Η ανεξάρτητη εταιρεία ανάπτυξης Q-Games, δημιουργός της σειράς PixelJunk, ανακοίνωσε φέτος στην Gamescom το The Tomorrow Children, ένα MMO Sandbox παιχνίδι που θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά στο PlayStation 4.

Για να είμαστε ειλικρινείς, από το σύνολο των indie δημιουργιών στις κονσόλες νέας γενιάς, ελάχιστες έχουν ξεχωρίσει (όπως για παράδειγμα το Resogun που σε κάθε περίπτωση με βάση τις σημερινές τάσεις απευθύνεται σε εξειδικευμένο κοινό). Το The Tomorrow Children δεν έχει εισπράξει καθόλου hype, απλά η Q-Games διεξήγαγε μια alpha έκδοση στην οποία και συμμετείχαμε, επιτρέποντας παράλληλα την δημοσίευση screenshots και videos. MMO Sandbox με RPG στοιχεία σε κονσόλα; Δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο.

Το στυλ του The Tomorrow Children θυμίζει σε αρκετά στοιχεία το Minecraft, καθώς έχει resource gathering, με την διαφορά ότι ο κόσμος του έχει τελείως διαφορετική υπόσταση, οι εχθροί του εμφανίζονται πιο απειλητικοί και τα γραφικά είναι εμφανώς πιο σύγχρονα. Μέχρι σήμερα το Minecraft έχει πουλήσει 10 εκατομμύρια αντίτυπα στις κονσόλες των Sony και Microsoft. Αναλογιστείτε λοιπόν τι μπορεί να ακολουθήσει με το The Tomorrow Children όταν δεν έχει προηγηθεί κάποια κυκλοφορία για PC και η πρώτη του εμφάνιση θα γίνει ως PS4 exclusive.

“Glory for Russia!”
Βρισκόμαστε στη δεκατία του ’60, όταν η Ρωσία, στην προσπάθειά της να δημιουργήσει την απόλυτη φυλή από ανθρώπους, κατάφερε…να καταστρέψει την Γη ισοπεδώνοντας τα πάντα! Ως εκ τούτου ξεχάστε την χλωρίδα και την πανίδα όπως και τους ανθρώπους. Οι Σοβιετικοί στρατηγοί έχουν στρατολογήσει…κλώνους κι ένας από αυτούς είστε και εσείς! Στην περίπτωσή σας, οι κλώνοι έχουν την μορφή μικρών κοριτσιών, τα οποία ενεργούν ακριβώς όπως οι άνθρωποι, έχοντας συνείδηση για τις πράξεις τους. Στόχος σας είναι να αναπτύξετε τον χαρακτήρα σας και παράλληλα να υπερασπιστείτε την πόλη σας από τους τερατώδεις εχθρούς, οι οποίοι τέλος πάντων από κάπου ξεπήδησαν γιατί έτσι (γιατί είναι sci-fi video game οπότε μη ρωτάτε και πολλά).

Στην αρχική επιλογή χαρακτήρα, διαλέγετε μόνο την class σας χωρίς να υπάρχει δυνατότητα για customization εμφάνισης. Το κοριτσάκι σας θα είναι κάτι ανάμεσα σε Citizen, Miner, Engineer Commander, Radio Officer και Combatant. Τα attributes είναι Work Speed, Vitality, Attack, Agility, Renown και Bag Capacity. Αξίζει να σημειωθεί πως τα attributes γίνονται bind στο προφίλ σας. Με απλά λόγια όταν κλείσετε και ξεκινήσετε πάλι το παιχνίδι τότε θα έχετε τα ίδια στατιστικά. Επιλέγοντας όμως διαφορετική class μπορείτε αντίστοιχα να δώσετε βάση σε άλλα attributes. Βρήκα ιδιαίτερο χρήσιμο το Work Speed που μειώνει τον χρόνο συλλογής των resources καθώς και το Attack με το οποίο κάνουμε μεγαλύτερο damage στους εχθρούς. Το Vitality είναι χρήσιμο σε μετέπειτα στάδια όπου όντως απειλείστε και χρειάζεστε health.

