Ασφυξία αρχίζει να προκαλεί στην αγορά η ιδιότυπη διαμαρτυρία των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσης, οι οποίοι δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους μέχρι την προσεχή Τετάρτη, ημέρα κατά την οποία αναμένεται να ψηφιστεί και κατ’ άρθρον το νομοσχέδιο, που προβλέπει το «άνοιγμα» του επαγγέλματός τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τους απεργούς έχουν κινητοποιηθεί περισσότερα από 750 φορτηγά και βυτιοφόρα, τα οποία βρίσκονται στους δρόμους, με τους οδηγούς να δηλώνουν ότι θα μεταφέρουν στα «μπλόκα» άλλα 200 οχήματα.

Τα κοντέινερ έχουν αρχίσει να στοιβάζονται στους εμπορευματικούς σταθμούς των λιμανιών της χώρας, ενώ ο ανεφοδιασμός γίνεται με το «σταγονόμετρο», αφού δεν επαρκεί ούτε ο αριθμός των φορτηγών που εξακολουθούν να εκτελούν μεταφορικό έργο ούτε ο αριθμός των φορτηγών ιδιωτικής χρήσης. Ακόμα μεγαλύτερη είναι η ζημιά που προκαλείται στις εξαγωγικές επιχειρήσεις, οι οποίες κάθε ημέρα καταγράφουν ζημιές δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Ενδεικτική είναι η ανακοίνωση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, στην οποία γίνεται λόγος για μεταποιητικές επιχειρήσεις που αναγκάστηκαν, το τελευταίο 48ωρο, να «σβήσουν» τις μηχανές «λόγω της έλλειψης σε καύσιμα και πρώτες ύλες, εξαιτίας της νέας απεργίας φορτηγών και βυτιοφόρων». Στην ανακοίνωση επισημαίνεται, επίσης, η απώλεια πελατών στο εσωτερικό και το εξωτερικό, αλλά και οι ζημιές ανυπολόγιστης αξίας που δημιουργεί η κινητοποίηση των ιδιοκτητών φορτηγών σε επιχειρήσεις όλων των κλάδων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για «ανυπέρβλητες ελλείψεις που παρατηρούνται πλέον στην τροφοδοσία της αγοράς» κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος, ο οποίος καλεί κυβέρνηση και φορτηγατζήδες να επιδείξουν σύνεση και ψυχραιμία, επισημαίνοντας, επίσης, ότι «υπάρχει ο κίνδυνος κλοπής ή φθοράς των εμπορευμάτων που δυστυχώς βρίσκονται αφύλακτα σε διάφορα σημεία των οδικών αξόνων της χώρας».

Την ίδια ώρα, μεγάλο είναι το πλήγμα σε συγκεκριμένους κλάδους, όπως αυτός της εμπορίας και παραγωγής βρώσιμης ελιάς, ο οποίος κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό βασίζεται στις εξαγωγές. Όπως επισημαίνουν επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον τομέα, αν χαθεί η εβδομάδα που ξεκινά από Δευτέρα, τότε κινδυνεύει να χαθεί ολόκληρη η φετινή παραγωγή.

Ελλείψεις και στα καύσιμα;

Μέχρι σήμερα, πάντως, η πλευρά των φορτηγατζήδων, οι οποίοι υπενθυμίζεται ότι παραμένουν σε καθεστώς επίταξης, έχει ακολουθήσει μια τακτική που έχει επιτρέψει τον ανεφοδιασμό της αγοράς καυσίμων, αφού γνωρίζουν ότι έτσι θα ελαχιστοποιήσουν τις αντιδράσεις του μεγαλύτερου τμήματος της κοινής γνώμης.

Ο Σύνδεσμος των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών επισημαίνει, όμως, ότι ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα στον εφοδιασμό των επιχειρήσεων και επαγγελματιών και προειδοποιεί ότι θα υπάρξουν σοβαρές ελλείψεις καυσίμων στην αγορά. Πιο καθησυχαστική εμφανίζεται η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών, η οποία «συνιστά ψυχραιμία, ενώ καλεί τους καταναλωτές να μην πανικοβάλλονται από φήμες περί ελλείψεων καυσίμων και τους βενζινοπώλες να λειτουργούν επαγγελματικά και να εξαντλήσουν κάθε δυνατότητα εξυπηρέτησης και προστασίας των καταναλωτών από φαινόμενα ανασφάλειας και πανικού».

Διαβάστε επίσης:

Επιμένουν οι φορτηγατζήδες, Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 18 Σεπτεμβρίου 2010, 09:56

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης