Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το τμήμα του Ε65 Λαμία – Ξυνιάδα, όπου η πρόοδος  των έργων ξεπερνά πλέον το 97%. Αυτήν τη στιγμή στα εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου Ε65 εργάζονται δύο εργολαβίες που τρέχουν ταυτόχρονα και μέχρι τέλος Μαρτίου, εκτιμάται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα ολοκληρωθεί και θα λειτουργήσει το νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα.

Τα έργα επικεντρώνονται κυρίως στο τμήμα των 4χλμ. πριν την σήραγγα Όθρυος, όπου η χάραξη άλλαξε. Πρόκειται για το σημείο στο οποίο ξεκινά στο 21,8χλμ του άξονα και το οποίο είναι ο κρίκος μεταξύ του πεδινού και του ορεινού τμήματος του νότιου τμήματος του Ε65.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε αυτό το τμήμα είχαν σταματήσει τα έργα από το 2021 καθυστερώντας την ολοκλήρωση του καθώς κρίθηκε μη ασφαλής η διέλευση του αυτοκινητόδρομου από το σημείο αυτό κάνοντας επιτακτική την αλλαγή χάραξης.

Από την άλλη το κομμάτι από τα Τρίκαλα μέχρι την Καλαμπάκα, το οποίο ανήκει στο βόρειο τμήμα του υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμου, θα παραδοθεί σε κυκλοφορία εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν, ακόμη, οι ακριβείς ημερομηνίες παράδοσης του έργου.

Η ολοκλήρωση του Ε65, ενός έργου ιδιαίτερα σημαντικού για την ανάπτυξη της χώρας, θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση σε όλη τη χώρα και θα βγάλει από την απομόνωση ολόκληρες περιοχές της, ενώ θα μειώσει τις αποστάσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η απόσταση Αθήνα-Τρίκαλα θα μπορεί να διανύεται σε περίπου 3 ώρες σε έναν σύγχρονο, κλειστό αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας.

Ταυτόχρονα από το 2021 έχει ξεκινήσει και η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία. Με αυτό το τμήμα ολοκληρώνεται ο Ε65 και θα συνδεθεί στο βόρειο άκρο του με την Εγνατία Οδό. Συνολικά ο άξονας Ε65 έχει μήκος 180 χλμ και θα ενώνει την Αθήνα με τα Γρεβενά σε περίπου 4 ώρες, δηλαδή σχεδόν 2 ώρες γρηγορότερα από ότι ισχύει σήμερα.

Ενδεικτικά το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, μέσω του Ε65 θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά σήμερα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δείτε πόσο θα μειωθούν οι αποστάσεις 

Νότιο τμήμα

Το νότιο τμήμα, μήκους 32,5 χλμ., ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο στην Ξυνιάδα και καταλήγει στη συμβολή του αυτοκινητοδρόμου με τον Αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. νότια της Λαμίας, στο ύψος της Ανθήλης.

Μόλις ολοκληρωθεί θα συνδεθεί με το εν λειτουργία μεσαίο τμήμα, από Α/Κ Ξυνιάδας έως και τον Α/Κ Τρικάλων συνολικού μήκους 77,5 χιλιομέτρων, καθιστώντας ευκολότερες και γρηγορότερες τις μετακινήσεις από Αθήνα σε Τρίκαλα (περίπου 3 ώρες) και Καρδίτσα.

Βόρειο τμήμα

Το βόρειο τμήμα, μήκους 70,5 χλμ. -μέρος του οποίου είναι το κομμάτι από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα- ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο στη συμβολή του αυτοκινητοδρόμου με την Εγνατία Οδό στο Κηπουρείο Γρεβενών και καταλήγει στον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων. Οι εργασίες ξεκίνησαν το 2021 και εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες, δηλαδή περίπου μέχρι το τέλος του 2024. Τα έργα στο βόρειο τμήμα είναι προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ και καλύπτονται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η πορεία των έργων 

Μέχρι σήμερα, έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του βόρειου τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτύων και οι αρχαιολογικές έρευνες.

Η κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 23,61%, ενώ ειδικότερα για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα ανέρχεται σε 40%. Στο τμήμα αυτό, έχουν κατασκευαστεί ήδη έργα 30,9 εκατ. ευρώ όπως αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά.

Η νέα χάραξη σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά με μικρότερο μήκους υπόγειων έργων και άνω των 10 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου. Παράλληλα, μειώνει σημαντικά το κόστος κατασκευής, βελτιώνοντας σημαντικά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος

  • Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
  • 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
  • 23 Γέφυρες
  • 14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
  • 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
  • 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
  • 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
  • 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών  (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
  • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
  • 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
  • 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων

    Πρόοδος Κατασκευής Βορείου Τμήματος (στοιχεία 11/2023)

  • Συνολική πρόοδος κατασκευής 23,61%
  • Σήραγγες 27,12%
  • Γέφυρες & Τεχνικά 40,36%
  • Ασφαλτικές εργασίες 5,76%
  • Χωματουργικές εργασίες 25,02%

Οι παραδόσεις του Ε65

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65, είναι παλιά ιστορία και ασφαλώς το έργο θα έπρεπε να είναι ολοκληρωθεί Το 2017 παραδόθηκε το μεσαίο του τμήμα από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα (μήκος 80χλμ) με αποτέλεσμα να αναφέρεται ως ο «τυφλός αυτοκινητόδρομος» μιας και είναι ο μοναδικός που δεν συνδέεται με κανέναν άλλο αυτοκινητόδρομο της χώρας.

Αυτό, λοιπόν, αλλάζει το 2024. Ήδη από το 2019 κατασκευάζεται το νότιο τμήμα του δρόμου Λαμία-Ξυνιάδα. Το 2020 παραδόθηκαν τα πρώτα 14χλμ μέχρι τον κόμβο Καρπενησίου και τώρα, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024 αναμένεται και η παράδοση του υπόλοιπου τμήματος που θα δώσει επιτέλους στον Ε65 την πρόσβαση που του λείπει στο νότιο άκρο του με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης.

Ο Ε65 εκτιμάται πως θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας. Επίσης με την σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία Οδό, η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος αποκτούν νέα πρόσβαση προς την Κεντρική και Νότια Ελλάδα.

Παράλληλα επιτυγχάνεται ο στόχος της απευθείας οδικής σύνδεσης των λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αναπτυξιακή πορεία συνολικά τις δύο περιοχές.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης