Το διαβόητο, πια, και ταυτισμένο με τη μεγαλύτερη υπόθεση διακίνησης ναρκωτικών της Ευρώπης, πλοίο NOOR 1, έχει αφεθεί να σαπίζει στο «νεκροταφείο καραβιών» του Κόλπου της Ελευσίνας, ανάμεσα στα υπόλοιπα «σαπάκια» που η φθορά του χρόνου και η αλμύρα της θάλασσας τα οδήγησε στο τελευταίο τους λιμάνι.
Εκεί βρέθηκε ο φακός του zougla.gr, λαμβάνοντας ειδική άδεια και αστυνομική συνοδεία, προκειμένου να παρουσιάσει τους χώρους του περιβόητου ναρκόπλοιου καθώς και άγνωστες λεπτομέρειες της δυσώδους αυτής υπόθεσης, μεταφοράς τρίων τόνων καθαρής ηρωίνης από τη Μέση Ανατολή στην Ελλάδα, κι από εκεί στα Βαλκάνια και την υπόλοιπη Ευρώπη.
Πρόκειται για ένα καράβι, που οπτικά δεν φαίνεται να διαφέρει από τα υπόλοιπα τους είδους του που αντικρίσαμε στα Ναυπηγεία, κατασχεθέντα υπό διάλυση, με μια πιο προσεχτική ματιά όμως αποδεικνύεται ο σκοτεινός του ρόλος…
Το NOOR 1 τελεί υπό την ευθύνη του ειδικού πραγματογνώμονα-επιθεωρητή και ανελκυστή πλοίων Γιώργου Αντωνάτου, ο οποίος ανέλαβε την επιτήρηση και φύλαξή τουΤο NOOR 1 τελεί υπό την ευθύνη του ειδικού πραγματογνώμονα-επιθεωρητή και ανελκυστή πλοίων Γιώργου Αντωνάτου, ο οποίος ανέλαβε την επιτήρηση και φύλαξή του.
Ο έμπειρος και γνωστός στο εξωτερικό για τις μεγάλες επιχειρήσεις ανέλκυσης ναυαγίων που έχει αναλάβει, επιθεωρητής, ήταν παρών και βοήθησε τους λιμενικούς και κατά τις πρώτες ώρες κατάσχεσής του, στις εξονυχιστικές έρευνες στα αμπάρια, στο φορτίο αλλά και στις μυστικές καβάτζες του καραβιού.
Ο Γιώργος Αντωνάτος σύμφωνησε να επιτραπεί στο συνεργείο μας η περιήγηση στους χώρους του πλοίου. Ανεβαίνοντας από τα πλάγιά του καταστρώματος. χρησιμοποιώντας βάρκα και ανεμόσκαλα, αρχίσαμε την περιήγηση με προσεχτικά βήματα πάνω στο σάπιο σκαρί του. Κι αυτό διότι η σκουριά σε όλο το σκαρί έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο, που αρκεί μια απρόσεχτη ενέργεια για να καταρρεύσουν ολόκληρα κομμάτια του. Κι όμως, αυτό το πλοίο μέχρι πρότινος θεωρούνταν αξιόπλοο.
Δείτε την αυτοψία του zougla.gr στο NOOR 1:
Πρώτη στάση στις δεξαμενές του φορτίου. Εδώ οι ναρκέμποροι έκαναν το κλασικό πειρατικό κόλπο για να ξεγελούν τις Αρχές, σε περίπτωση ελέγχου. Τοποθετούσαν μικρή ποσότητα πετρελαίου και πολύ νερό, με αποτέλεσμα, εάν δεν είναι κάποιος χημικός σε ειδικό εργαστήριο, να πείθεται εύκολα για την ταυτότητα του φορτίου: το πετρέλαιο φτάνει ψηλά στην επιφάνεια των δεξαμενών κι η χαρακτηριστική μυρωδιά του δεν αφήνει κάποιο περιθώριο αμφιβολίας. Το NOOR 1 φορούσε τον «μανδύα» του τάνκερ κι έτσι ταξίδευε ανενόχλητο.
Το μυστικό, όμως, ήταν αλλού. Στους σφραγισμένους υπόγειους αποθηκευτικούς χώρους, στα πλάγια του πλοίου, εκεί που κανείς δεν θα κοιτούσε ποτέ. Μια μικρή, περιστρεφόμενη κυκλική θύρα, που έμοιαζε σαν να είχε να χρησιμοποιηθεί για δεκαετίες, δεν θα τραβούσε την προσοχή. Μέσα στοιβάζονταν τρεις τόνοι καθαρή ηρωίνη, σε μικρές σακούλες, χωρίς καν προκάλυμμα από πάνω. Δεν χρειαζόταν, αυτή η θύρα άνοιγε και έκλεινε μόνο από συγκεκριμένα χέρια.
Το καράβι, που ταξιδεύει στις θάλασσες από τη δεκαετία του 1950, τα τελευταία χρόνια δεν μετέφερε ποτέ πετρέλαιο. Όπως εξηγεί ο Γιώργος Αντωνάτος, το χαλασμένο ρολόι καταμέτρησής του και η σκουριά που «έπιασε» στους ειδικούς σωλήνες μεταφοράς του αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Οι ναρκέμποροι πέρα από τις επιφανειακές καλύψεις δεν πρόσεξαν ούτε καν τα προσχήματα.
Ίσως ένιωθαν ότι βρίσκονται στο απυρόβλητο, ότι έχουν υψηλή προστασία και δεν θα συλληφθούν ποτέ. Ίσως ήταν σίγουροι ότι η ιστορία δεν θα έπαιρνε αυτήν την τροπή και θα συνέχιζαν, για όσα χρόνια ακόμα η σκουριά αντέχει στο θαλασσινό νερό, το εμπόριο θανάτου.
Συνεχίσαμε την περιήγησή μας στους υπόλοιπους χώρους του πλοίου. Στην απαρχαιωμένη γέφυρα, όπου το πιο σύγχρονο όργανο ναυσιπλοΐας ήταν ένα… GPS, στην κουκέτα του καπετάνιου και του μηχανικού, στο γραφείο του ασυρματιστή. Όλα έγιναν φύλλο και φτερό για την ανεύρεση στοιχείων ή άλλων ναρκωτικών, και πράγματι η εμπειρία του επιθεωρητή που μας ξενάγησε έβγαλε… λαβράκι: σε ταβάνια και σώματα θέρμανσης, ειδικά διαμορφωμένα, είχαν τοποθετήσει οι ναρκέμποροι κάποια σημαντικά έγγραφα τα οποία αυτήν τη στιγμή βρίσκονται στο συρτάρι της εισαγγελέως.
Το NOOR 1, ονομασία-συνώνυμο με το διεθνές εμπόριο ναρκωτικών και τα δεκάδες εκατομμύρια κερδών που απέφερε στην εγκληματική οργάνωση που το ναύλωνε, έχει καταλήξει σε «νεκροταφείο πλοίων» να γίνει σκραπ, χάνοντας μέχρι τότε κομμάτι-κομμάτι του, αργά και άδοξα, όπως ακριβώς ο τύπος του θανάτου που επέφερε το φορτίο του στους ανθρώπους.
Οι έρευνες για την πλήρη διαλεύκανση της τεράστιας αυτής υπόθεσης και τον εντοπισμό των τυχόν εγκεφάλων πίσω από αυτή συνεχίζονται…