Ο προαστιακός σταθμός της Μεταμόρφωσης, που παραμένει ένας σταθμός-φάντασμα, κρύβει πίσω από τις κλειστές πόρτες ένα σκάνδαλο που απειλεί την ασφάλεια των επιβατών.

Εννέα στους δέκα σταθμούς που βρίσκονται στην Αττική οδό, είναι στην ουσία παράνομοι, καθώς η Πυροσβεστική Υπηρεσία δεν έχει εγκρίνει τις μελέτες πυρασφάλειας! Το θέμα αποκάλυψε η τηλεοπτική εκπομπή «Κίτρινος Τύπος».

Έτοιμος προς χρήση είναι εδώ και ένα χρόνο ο σταθμός του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Μεταμόρφωση. Ωστόσο, ακόμη αραχνιάζει κλειδωμένος.

Προκειμένου να τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός, η κατασκευάστρια ΕΡΓΟΣΕ ζητά ηλεκτροδότηση από τη ΔΕΗ. Η ΔΕΗ αρνείται να δώσει ρεύμα, καθώς ο σταθμός δεν έχει πολεοδομική άδεια. Η Πολεοδομία Ανατολικής Αττικής δεν εκδίδει την άδεια, γιατί δεν υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες ενεργητικής και παθητικής πυρασφάλειας.

Στις 17 Ιουλίου 2009 έγινε προσπάθεια να παρακαμφθεί ο σκόπελος της γραφειοκρατίας. Ο τότε υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Σταύρος Καλογιάννης, εξέδωσε σχετική υπουργική απόφαση, ώστε ο σταθμός «κατά παρέκκλιση» να λειτουργήσει. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, 14 μήνες από την ολοκλήρωση της κατασκευής, δεν φαίνεται να αξιοποιούνται τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου.

Ψάχνοντας, ανακαλύψαμε ότι οι παρατυπίες δεν αφορούν μόνο το σταθμό της Μεταμόρφωσης. Εννέα ακόμη σταθμοί του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Κορωπίου, Παιανίας – Κάντζας, Παλλήνης, Ηρακλείου, Κηφισιάς, Πλακεντίας, Νεραντζιώτισσας, ΟΑΚΑ, Πεντέλης) λειτουργούν από το 2004 χωρίς πιστοποιητικό πυροπροστασίας.

Μάλιστα σύμφωνα με την κατασκευάστρια ΕΡΓΟΣΕ, οι μελέτες που έχουν κατατεθεί στην Πυροσβεστική, δεν έχουν εγκριθεί ακόμη, 5 χρόνια μετά.

&nbsp

Πυροσβεστήρα, το απλούστερο μέσο πυρασφάλειας, ούτε για δείγμα δεν βρήκαμε σε μια τυχαία επίσκεψη που κάναμε σε σταθμό του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.

Όπως θα δούμε στο ρεπορτάζ, οι πυροσβεστικές φωλιές ήταν άδειες. Όσο για την πίεση του νερού, ο φύλακας του σταθμού, μας αποκάλυψε ότι είναι τόσο χαμηλή, ώστε αρκεί μόνο για την καθαριότητα των εγκαταστάσεων.

&nbsp

Εγκληματική αμέλεια η λειτουργία σταθμών μέσων μαζικής μεταφοράς, χωρίς τις απαραίτητες πιστοποιήσεις, επισημαίνει ο αρχιπύραρχος εν αποστρατεία και πρώην Διοικητής της Πυροσβεστικής στο Ελευθέριος Βενιζέλος, Αντώνης Ξιφαράς.

&nbsp

Το ερώτημά μας προς την Πυροσβεστική Υπηρεσία ήταν εύλογο. Τελικά για πόσους και ποιους σταθμούς του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, έχει εκδώσει πιστοποιητικά πυροπροστασίας;

Όπως διαπιστώσαμε, κανείς από τους 9 σταθμούς του Προαστιακού επί της Αττικής Οδού δεν έχει κριθεί ασφαλής, ώστε να λάβει και τα απαραίτητα πιστοποιητικά ενεργητικής πυρασφάλειας.

Όσο για την επόμενη – επίσης εύλογη – απορία μας: Αν οι σταθμοί δεν είναι ασφαλείς, γιατί δεν έχει διαταχθεί η σφράγισή τους… απάντηση δεν πήραμε.

&nbsp

«Δεν θα παρανομήσουν οι υπηρεσίες μου» ήταν η χαρακτηριστική απάντηση του Νομάρχη Ανατολικής Αττικής, Γιάννη Σγουρού, όταν του ζητήσαμε εξηγήσεις για την άρνηση της Πολεοδομίας της περιοχής του, να εκδώσει πολεοδομική άδεια για τον σταθμό του Προαστιακού στη Μεταμόρφωση.

Ο Νομάρχης έκανε λόγο για επιχείρηση νομιμοποίησης αυθαιρέτου από το ΥΠΕΧΩΔΕ και τόνισε ότι η Πολεοδομία Ανατολικής Αττικής, δεν πρόκειται να εκδώσει μια παράτυπη άδεια, εάν δεν κατατεθούν όλες οι απαιτούμενες εγκεκριμένες μελέτες που οφείλουν να συνοδεύουν ένα σταθμό.

&nbsp