Τη δυνατότητα να επικοινωνούν διαδικτυακά με τη δημοτική τους αρχή, ώστε να αναφέρουν και να επιλύουν καθημερινά προβλήματα, που σχετίζονται π.χ. με πεταμένα σκουπίδια, καμένες λάμπες ηλεκτροφωτισμού, σπασμένα πλακάκια στα πεζοδρόμια, παράνομες διαφημιστικές πινακίδες και παράνομα σταθμευμένα οχήματα, έχουν πλέον και οι δημότες του κεντρικού Δήμου Θεσσαλονίκης.
Πώς; Μέσω της πλατφόρμας λογισμικού «Βελτιώνω την πόλη μου», η οποία αναπτύχθηκε με τη συνεργασία του Εργαστηρίου Γνώσης, Πολυμέσων και Ανάλυσης Κοινωνικών Δικτύων, που ανήκει στο Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και της ερευνητικής μονάδας URENIO του ΑΠΘ.
Η εμπορική διάθεση της εφαρμογής πραγματοποιείται από τις εταιρείες – τεχνοβλαστούς INFALIA PC και INTELSPACE, του ΕΚΕΤΑ και του ΑΠΘ αντίστοιχα. Μάλιστα, σύντομα η πλατφόρμα θα είναι λειτουργική και για έξυπνες κινητές συσκευές Android και iPhone.
Το «Βελτιώνω την πόλη μου» εφαρμόζεται ήδη στον Δήμο Θέρμης Θεσσαλονίκης, όπου τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά: στις 900 ημέρες λειτουργίας της εφαρμογής, κοινοποιήθηκαν από δημότες 1.389 αιτήματα και κατατέθηκαν 2.358 σχόλια. Παράλληλα, η εφαρμογή έχει ήδη υιοθετηθεί από δήμους στην Ισπανία (Badajoz),σ τη Σλοβενία (Ptuj), στο Καζακστάν (Kostanay) και στην Ανγκόλα (Luanda).