Ανοιχτά θα παραμείνουν τα εμπορικά καταστήματα την Κυριακή (14/07) με τις θερινές εκπτώσεις που ξεκίνησαν την δεύτερη εβδομάδα του Ιουλίου.

Η Κυριακή 14 Ιουλίου είναι η πρώτη μετά την έναρξη των εκπτώσεων και το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας για την αγορά είναι 11:00 με 18:00 για τα καταστήματα και 11:00 με 20:00 για τα πολυκαταστήματα. Η εφαρμογή του μέτρου πάντως είναι προαιρετική.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την ίδια ώρα, έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) την εβδομάδα 23-29 Ιουνίου 2024 με δείγμα 1.000 καταναλωτές αποτυπώνει τις επιπτώσεις των πληθωριστικών πιέσεων και τον τρόπο που επηρεάζουν τους καταναλωτές.

Η έρευνα αποτυπώνει σημαντικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, που αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών.

Ειδικότερα, το 71% (έναντι 75% το 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α. Το 55% (έναντι 54% το 2023) δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου. Ποσοστό 49% (έναντι 48% το 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο. Το 42% (έναντι 49% το 2024) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ποσοστό 27% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του. Το 27% (έναντι 32% το 2024) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του. Ποσοστό 16% (έναντι 17% το 2024) δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του. Μόλις 3% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης