδα του αντιστοίχως επιλεγέντα πράκτορα, ώστε να συνεχίσει και τυχόν ολοκληρώσει την κράτησή του. Ως εκ τούτου, δεν ευσταθεί επ’ ουδενί η ανάλυση του δημοσιογράφου περί προσπάθειας εκτέλεσης της κράτησης στην πλατφόρμα της Airtickets και μάλιστα μέχρι το βήμα της πληρωμής. Προφανώς, ο δημοσιογράφος ανακατευθύνθηκε στην ιστοσελίδα κάποιου πράκτορα, ο οποίος εμφάνιζε την πτήση της εν λόγω αεροπορικής ως διαθέσιμη, μη έχοντας πιθανώς ενημερώσει τα αποτελέσματά του. Σε κάθε περίπτωση, είναι απολύτως λανθασμένο και όλως συκοφαντικό να αναφέρετε ότι η εν λόγω απόπειρα κράτησης έλαβε χώρα στην ιστοσελίδα της Airtickets και μάλιστα μέχρι το βήμα της πληρωμής (!).
– Μια απλή αναζήτηση, δε, σε έτερες παγκοσμίως γνωστές πλατφόρμες σύγκρισης τιμών εισιτηρίων, επιβεβαιώνει όλα τα ανωτέρω, ότι δηλαδή ορισμένοι πράκτορες συνεχίζουν να εμφανίζουν δρομολόγια της εν λόγω αεροπορικής (από Αθήνα για Μύκονο λόγου χάριν μέσα στον Απρίλη), το οποίο μάλλον συνεπάγεται ότι η εν λόγω αεροπορική εταιρεία δεν έχει ενημερώσει κάποιο ή κάποια από τα παγκόσμια συστήματα κρατήσεων (Global Distribution Systems), τα οποία χρησιμοποιούν οι πράκτορες για την εύρεση δρομολογίων και τιμών.
– Αναφορικά, δε, με τα συμπεράσματα της ανεπαρκούς όπως προκύπτει έρευνας που διενεργήσατε και δη τα συμπεράσματα υπ’ αριθμόν 1 και 2, πέραν του όλως συκοφαντικού τους χαρακτήρα, συνιστούν περίτρανη απόδειξη του κακώς συμβαίνοντος στον κλάδο σας, ήτοι των λεγόμενων ψευδών ειδήσεων (fake news) και ως εκ τούτου ζητούμε άμεσα και αμελλητί την απόσυρσή τους.
Το δημοσίευμα του zougla.gr
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε το δημοσίευμα του zougla.gr και να βγάλετε τα συμπεράσματά σας
Αιφνιδιάστηκαν δυσάρεστα εργαζόμενοι που δραστηριοποιούνται στη Μύκονο όταν επιχείρησαν να κλείσουν αεροπορικά εισιτήρια προκειμένου να ταξιδέψουν μέχρι την πρωτεύουσα για τις δουλειές τους.
Όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα είχαν συνηθίσει να κλείνουν ηλεκτρονικά τα εισιτήριά τους μέσω της γνωστής πλατφόρμας airtickets.gr. Η πλατφόρμα αυτή, πέρα από την εξυπηρέτηση της κράτησης μιας θέσης, δίνει και πληροφορίες για τις ανώτερες και τις κατώτερες τιμές στις οποίες είναι δυνατόν κανείς να αγοράσει το εισιτήριο. Τουλάχιστον αυτά ισχυρίζεται η συγκεκριμένη εταιρεία στα ενημερωτικά φυλλάδιά της και στις αναρτήσεις της στο διαδίκτυο.
Έχουν όμως έτσι τα πράγματα; Την ημέρα της πρωταπριλιάς ένας εργαζόμενος στη Μύκονο επιχείρησε να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα αυτή. Εισήλθε κανονικότατα στην ιστοσελίδα, επέλεξε την πτήση του και αιφνιδιάστηκε δυσάρεστα όταν είδε την αναγραφόμενη τιμή. Το ποσό ήταν 1.071 ευρώ.
Η αεροπορική εταιρεία ήταν η γνωστή χαμηλού κόστους «Volotea» με έδρα την Ισπανία.
Ο εργαζόμενος δεν επιχείρησε να ολοκληρώσει την πράξη διότι απλώς είδε το ποσό που αναγραφόταν στη σχετική αναζήτηση. Από εκείνο το σημείο και μετά ξεκινάει το ρεπορτάζ: η ισπανική εταιρεία χαμηλού κόστους, σύμφωνα και με επίσημη ανακοίνωσή της, δεν πετάει προς και από τη Μύκονο από την 30ή Μαρτίου 2020 έως την 30ή Απριλίου 2020. Δύο ταξιδιωτικά πρακτορεία με τα οποία ήρθε σε επαφή το zougla.gr επιβεβαίωσαν του λόγου το αληθές και επανέλαβαν σε όλους τους τόνους πως η ισπανική εταιρεία δεν πραγματοποιεί πτήσεις από και προς το νησί.
