Η Amita, ο πρώτος ελληνικός συσκευασμένος φυσικός χυμός, λανσαρίστηκε το 1983 και σήμερα, 29 χρόνια μετά, προσφέρει σταθερά την πιο πλούσια ποικιλία λαχταριστών γεύσεων χυμού, για κάθε στιγμή της ημέρας, για κάθε περίσταση κατανάλωσης, για κάθε διαφορετική ηλικία και για κάθε διαφορετική διατροφική ανάγκη.
Όταν το 1983 η Coca-Cola Ελληνική Εταιρία Εμφιαλώσεως δημιούργησε την Αmita, είχε σαν στόχο να προσφέρει στον Έλληνα καταναλωτή την δυνατότητα κατανάλωσης φυσικού χυμού φρούτων με εύκολο και πρακτικό τρόπο. Έκτοτε, η Amita έχει χαρακτηρίσει τη κατηγορία χυμού στην Ελλάδα, αποτελεί συνώνυμο του «φυσικού συσκευασμένου χυμού» και αγαπημένη επιλογή των Ελλήνων καταναλωτών, ενώ βρίσκεται διαρκώς στην πρώτη θέση προτίμησής τους, με μοναδικές και απολαυστικές γεύσεις που προσφέρουν αναζωογόνηση, ευεξία και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Η συνταγή της επιτυχίας είναι η εξαιρετική ποιότητα, η ποικιλία και οι υπέροχες γεύσεις, που εξασφαλίζονται διαρκώς από τις πλέον σύγχρονες διαδικασίες παραγωγής και συσκευασίας. Και, έτσι, η Amita πέτυχε να γίνει μια από τις πιο αναγνωρίσιμες και αγαπημένες μάρκες στην Ελλάδα και να κατακτήσει ηγετική θέση στη κατηγορία του χυμού. Η Amita όμως δεν σταμάτησε εδώ, ανανεώνει διαρκώς τη σχέση της με το καταναλωτικό κοινό ανακαλύπτοντας συνεχώς τρόπους για να ικανοποιεί τις ανάγκες των Ελλήνων για χυμό άριστης ποιότητας, προσφέροντας νέες γεύσεις και καινοτόμα value for money προϊόντα χυμού σε ελκυστικές και πρακτικές συσκευασίες.
Επενδύοντας στην καινοτομία, η Coca-Cola Ελληνική Εταιρία Εμφιαλώσεως με την Αmita, ανταποκρινόμενη στις τάσεις και απαιτήσεις των καταναλωτών εστιάζει το ενδιαφέρον της σε προϊόντα χυμού με υψηλή διατροφική αξία που ανταποκρίνονται στις βασικές διατροφικές ανάγκες της μέσης ελληνικής οικογένειας. Για την Amita η συνταγή της καινοτομίας βασίζεται σε αξίες όπως το ενδιαφέρον, η συναισθηματική σύνδεση, η φυσικότητα, η απόλαυση και φυσικά η ποιότητα (εδώ κάπως πρέπει να αναφερθεί) φροντίδα προς τον καταναλωτή. Και με βάση αυτές τις αξίες έχει καταφέρει στη διάρκεια της επιτυχημένης της πορείας να γίνει συνώνυμο της γεύσης, της πρωτοπορίας αλλά και της ποιότητας.
To 2012 είναι η χρονιά της πλήρους ανανέωσης της Amita. Και επειδή η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται, η χρονιά ξεκίνησε για την Amita με μια νέα τηλεοπτική καμπάνια, όπου «πρωταγωνιστεί» το πρωινό διατροφικό ξεκίνημα της ημέρας! Η απόλαυση της ποικιλίας των ελληνικών χυμών της Amita αποτελεί μια καθημερινή διατροφική συνήθεια που γίνεται ακόμα πιο ευχάριστη όταν τη «γευόμαστε» και την μοιραζόμαστε παρέα με τους αγαπημένους μας. Επιπλέον, η νέα αυτή καμπάνια ήρθε να επικοινωνήσει και μια μεγάλη αλλαγή στην συσκευασία του προϊόντος, καθώς η Αmita εμφανίζεται με νέο λογότυπο και ανανεωμένη εικόνα, με γραφικά που μας «παρασύρουν» στο άρωμα και στη γεύση ενός ελληνικού χυμού με φυσικότητα, αγνότητα και ποιότητα: της αγαπημένης Amita.
