«Το αντιρρυπαντικό φράγμα, από τότε που βυθίστηκε το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond, το 2007, στη θάλασσα της Καλντέρας στη Σαντορίνη, είναι απολύτως αξιόπιστο και αποτελεσματικό, ενώ δεν έχει μεταβληθεί ο αρχικός του σχεδιασμός και αυτό φαίνεται και από τις μετρήσεις του ΕΛΚΕΘΕ (Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών) στην περιοχή, καθώς έως σήμερα δεν έχει απαιτηθεί ποτέ να καθαριστούν οι ακτές του νησιού».

Αυτό υποστηρίζει ο ωκεανογράφος δρ Βασίλης Μαμαλούκας, υπεύθυνος της “Τεχνικής Προστασίας του Περιβάλλοντος”, απαντώντας σε ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών, που ισχυρίζεται ότι το υπάρχον πλωτό φράγμα, δεν είναι ικανό να περισυλλέξει όλους τους τοξικούς ρύπους από τη θαλάσσια περιοχή, λόγω του βάθους του ναυαγίου, με αποτέλεσμα να διασκορπίζονται κατά καιρούς σε διάφορες κατευθύνσεις μέσα στη θάλασσα.

Ο εκπρόσωπος της εταιρείας, στην οποία είχε ανατεθεί η λήψη μέτρων αντιμετώπισης επιφανειακής ρύπανσης στο σημείο του ναυαγίου, από τη διαχειρίστρια εταιρεία και την ασφαλιστική εταιρεία του Sea Diamond, αναφέρει ότι η ποσότητα ουσιών που εκλύονται –δημιουργώντας γυαλάδα- είναι μηδαμινή και αμελητέα και η συλλογή της, γίνεται μόνο με μικρό σκάφος, από προσωπικό που βρίσκεται μόνιμα στο νησί. Σημειώνει δε ότι το αντιρρυπαντικό σκάφος “ΑΚΤΑΙΑ” είναι μόνιμα στο λιμάνι της Σαντορίνης και βρίσκεται πάντα σε επιφυλακή, στην περίπτωση που γίνει κάποιο έκτακτο γεγονός και σημειωθεί κάποια σημαντική διαρροή. Ωστόσο, προσθέτει, αυτό δεν έχει συμβεί από τότε που έχει γίνει το ναυάγιο, καθώς παρατηρείται μία πτωτική τάση στην έκλυση ουσιών.

Ο κ. Μαμαλούκας επισημαίνει ότι τον Ιούνιο του 2009 το αντιρρυπαντικό φράγμα είχε διαπλασιαστεί, προκειμένου να μπορέσει να μπει τα πλοίο Voss Satisfaction -που είχε ναυλωθεί από την εταιρεία Dronic-, ώστε να γίνει η απάντληση των καυσίμων του πλοίου και στη συνέχεια η έκτασηή του φράγματος μειώθηκε.