Από την πρώτη ημέρα που αντικρίσαμε την νεαρή Lara Croft τον Οκτώβριο του 1996, μέχρι και σήμερα, δεν έχουμε πάψει να είμαστε ερωτευμένοι με αυτή την πανέμορφη ψηφιακή ηρωίδα. Σε όλη της την διαδρομή την είχαμε συνηθίσει 3D, μόνο που η διαφορά του τότε με το σήμερα είναι ότι την δεκαετία του ’90 διέθετε ελάχιστα πολύγωνα, ενώ στις μέρες μας εκθαμβωτικά γραφικά.

Το Tomb Raider του 2013 αποτέλεσε επιτυχημένο prequel της σειράς, καθώς μας παρουσίασε την Lara Croft στην πρώτη περιπέτεια της ζωής της, τότε που ήταν μια απλή φοιτήτρια αρχαιολογίας! Ναυαγός μαζί με τους συναδέλφους της σε ερημικό νησί και υπό την απειλή ιθαγενών και ληστών, κατάφερε να επιβιώσει μέχρι τέλους, σε μια περιπέτεια που θύμιζε περισσότερο Third-Person Shooter και λιγότερο Adventure.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με γρίφους που στην πλειοψηφία τους λύνονταν εντός λεπτού, το Tomb Raider του 2013 κατακρίθηκε από κάποιους για την έλλειψη Adventure στοιχείων. Τελικά οι πωλήσεις δικαίωσαν την κίνηση της Square Enix να στραφεί προς το Action στοιχείο, καθώς αυτή τη στιγμή ανέρχονται σε 3,5 εκατομμύρια αντίτυπα για PC, PS3 και Xbox 360. Είναι ζήτημα αν οι προγενέστερες εκδόσεις πουλούσαν έστω ένα εκατομμύριο. 

Η επιτυχία αυτή είχε ως αποτέλεσμα το Tomb Raider να λανσαριστεί και σε PlayStation 4 και Xbox One. Το port ανέλαβαν δύο εταιρείες με μικρότερη εμπειρία από αυτή της Crystal Dynamics. Η έκδοση του PS4 είναι δουλειά της Nixxes Software (με εμπειρία σε παλαιότερα Tomb Raider), ενώ στην έκδοση για Xbox One οι Ολλανδοί συνεργάστηκαν με την United Front Games του αμφιλεγόμενου Sleeping Dogs. Το αποτέλεσμα αυτών των συνεργασιών της Crystal Dynamics είναι μια έκδοση που εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες των δύο next-gen κονσολών, με πρώτη και κύρια την αναβάθμιση στα γραφικά. Επιτέλους, από τα ρομαντικά για την εποχή των 90’s πολύγωνα, περνάμε σε εμφανισιακές αλλαγές που εντυπωσιάζουν ευχάριστα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

DualShock 4 ή να βάλουμε τις φωνές:
Τα modes του Tomb Raider: Definitive Edition παραμένουν αυτούσια με την περυσινή έκδοση. ¨Εχουμε δηλαδή το campaign κι ενα Multiplayer mode με διάφορα modes και maps. Πρακτικά, με την χρήση του DualShock 4, βρήκαμε την στόχευση πολύ πιο εύκολη, όχι προγραμματιστικά αλλά λόγω της κατασκευής του χειριστηρίου (σ.σ. καλύτερη χρήση των triggers), ενώ προστέθηκαν και δύο επιπλέον αποκλειστικές δυνατότητες.

Στο DualShock 4 θα ακούτε διάφορα environmental sounds από το ακουστικό που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του. Τέτοιοι ήχοι είναι πατήματα, πυροβολισμοί, φωνές συναδέλφων σας, άλλοι ήχοι περιβάλλοντος κ.ο.κ. Αν έχετε την PlayStation Camera (ή το Kinect για τους κατόχους Xbox One) τότε μπορείτε να αξιοποιήσετε voice commands για να ανοίξετε τον χάρτη ή για να αλλάξετε όπλο απλά αναφωνόντας την αντίστοιχη εντολή. Για τα όπλα αναφέρετε για παράδειγμα το όνομα του εκάστοτε όπλου (π.χ. bow, handgun ή shotgun) και η Lara ανταποκρίνεται. Εδώ οφείλω να παρατηρήσω ότι η ανταπόκριση διαρκεί ένα δευτερόλεπτο, ενώ με τα δάχτυλα η αλλαγή όπλου γίνεται σε κάτω από ένα δευτερόλεπτο. Συνεπώς πιστεύω ότι η επιλογή αυτή έχει μηδαμινή χρησιμότητα. Αφήστε δε που ορισμένες φορές ενδέχεται να μην ακουστεί καλά η φωνή σας, να χάσετε την αλλαγή και να καταλήξετε ένα με το έδαφος. Μία ακόμη αλλαγή που λίγοι θα παρατηρήσετε είναι ότι η light bar σας αναβοσβήνει όποτε πυροβολάτε.