Ο χυμός στην Ελλάδα έχει τη γεύση της Amita
Η ποικιλία των χυμών Amita είναι μοναδική, προσφέροντας μας ξεχωριστές και ποιοτικές γεύσεις, υψηλής διατροφικής αξίας, για κάθε στιγμή της ημέρας και για κάθε ξεχωριστή διάθεση κατανάλωσης. Με έμπνευση και βάση τα ελληνικά φρούτα και με σεβασμό στις προτιμήσεις και απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού, η Amita είναι δίπλα στην ελληνική οικογένεια βάζοντας τη δική της «σφραγίδα» ποιότητας σε καθένα από τους χυμούς που προσφέρει. Η Amita ήταν η πρώτη μάρκα ελληνικού χυμού που μας πρόσφερε όλη την διατροφική αξία, τη γεύση και το άρωμα αγαπημένων φρούτων, όπως το πορτοκάλι και το μήλο, μέσα σε πρακτικές συσκευασίες για να μπορούν να καταναλωθούν κάθε στιγμή και σε κάθε περίσταση! Και εξελίσσοντας την προιοντική της γκάμα, η Amita πρωτοπορεί διαρκώς, συστήνοντας στους έλληνες διαφορετικές γεύσεις και καινοτόμα προιόντα χυμού με επιπρόσθετη διατροφική αξία.
Μερικές από τις γεύσεις της Amita που έχουν αγαπηθεί είναι:
- Amita Πορτοκάλι με Έξτρα Βιταμίνη C
- Amita Πορτοκάλι με Χαμηλή Οξύτητα
- Amita Βύσσινο
- Amita Ροδάκινο
- Amita κοκτέιλ ρόδι
- Amita Φράουλα
- Amita Πορτοκάλι Μήλο Βερίκοκο
- Amita Μπανάνα
Σήμερα, η νέα γεύση 100% φυσικού χυμού από την Amita είναι το Μήλο-Πορτοκάλι-Καρότο, έρχεται για να ενισχύσει την ποικιλία των χυμών που μας προσφέρει η αγαπημένη μας μάρκα και μπορούμε να απολαμβάνουμε με το πρωινό μας γεύμα, αλλά και κάθε άλλη στιγμή της ημέρας! Βάσει έρευνας, ο χυμός που συνδυάζει μήλο-καρότο-πορτοκάλι αποτελεί μια από τους πλέον αγαπημένες γεύσεις των ελλήνων καταναλωτών (source: TNS ICAP), ενώ αποτελεί ένα χυμό που,παράλληλα, προσφέρει ενισχυμένα οφέλη για τον οργανισμό.
Η διατροφική αξία των χυμών Amita οφείλεται στα συστατικά και στα οφέλη που προσφέρουν τα φρούτα που «κρύβονται» μέσα σε κάθε χυμό της. Η κατανάλωση φρούτων και χυμών είναι αναγκαία για τον οργανισμό μας, καθώς προσλαμβάνει στοιχεία και βιταμίνες που τον θωρακίζουν.
Ειδικότερα σημαντική είναι η κατανάλωση χυμού στο πρωινό γεύμα, για ένα ξεκίνημα με δύναμη, ενέργεια και ζωντάνια! Πιο συγκεκριμένα, το πρωινό είναι το πρώτο γεύμα της ημέρας που τροφοδοτεί το σώμα και τον εγκέφαλο με την απαραίτητη δόση ενέργειας για ένα δυνατό ξεκίνημα. Έρευνες δείχνουν πως όσοι καταναλώνουν πρωινό έχουν μεγαλύτερη πνευματική διαύγεια, βελτιωμένη μνήμη και καλύτερη απόδοση συγκριτικά με όσους το παραλείπουν. Μάλιστα πιο «ευνοημένοι» από την κατανάλωση πρωινού φαίνεται να είναι οι μαθητές και οι εργαζόμενοι, άτομα δηλαδή με αυξημένες πνευματικές και σωματικές απαιτήσεις. Παράλληλα, η απουσία πρωινού φαίνεται πως σχετίζεται και με την αύξηση του βάρους, τόσο σε ενήλικες όσο και σε παιδιά και εφήβους. Ένα ισορροπημένο πρωινό είναι απαραίτητο να περιέχει δημητριακά -κατά προτίμηση ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά, φρούτα ή τους φυσικούς χυμούς τους, καθώς και καλά λιπαρά. Παράλληλα, οι χυμοί των φρούτων αποτελούν μια ισορροπημένη επιλογή, δίνοντας άμεσα και γρήγορα την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεται το σώμα μας για να ξεκινήσουμε μια έντονα δραστήρια ημέρα.
