Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα για τα αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης, όπου τα ξημερώματα τέσσερις νέοι άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή.
Την ίδια ώρα, ακόμη ένας νέος παλεύει να κρατηθεί στη ζωή στη ΜΕΘ του ΑΧΕΠΑ.
Το μόνο σίγουρο είναι πως ο φαρδύς δρόμος πάνω από την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, στη συμβολή των οδών Αναγεννήσεως και Σμύρνης, είναι από τους πλέον επικίνδυνους στη συμπρωτεύουσα.
Το μόνο σίγουρο είναι πως ο φαρδύς δρόμος πάνω από την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης είναι από τους πλέον επικίνδυνους στη συμπρωτεύουσαΠολίτες και κάτοικοι της περιοχής καταγγέλλουν πως στον εν λόγω δρόμο συχνά γίνονται «κόντρες» αυτοκινήτων, κατά τις οποίες οι συμμετέχοντες καθημερινά παίζουν κορώνα γράμματα τη ζωή τους.
Αυτοψία στην «παγίδα θανάτου»
Το πέρασμα από τον δρόμο-καρμανιόλα είχε απασχολήσει ήδη από το 2015 κατοίκους της περιοχής. Ζητούσαν μέσω υπογραφών να βρεθεί λύση στο ήδη μεγάλο πρόβλημα, έτσι ώστε να γίνουν εργασίες για τη βελτίωση του οδικού δικτύου.
Ο συγκεκριμένος δρόμος βρίσκεται πάνω από την περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, σε μια περιοχή που ξεκίνησε να αναπτύσσεται και να εξαπλώνεται με ταχείς ρυθμούς, αλλά η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών εμπόδισε την ανάπτυξή της και την ανέγερση επιπλέον κτισμάτων.
Σύμφωνα με κατοίκους που είχαν μιλήσει στο Seleo, οι οδηγοί που ανεβαίνουν την προέκταση της Μακρυγιάννη συνεχίζουν στην οδό Αναγεννήσεως με μεγάλες ταχύτητες, καθώς λόγω του πλάτους του δρόμου νομίζουν ότι βρίσκονται σε κάποιο περιφερειακό δρόμο, αφού δεν υπάρχουν σχετικές πινακίδες με όρια ταχυτήτων.
Το βράδυ υπάρχουν πολλοί οδηγοί που τρέχουν επικίνδυνα και κάνουν επιδεικτικές κινήσεις. Την ίδια ώρα, δεν υπάρχει οριζόντια διαγράμμιση που να διαχωρίζει τις λωρίδες κυκλοφορίας και πολλές φορές γίνονται επικίνδυνα προσπεράσματα από τα διερχόμενα οχήματα, με πολλά ατυχήματα. Επίσης, η ορατότητα δεν είναι επαρκής από τη μία πλευρά του δρόμου, διότι η κλίση είναι πολύ μεγάλη. Παράλληλα, δεν υπάρχουν πινακίδες για να προειδοποιούν για τις αθλητικές εγκαταστάσεις, ώστε οι οδηγοί να μειώνουν την ταχύτητά τους και να είναι προσεκτικοί. Αλλά και η έλλειψη πεζοδρομίου και φωτισμού, σε όλο το μήκος της οδού, είναι μεγάλη, αναφέρει το τοπικό σάιτ.
Η έλλειψη φωτισμού επιδεινώνει την ήδη επικίνδυνη κατάσταση στο σημείο, πάνω από το οποίο εδράζουν η ακαδημία και τα γήπεδα ποδοσφαίρου του Ντίνου Κούη. Το πρωί, δε, έως και το μεσημέρι από εκεί περνούν μικροί μαθητές.
Μελέτη του ΙΜΕΤ για την οδό Αναγεννήσεως
Σε μελέτη που είχε καταρτίσει, το Ινστιτούτο Μεταφορών είχε εισηγηθεί λύση που δεν απαιτούσε υψηλή χρηματοδότηση. Η λύση επικεντρωνόταν στην υψομετρική διαμόρφωση της οδού, στο να τοποθετηθούν «σαμαράκια» στον δρόμο, να υπάρχουν υπερυψωμένες διαβάσεις, να γίνουν αλλαγές στη διατομή της οδού, μείωση του πλάτους της, να δημιουργηθούν υπερυψωμένες νησίδες και κόμβοι κυκλικού σχήματος καθώς και να τοποθετηθούν πινακίδες υπόδειξης ταχύτητας οχημάτων.
Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας Ελευθέριου Κορδελιού – Ευόσμου, Αμβρόσιος Δανιηλίδης, είχε δηλώσει επί του θέματος πως για λόγους οικονομικούς δεν υλοποιήθηκαν οι σχεδιασμοί.
Σε σοβαρή κατάσταση ο νεαρός που νοσηλεύεται
Στο μεταξύ, σε πολύ σοβαρή κατάσταση είναι ο ένας νεαρός, ο οποίος νοσηλεύεται στο ΑΧΕΠΑ. Μιλώντας στο thessnews ο διοικητής του νοσοκομείου Αναστάσιος Σπανός τόνισε: «Ο νεαρός μεταφέρθηκε σε σοβαρή κατάσταση και με πολλαπλά τραύματα στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του νοσοκομείου. Βρίσκεται σε καταστολή διασωληνωμένος, ωστόσο είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε εκτίμηση της κατάστασής του».
Ενός λεπτού σιγή στη Βουλή
Ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των τεσσάρων νέων που έχασαν τη ζωή τους στο τροχαίο κράτησε η Ολομέλεια της Βουλής.
Με αφορμή το τραγικό περιστατικό, ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι στα σχολεία, στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης, υπάρχει το μάθημα της οδικής αγωγής και πρόσθεσε ότι το υπουργείο ξεκινάει μια πιο συστηματική εκπαίδευση των παιδιών στα σχολεία.
Ο δ’ αντιπρόεδρος του Σώματος, Νικήτας Κακλαμάνης, τόνισε την ανάγκη η Μόνιμη Ειδική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής να ασχοληθεί πιο ενεργά με το θέμα της οδικής αγωγής.
Διαβάστε επίσης: