Σε τέσσερις μήνες φυλάκισης με τριετή αναστολή καταδίκασε χτες το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θάσου 29 ναυτεργάτες (εν ενεργεία και συνταξιούχους) και άλλους εργαζόμενους που δικάστηκαν με την κατηγορία της «παρακώλυσης συγκοινωνιών» για τη συμμετοχή τους σε πανελλαδικές απεργιακές κινητοποιήσεις, που είχαν προκηρύξει η ΠΝΟ και η ΓΣΕΕ, από το 2010 έως και το 2012.

Συνολικά ήταν να δικαστούν 45 ναυτεργάτες σε 4 υποθέσεις. Εκδικάστηκε μόνο η μία υπόθεση, ενώ οι άλλες τρεις αναβλήθηκαν για 21 και 23 Νοέμβρη του 2015. Η βιομηχανία διώξεων που έχει στήσει η εργοδοσία των ναυτιλιακών εταιρειών μαζί με το λιμεναρχείο, δε σταματά εδώ, καθώς εκκρεμούν ακόμη δεκάδες δίκες σε βάρος των ναυτεργατών, μόνο και μόνο επειδή έπραξαν το αυτονόητο, να υπερασπιστούν, δηλαδή, το δικαίωμα στη σταθερή και μόνιμη εργασία, το δικαίωμα της απεργίας. Οι 29 ναυτεργάτες που δικάστηκαν και καταδικάστηκαν χτες, κατηγορούνται από τη ναυτιλιακή εταιρεία ΝΕΚ, ιδιοκτησίας Μητσόπουλου, για τη συμμετοχή τους σε πανελλαδικές απεργιακές κινητοποιήσεις, στις 21/4/2010, 22/4/2010, 5/5/2010, 14/10/2011, 18/10/2011, 19/10/2011, 20/10/2011, 21/10/2011, 22/10/2011, 19/3/2012, 20/3/2012.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις συνδικαλιστών, η διαδικασία, όπως εξελίχθηκε, απέδειξε ότι υπήρχε κατεύθυνση για πάση θυσία καταδίκη των ναυτεργατών. Π.χ. απορρίφθηκαν όλες οι ενστάσεις και τα αιτήματα της υπεράσπισης, ενώ για πρώτη φορά (από τις πολλές δίκες που έχουν προηγηθεί) αν και το αδίκημα διώκεται αυτεπάγγελτα, έγινε δεκτή η παρουσία πολιτικής αγωγής, δηλαδή δικηγόρου εκπροσώπους της εργοδοσίας. Το δικαστήριο δεν έκανε δεκτό το αίτημα αναβολής που κατέθεσε η υπεράσπιση, ενόψει της διάταξης που επίκειται στη Βουλή σχετικά με την παύση των διώξεων για το αδίκημα της «παρακώλυσης συγκοινωνιών» που αφορά σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις του εργατικού – λαϊκού κινήματος.

Η υπόθεση κρατήθηκε και η εκδίκασή της ξεκίνησε μετά τη 1 το μεσημέρι, ενώ είχε γίνει γνωστό ότι πολλοί από τους κατηγορούμενους θα έπρεπε να αποχωρήσουν για να πάνε στη δουλειά τους, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να τους ακούσει το δικαστήριο. Η δίκη διακόπηκε στις 3 το μεσημέρι, καθώς παρήλθε το ωράριο και ο γραμματέας του δικαστηρίου δήλωσε ότι προτίθεται να αποχωρήσει.

Τελικά, η δίκη συνεχίστηκε, καθώς εξαναγκάστηκε να παραμείνει. Τελικά, το δικαστήριο, βασιζόμενο ουσιαστικά στις μαρτυρίες των λιμενικών και των στελεχών της εργοδότριας εταιρείας, καταδίκασε τους ναυτεργάτες, αν και προέκυψε ότι παρεμπόδισαν τη λειτουργία του λιμανιού. Μάρτυρας υπεράσπισης κατέθεσε και ο βουλευτής του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής. Είπε ότι είναι πάγια πρακτική του εργατικού κινήματος σε περιπτώσεις απεργιών να ενημερώνει τους πολίτες για την απεργία και το περιεχόμενο των αιτημάτων. Αυτό το σκοπό εξυπηρετούσε η παρουσία των ναυτεργατών στην είσοδο του λιμανιού. Ενώ με την παρουσία τους στους καταπέλτες, καλούσαν τους συναδέλφους τους να μην υποκύψουν στην τρομοκρατία της εργοδοσίας και να συμμετέχουν στην απεργία.

Τέλος, σημείωσε ότι και στη συγκεκριμένη περίπτωση, αναδεικνύονται τα αντιτιθέμενα συμφέροντα των εργαζομένων που παλεύουν να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους και με την απεργία και των εργοδοτών που με κάθε τρόπο επιχειρεί να σπάσει την απεργία. Ως παράδειγμα ανέφερε το γεγονός ότι η εταιρεία, πριν από κάθε απεργία, εκβιάζει τους ναυτεργάτες που εργάζονται σε αυτή να καταθέτουν είτε στο λιμεναρχείο, είτε στην αστυνομία, υπεύθυνη δήλωση μη συμμετοχής στην απεργία. Αλλά και τη βιομηχανία διώξεων που έχει στήσει, σε βάρος των ναυτεργατών, προκειμένου να βάλει στο γύψο το δικαίωμά τους στην απεργία.

Στο πλευρό των ναυτεργατών βρέθηκαν μαζικά εργαζόμενοι του νησιού που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Σωματείου Ναυτεργατών και της Γραμματείας Καβάλας του ΠΑΜΕ και απαίτησαν να σταματήσει άμεσα κάθε είδους δίωξη σε βάρος των ναυτεργατών, να σταματήσει η ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης.

ΠΗΓΗ: 902.gr