Μελέτες έχουν δείξει πως τα άτομα που είναι «πιστά» στο πρωινό γεύμα, καταναλώνουν περισσότερες φυτικές ίνες, ασβέστιο, βιταμίνη C, A, B2, ψευδάργυρο και σίδηρο συγκριτικά με όσους παραλείπουν το πρωινό, επομένως οχυρώνουν καλύτερα τον οργανισμό τους.
Σύμφωνα με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας καθώς και άλλων διεθνών και εθνικών αρμόδιων φορέων, συστήνεται η κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών ημερησίως. Οι χυμοί είναι ιδανικοί για την κάλυψη μιας εκ των 5 συνιστώμενων ημερήσιων μερίδων φρούτων και λαχανικών, όχι μόνο γιατί είναι εύγεστοι και διαθέσιμοι κάθε στιγμή της ημέρας, αλλά κυρίως επειδή είναι ιδιαίτερα ωφέλιμοι για τον οργανισμό. Η ευεργετική τους δράση οφείλεται στο ότι παρέχουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά όπως τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων, οι γνωστοί μας υδατάνθρακες. Οι υδατάνθρακες, αποτελούν το βασικό «ενεργειακό νόμισμα» για τον οργανισμό. Είναι η βασική πηγή άμεσα διαθέσιμης ενέργειας για το σώμα μας, ενώ ταυτόχρονα αποτελούν το μοναδικό θρεπτικό συστατικό που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο εγκέφαλος για τη σωστή λειτουργία του. Η ικανοποιητική πρόσληψη υδατανθράκων και πιο συγκεκριμένα σε ποσοστό που καλύπτει το 50%-55% της συνολικής ενεργειακής μας πρόσληψης αποτελεί τη βάση μιας σωστής διατροφής που μας βοηθά να αντεπεξέλθουμε στους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας. Για όλους τους παραπάνω λόγους γίνεται κατανοητό ότι οι υδατάνθρακες πρέπει να συμπεριλαμβάνονται τόσο στα κύρια όσο και στα ενδιάμεσα γεύματα της καθημερινής μας διατροφής.
Οι συσκευασμένοι χυμοί της Amita μέσω των σύγχρονων μεθόδων παρασκευής και συσκευασίας τους προσφέρουν βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό αντίστοιχα με αυτά των χυμών μικρής διάρκειας, ενώ μπορούν να διατηρηθούν αναλλοίωτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αποτελούν έτσι, μία πρακτική λύση για όσους χρειάζονται ένα προϊόν έτοιμο προς κατανάλωση κάθε ώρα και στιγμή. Επιπλέον, οι εμπλουτισμένοι χυμοί, όπως οι Amita Motion και Κοκτέιλ 5 φρούτων, διευκολύνουν ακόμη περισσότερο την πρόσληψη πολύτιμων θρεπτικών συστατικών, αφού ένα μόνο ποτήρι τους καλύπτει σημαντικό ποσοστό της ημερήσιας συνιστώμενης παροχής σε βιταμίνες και μέταλλα.
Οι συσκευασμένοι χυμοί διακρίνονται σε: α)μακράς διάρκειας (με διάρκεια ζωής 4-9 μηνών) και β) μικρής διάρκειας (με διάρκεια ζωής ως 4 μήνες). Στην Ελλάδα και οι δύο κατηγορίες χυμών προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από συμπυκνωμένο χυμό, ενώ η μόνη διαφορά των δυο ειδών χυμού είναι πως οι μακράς διάρκειας παστεριώνονται ελαφρώς σε υψηλότερη θερμοκρασία. Λόγω της ασηπτικής και σε κενό αέρος παραγωγής τους δεν περιέχουν συντηρητικά.
Κάθε μια από τις δυο κατηγορίες χυμού (μακράς και μικρής διάρκειας) ανάλογα το ποσοστό του χυμού που περιέχει διακρίνεται ως εξής:
- Ως 100% φυσικός χυμός χαρακτηρίζεται το προϊόν που περιέχει μόνο χυμό φρούτων, χωρίς καμία άλλη προσθήκη.