Φεύγω απ’ το στρατόπεδο το πατρικό, έχω στο ορυχείο μια δουλειά…
Στα πρώτα σας βήματα, το The Tomorrow Children σας βάζει να αναλωθείτε σε ανελέητο grinding. Κοινώς, θα πρέπει απ’ το στρατόπεδό σας να μεταβείτε στο ορυχείο (που βρίσκεται πλησίον του) και να αρχίσετε το σκάψιμο με σκοπό την συλλογή των resources. Όταν βρείτε ένα πολύτιμο μέταλλο το επιστρέφετε στη βάση και κερδίζετε glory points με τα οποία αγοράσετε νέα εργαλεία σκαψίματος (αξίνες, φτυάρια, τρυπάνια κτλ.) καθώς και όπλα (shotguns, rocket launchers κ.ο.κ.).

Ανά διαστήματα σας την πέφτουν εχθροί, όπως τεράστια αργοκίνητα ρομπότ, πτεροδάχτυλοι ή γιγάντιες αράχνες. Εκεί μπαίνει και το στοιχείο της συνεργασίας, καθώς οι χρήστες καλούνται να υπερασπιστούν την πόλη τους. Για τον σκοπό αυτό υπάρχουν κανόνα γύρω από την πόλη, τα οποία ελέγχετε χρησιμοποιώντας και τα δύο analog sticks για να τα κινήσετε αριστερά-δεξιά και πάνω-κάτω (δύο κινήσεις σε κάθε analog stick). Όταν οι θέσεις για τα κανόνια συμπληρωθούν τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο όπλο. Με το που θα λήξει η επίθεση τα κτίρια που δέχθηκαν damage θα εμφανίσουν φωτιά κι εκεί καλείστε να τα πλησιάσετε και να κάνετε το σύνηθες repair.

Πέρα απ’ την εξόρυξη μεταλλεύματος η πόλη έχει διάφορες ακόμη δραστηριότητες όπως την λύση γρίφων στο workbench, το αλυσοπρίονο για να πετσοκόψετε δέντρα (ένα ακόμη resource) ή το τρέξιμο πάνω σε διάδρομο με σκοπό την παραγωγή ενέργειας. Στο συγκεκριμένο minigame θα πρέπει να πατήσετε το R2 ακριβώς όσο χρειάζεται ώστε ο pointer να ακουμπήσει στην αντίστοιχη φωτεινή ένδειξη που αναβοσβήνει διαρκώς στην οθόνη σας. Κάτι σαν να πατάτε γκάζι στο αυτοκίνητό σας, ενώ κάποιος σας λέει “άστο στις 2.000 στροφές, ανέβα στις 2.200 στροφές” κ.ο.κ.

Χειρισμός-Crafting
Ο έλεγχος του χαρακτήρα σας είναι τόσο απλός ώστε θα εξοικειωθείτε άμεσα ακόμα κι αν δεν έχετε ξαναπαίξει MMO. Επιτυγχάνεται με το αριστερό analog stick, ενώ το δεξί χρησιμεύει για την κάμερα. Η οπτική τρίτου προσώπου σας δίνει πλήρη αίσθηση του γύρω περιβάλλοντος. Για τους λάτρεις του Minecraft και γενικά του First-Person υπάρχει και η κάμερα πρώτου προσώπου.

Με τα resources που συλλέγετε μπορείτε να κάνετε craft αντικείμενα, όπως για παράδειγμα turrets για την πόλη σας. λάμπες φωτισμού, αφίσες (!), καμπάνες και μετέπειτα οχήματα. Όλα αυτά για να αποκρούσετε τους εισβολείς (επονομαζόμενους και ως Izverg). Η συνεργασία με άλλους χρήστες ήταν γενικά πολύ ευχάριστη, κάτι αναμενόμενο όταν το The Tomorrow Children δεν έχει friendly fire και γενικά απευθύνεται σε ώριμο κοινό, κάτι χαρακτηριστικό των sandbox games. Στο διάστημα που παίξαμε δεν προλάβαμε να δούμε κάποια στοιχεία απ’ το endgame, καθότι στην παρούσα φάση η alpha έκδοση διαθέτει τα απολύτως απαραίτητα. Δεν γνωρίζουμε τις προθέσεις της Q-Games, τα items και τις επιπλέον δραστηριότητες που μπορεί να προσθέσει, το αν θα υπάρχουν servers με τον καθένα να διαθέτει ενιαίο map για όλους τους χρήστες και γενικά πως σκοπεύει να κινηθεί.