Η μοναδική εταιρεία που εκτελεί δρομολόγια από και προς τη Μύκονο είναι η Aegean-Ολυμπιακή.
Με λίγα λόγια, η πλατφόρμα Airtickets είναι αναξιόπιστη ως προς το πρώτο σκέλος αυτού του ρεπορτάζ, αφού η εταιρεία την οποία αναφέρει δεν εκτελεί δρομολόγια προς και από το νησί.
Φάση 2η: Το zougla.gr εισήλθε στην πλατφόρμα της airtickets στις 14:00 της 3ης Απριλίου 2020. Ακολουθήθηκαν όλα τα βήματα που απαιτούνται για την κράτηση εισιτηρίου για το δρομολόγιο Μύκονος-Αθήνα. Η πλατφόρμα ανέφερε ως εταιρεία που εκτελεί την πτήση την ισπανική Volotea. Φθάσαμε στο σημείο που πρέπει να δηλωθεί αριθμός πιστωτικής κάρτας και να πληρωθεί ο λογαριασμός. Το ποσό ήταν, θα έλεγε κανείς, πολύ οικονομικό αφού δεν ξεπερνούσε τα 58 ευρώ.
Την ώρα που ήμασταν έτοιμοι να πατήσουμε το κουμπί της κράτησης ενεργοποιήθηκε ευτυχώς ο θεός του διαδικτύου και η πλατφόρμα αρνήθηκε να εισπράξει ηλεκτρονικά το αντίτιμο, διότι απλώς η ισπανική εταιρεία δεν εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Συμπέρασμα 1ο: Η πλατφόρμα airtickets.gr είναι αναξιόπιστη και παρουσιάζει στοιχεία τα οποία δεν είναι αληθή και είναι δυνατόν να παρασύρουν τους καταναλωτές σε λάθος συμπεράσματα και τους επαγγελματίες σε λανθασμένους υπολογισμούς και προϋπολογισμούς.
Συμπέρασμα 2ο: Η πλατφόρμα αυτή σε χέρια καπάτσων επαγγελματιών του χώρου θα μπορούσε κάλλιστα να μετατραπεί σε μηχανή αρπαγής χρημάτων από ανυποψίαστους πολίτες.
Συμπέρασμα 3ο: Η κρίση του κορωνοϊού αποκάλυψε το αλαλούμ που παρατηρείται στο αεροδρόμιο της Μυκόνου. Καλό θα ήταν οι επίσημοι θεσμοί του νησιού να ενημερώσουν τους κατοίκους για το πώς είναι δυνατόν να ταξιδέψουν στην πρωτεύουσα με πλοίο ή αεροπλάνο ώστε να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις.
Ποια είναι η Airtickets
Η AIRTICKETS.GR ιδρύθηκε το 1998 και είχε σκοπό να εδραιωθεί στην ελληνική αγορά ως γραφείο επαγγελματικού τουρισμού.
Η αρχή έγινε με ελάχιστα κεφάλαια, αυτοχρηματοδότηση, αμφιβολίες και αρνήσεις. Σήμερα προσελκύει χρήστες από 170 χώρες του κόσμου, απασχολεί περισσότερους από 100 υπαλλήλους, έχει κύκλο εργασιών 150 εκατομμύρια ευρώ και πεδίο δράσης τις αγορές του κόσμου.
Ιδρυτής της εταιρείας ήταν ο Δημήτρης Κοντογεώργος, που γεννήθηκε σε ένα χωριό της Φθιώτιδας, σπούδασε στην Παιδαγωγική Ακαδημία της Λαμίας και στη διάρκεια της αναμονής για τον διορισμό του στο Δημόσιο ασχολήθηκε με τις πωλήσεις, την επικοινωνία και το marketing στον χώρο των εκδόσεων.
Μετά τις εκδόσεις, συνέχισε σε γραφείο ταξιδίων και επαγγελματικού τουρισμού, ώσπου ήρθε η Airtickets.
Όλα ξεκίνησαν από έναν μικρό χώρο 20 τετραγωνικών μέτρων, χωρίς συνεργάτες, σαν ένα γραφείο επαγγελματικού τουρισμού.
Το 1999, που ξεκίνησε το e-travel στην Αμερική, η ιδέα μιας τέτοια ηλεκτρονικής πλατφόρμας φάνηκε περισσότερο ελκυστική, κι έτσι το 2000 βγήκε στο διαδίκτυο ως απλή μηχανή αναζήτησης αεροπορικών εισιτηρίων λιανικής πώλησης, που ήταν η πρώτη στην Ελλάδα.
Το 2000 γινόταν μία κράτηση την εβδομάδα. Το 2013 μία κράτηση κάθε λεπτό.
Τα τελευταία δύο χρόνια αντιμετωπίζει τον σκληρό ανταγωνισμό που επέβαλε η ανάλογη πλατφόρμα της Google και έτσι αναγκάστηκε να μεταβάλει τις δραστηριότητές της.