- Ως Νέκταρ φρούτων ορίζονται από τον Κώδικα Τροφίμων-Ποτών τα προϊόντα που περιέχουν χυμό φρούτου σε ποσοστό άνω του 50% στο οποίο προστίθεται νερό και ζάχαρη ή άλλες γλυκαντικές ύλες.
- Ως Φρουτοποτό ορίζεται από τον Κώδικα Τροφίμων και Ποτών ο προϊόν που περιέχει 1% έως 99,9% χυμό φρούτων και ανάλογα με τη συνταγή του δύναται να περιέχει ζάχαρη και νερό. Επίσης, ως φρουτοποτό χαρακτηρίζεται οποιοσδήποτε χυμός στον οποίο έχουν προστεθεί άλλες ουσίες, όπως φυτικές ίνες και μπισκότο.
Η διαδικασία παραγωγής των χυμών
Οι σύγχρονες μέθοδοι παρασκευής και οι σύγχρονες συσκευασίες των χυμών, Amita, εγγυώνται την άριστη ποιότητα και τη διατήρηση των βιταμινών και των οργανοληπτικών συστατικών, δηλαδή της γεύσης και του αρώματός τους, για μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να απαιτείται η χρήση συντηρητικών.
Τα βασικά βήματα της διαδρομής της γεύσης
1. Αρχικά, το νερό του δικτύου ή το νερό πηγής που χρησιμοποιείται για την παραγωγή χυμών υπόκειται σε διάφορες μορφές επεξεργασίας, που σκοπό έχουν να απομακρύνουν τυχόν γεύσεις και οσμές. Αφού επεξεργαστεί κατάλληλα και ελεγχθεί στο συγκρότημα επεξεργασίας νερού, αποθηκεύεται σε ειδικές δεξαμενές νερού. Το νερό που χρησιμοποιείται παρουσιάζει τα κατάλληλα χαρακτηριστικά, ιδίως από χημική, μικροβιολογική και οργανοληπτική άποψη, ώστε να εξασφαλίζονται οι βασικές ιδιότητες του χυμού.
2. Στη συνέχεια, ακολουθεί η παραλαβή των χυμών φρούτων σε συμπυκνωμένη μορφή ή σε μορφή πούλπας φρούτων και την αποθήκευσή τους σε κατάλληλες συνθήκες (κατάψυξη, συντήρηση ή σε ψυχόμενες δεξαμενές).
3. Αμέσως μετά, αναμιγνύεται ο χυμός με το νερό στο παρασκευαστήριο, σε δεξαμενές τελικού προϊόντος, για την ανασύσταση είτε των συμπυκνωμένων χυμών ή των μιγμάτων χυμών. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας προστίθεται και το διάλυμα ζάχαρης ή και τα υπόλοιπα συστατικά αν πρόκειται για φρουτοποτά ή νέκταρ.
4. Το επόμενο βήμα είναι η απομάκρυνση με εξαιρετικά μεγάλη προσοχή, του διαλελυμένου αέρα από τον χυμό (απαέρωση) ώστε οι βιταμίνες και τα λοιπά θρεπτικά συστατικά να παραμείνουν αναλλοίωτα.
5. Κατόπιν σε ειδικό μηχανολογικό εξοπλισμό, ο χυμός παστεριώνεται για 30 δευτερόλεπτα στους 920C. Με αυτόν τον τρόπο, καταστρέφονται οι μικροοργανισμοί που τυχόν υπάρχουν στο τελικό προϊόν, ώστε να είναι πλέον έτοιμο να συσκευαστεί.
6. O χυμός συσκευάζεται σε αποστειρωμένο περιβάλλον, σε αποστειρωμένες φιάλες ή αποστειρωμένα χάρτινα κουτιά για να διατηρήσει αναλλοίωτη τη γεύση και το άρωμα των φρούτων, χωρίς να είναι αναγκαία η προσθήκη συντηρητικών. Τέλος τα προϊόντα παλετοποιούνται και φορτώνονται στα φορτηγά για να διανεμηθούν.
Υλικά συσκευασίας χυμών
Το είδος και τα χαρακτηριστικά των συσκευασιών καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό το χρονικό διάστημα που μπορεί να παραμείνει αναλλοίωτος ο σφραγισμένος, συσκευασμένος χυμός.