“Να σου δώσω μια να σπάσεις αχ βρε κόσμε γυάλινε”
Στο τεχνικό κομμάτι, θα απολαύσετε έναν μουντό, αποπνικτικό και συνάμα ατμοσφαιρικό κόσμο, στον οποίο διακρίνεται το απέραντο κενό και αντικείμενα που μοιάζουν λες κι είναι φτιαγμένα από πορσελάνη. Το περιβάλλον γύρω σας είναι κατάλευκο -καθότι μιλάμε για μια post-apocalyptic Ρωσία- τα κτίρια στη βάση ελάχιστα και η εμφάνιση των κλώνων θυμίζει μικρά ταλαιπωρημένα κοριτσάκια από χώρες που έχουν υποστεί πολέμους και κακουχίες. Ως κλώνοι είναι ανέκφραστα, αλληλεπιδρώντας σε ένα στατικό περιβάλλον όπου το μόνο που κινείται είναι οι συμπολεμιστές σας (comrads που θα έλεγαν κι οι σοβιετικοί). 

Η Q-Games δεν χρειάζεται να μοχθήσει στο εικαστικό μέρος, αφού βάση σεναρίου έφερε τα γραφικά στα μέτρα της. Όταν το σκοτάδι πέφτει εκεί παρουσιάζονται κάποιες αλχημείες στο θέμα του φωτισμού, χωρίς να επηρεάζεται ιδιαίτερα το gameplay, καθότι η νύχτα διαρκεί ελάχιστα λεπτά. Το δε voice acting είναι περιορισμένο και μέτριας ποιότητας. Πλαισιώνεται από απλά “blink blink” κι ένα σοβιετικό εμβατήριο το οποίο θα μάθετε απ’ έξω σε βαθμό που θα σας γίνει…εμμονή. Συντρόφια ενωθείτε
Το The Tomorrow Children αποτελεί μια ενδιαφέρουσα indie προσπάθεια που παρά τα όποια θέματά της μπορεί άνετα να προωθηθεί αν δουλευτεί πολύ στο endgame κομμάτι, χτιστεί σε servers με πολλές τοποθεσίες και όχι σε ξεχωριστές instanced πόλεις και διατεθεί σε προσιτή τιμή. Ελπίζουμε η Q-Games να ανταποκριθεί στο ύψος των περιστάσεων καθώς εκ πρώτης όψεως το concept της παρουσιάζει ενδιαφέρον αλλά είναι αρκετά δύσκολο στην υλοποίηση. Προς το παρόν κρατάει χαμηλούς τόνους, δεν βγάζει πολλές πληροφορίες προς τα έξω κι αφήνει όσους έπαιξαν την alpha να γράψουν τα συναισθήματά τους.

Ελπίζουμε με την συγκεκριμένη δημιουργία ο Βλαντιμίρ Πούτιν να μην προσβληθεί αλλά να την πάρει με καλό μάτι. Κάτι που λέει ότι θα την παίξει κιόλας. Θα αναμένουμε να μάθουμε περισσότερα με την κυκλοφορία της beta έκδοσης. Προς το παρόν το παιχνίδι έχει ανακοινωθεί μόνο για το PS4 χωρίς να έχουν δοθεί πληροφορίες για πιθανή ημερομηνία κυκλοφορίας. Συζητήστε περισσότερα για το The Tomorrow Children σε αυτό το forum topic.

Πηγή: GameWorld.gr