• Χάρτινες συσκευασίες
Το χαρτί συσκευασίας των ειδικών ασηπτικών και ερμητικά κλειστών συσκευασιών Tetra Prisma και TetraBrikτης Tetrapak και αυτών της Combibloc αποτελείται από 7 στρώματα υλικών διαμορφωμένα σε λεπτό φίλμ, καλά συγκολλημένα μεταξύ τους. Ένα από τα στρώματα αυτά είναι φίλμ αλουμινίου, το οποίο στεγανοποιεί τη συσκευασία και εμποδίζει την είσοδο ανεπιθύμητων ουσιών του περιβάλλοντος, στο χυμό.
• Φιάλες PET
Η ασηπτική συσκευασία φιαλών PET, συνιστά μια αξιόπιστη και πρακτική εναλλακτική λύση συγκριτικά με το χαρτί και το γυαλί ενώ παράλληλα διατηρεί τα θρεπτικά συστατικά του χυμού αναλλοίωτα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
• Γυάλινες συσκευασίες
Η συσκευασία σε γυάλινο μπουκάλι με τεχνολογία HOT FILL, είναι εξαιρετικά φιλική με το περιβάλλον και παρέχει ιδιαίτερα ικανοποιητική προστασία από το οξυγόνο διατηρώντας το προϊόν για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς τη χρήση συντηρητικών.
Tip: Μετά το άνοιγμα της συσκευασίας του, ο χυμός πρέπει να τοποθετείται στο ψυγείο και να καταναλώνεται εντός 3 ημερών το πολύ, διότι υπάρχει πιθανότητα να υποβαθμιστεί ο χυμός λόγω της επαφής του με τον αέρα.
Η ουσιαστική δέσμευση της εταιρείας μας στην ποιότητα
Για την Coca-Cola Τρία Έψιλον Ελλάδος, η ποιότητα αποτελεί θεμέλιο και στρατηγική κατεύθυνση όσον αφορά την παραγωγική διαδικασία του χυμού.
Όλες οι μονάδες είναι πιστοποιημένες με ISO 9001, ενώ έχει αναπτυχθεί και εφαρμόζεται το σύστημα HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point), σύμφωνα με τον ανεξάρτητο φορέα πιστοποίησης Lloyd’s καθώς και μετά από σχετικές επιθεωρήσεις του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ).
Τα βήματα που ακολουθεί η Coca-Cola Τρία Έψιλον για τη διασφάλιση της άριστης ποιότητας του τελικά παραγόμενου προϊόντος είναι τα παρακάτω:
- Προμηθεύεται τις πρώτες ύλες της από εγκεκριμένους προμηθευτές και συστηματικά τις ελέγχει σε διαπιστευμένα εργαστήρια τόσο της Ελλάδος όσο και του εξωτερικού, ώστε να διασφαλισθεί ότι πληρούν όλες τις προδιαγραφές ποιότητας.
- Στην παραγωγική διαδικασία, εφαρμόζονται εξελιγμένα συστήματα που εξασφαλίζουν την τήρηση των προδιαγραφών Ποιότητας. Σε κάθε εργοστασιακή μονάδα, το εργαστήριο ελέγχου ποιότητας που λειτουργεί, εξετάζει διεξοδικά τις πρώτες ύλες που εισέρχονται, τις συσκευασίες και το τελικό προϊόν. Παράλληλα σε κάθε στάδιο της διαδικασίας, εφαρμόζονται οργανοληπτικοί, χημικοί και μικροβιολογικοί έλεγχοι.
- Πραγματοποιούνται συστηματικά εκτιμήσεις από εσωτερικούς και εξωτερικούς ελεγκτές που πιστοποιούν τη σωστή λειτουργία της εταιρείας, σε όλα τα επίπεδα της παραγωγικής διαδικασίας.
- Επιβεβαιώνεται η σωστή μεταφορά και αποθήκευση των προϊόντων στα σημεία πώλησης μέσω της διενέργειας έκτακτων ελέγχων ανά τακτά χρονικά διαστήματα αλλά και της καλής σχέσης και της «ανοιχτής γραμμής» που έχει η εταιρεία με τους πελάτες της.
Η διασφάλιση της ποιότητας σε όλα τα στάδια της παραγωγής, από τη στιγμή που γίνεται η προμήθεια της πρώτης ύλης μέχρι τη στιγμή που ο καταναλωτής επιλέγει το προϊόν στο ράφι του καταστήματος αποτελεί πρωταρχικό μας στόχο.