Απόλυτη εμπειρία γραφικών
Στα πρώτα του λεπτά, τα custscenes του Tomb Raider: Definitive Edition δίνουν την εντύπωση ότι παίζετε το ίδιο ακριβώς παιχνίδι. Όμως όσο η δράση εξελίσσεται θα διαπιστώσετε μετά χαράς ότι έχετε την πρώτη περιπέτεια της Lara Croft σε native 1080p και ανώτερο σχεδιασμό στα textures, σε βαθμό που το δέρμα της νεαρής αρχαιολόγου και ο ρουχισμός έχουν δυναμικές αλλαγές που προβάλλονται ακόμη περισσότερο στο φως του ήλιου.

Αν δεν δοκιμάσατε την περιπέτεια της Lara Croft πέρυσι, αξίζει να την ζήσετε σε 1080p!

 

 

Η ηρωίδα έχει υποστεί αλλαγές στο σχεδιασμό του κεφαλιού και κυρίως του προσώπου της, καθώς μιλάμε για ολοκαίνουργια character models και animations. Με το νέο TressFX 2.0 να έχει εισαχθεί στην game engine το μαλλί της Λάρα ανεμίζει πιο ρεαλιστικό από ποτέ, αντιδρώντας στην κατεύθυνση του ανέμου. Τα shaders είναι κι αυτά με τη σειρά τους εμφανώς καλύτερα, ενώ τα textures αλλάζουν ανάλογα με το αν η δεσποινίς Κροφτ πέφτει σε νερά ή λάσπες.

Το περιβάλλον έχει επανασχεδιαστεί, με ρεαλιστικότερη απεικόνιση στα physics της βλάστησης και προσθήκη νέων αντικειμένων. Οι φωτισμοί όλων των χώρων και τα οπτικά εφέ φωτιάς και καπνού έχουν κι αυτά με τη σειρά τους υποστεί μικρές βελτιώσεις.

Συγκριτικά με την έκδοση για PC, παρατήρησα επίσης ότι εκεί έχουμε το DirectX 11 Tesselation και η ανάλυση των textures σε full settings με κάρτα γραφικών 2GB είναι συγκριτικά ανώτερη. Απ’ την άλλη, στη νεότερη Definitive Edition του PS4, παρατήρησα ότι υπάρχουν σε αποκλειστικότητα τα physics του περιβάλλοντος με το έντονο ανέμισμα των φύλλων και οι εναλλαγές στο δέρμα της Lara ανάλογα με την εκάστοτε περίσταση. Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά έλλειπαν από τις περυσινές εκδόσεις και προστέθηκαν τώρα ως αποκλειστική καινοτομία όχι μόνο της PS4 έκδοσης που έπαιξα αλλά και της αντίστοιχης στο Xbox One.

Όσο για τα καρέ, η έκδοση του PS4 τρέχει στα 60 frames το δευτερόλεπτο υπό απόλυτα κανονικές συνθήκες. Μέσα στις μάχες πέφτει προς τα 50 και όταν σας την πέφτουν πολλοί εχθροί κατεβαίνει ακόμα και κάτω από τα 50 frames, χωρίς όμως η διαφορά να γίνεται τόσο αισθητή όσο στην έκδοση του PS3 που ενίοτε μας εκνεύριζε.

Extras
Τα παραπάνω ισχύουν για την έκδοση του PS4 την οποία και δοκίμασα, ασφαλώς ομολογουμένως χωρίς να την τερματίσω όπως την αντίστοιχη του PS3 (ότι τερματίζεται για μένα δεν ξανατερματίζεται γιατί υπάρχουν τόσα άλλα games για να παίξουμε). Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι η Definitive Edition περιλαμβάνει όλα τα μέχρι τώρα DLC που κυκλοφόρησαν μέχρι σήμερα, συν τον multiplayer χαρακτήρα Zac. Μία ακόμη διαφορά του Kinect στο Xbox One είναι ότι μπορείτε να πιάσετε (εικονικά) με τα χέρια σας τα αντικείμενα που πιάνει η Lara και να τα περιστρέψετε on camera κι αντίστοιχα στην τηλεόραση.

Κορίτσι για φίλημα
Αν αποζητάτε την περιπέτεια και δεν είχατε δοκιμάσει το Tomb Raider στην περυσινή του εμφάνιση ήρθε η ώρα να το πράξετε. Το Tomb Raider: Definitive Edition είναι μία όαση στις ελάχιστες κυκλοφορίες Γενάρη, πόσο μάλλον για τα PS4 και Xbox One που επαναπαύτηκαν (η αλήθεια είναι) μετά τις αρχικές κυκλοφορίες τους. Οι αλλαγές στα physics του περιβάλλοντος, η άνοδος των frames, το 1080p και η επανασχεδιασμένη Lara σας καλούν κοντά τους. Προσέξτε όμως γιατί αν το έχετε αγοράσει σε προγενέστερο format τότε θα πρέπει απλά να το αγνοήσετε καθώς δεν έχει να σας προσφέρει κάτι το ουσιαστικό.

Θετικά:
– Μεγάλο ρετουσάρισμα στα γραφικά
– Το gameplay που αγαπήσαμε μεταφέρεται αυτούσιο
– Δημιουργία ατμόσφαιρας χάρις στα ηχητικά εφέ του DualShock 4
– Πάρτε και τα DLC δωράκι

Αρνητικά:
– Οι φωνητικές εντολές δεν έχουν πρακτική χρησιμότητα
– Καμία ουσιαστική προσθήκη στο gameplay άρα κανένας λόγος να το ξαναπαίξετε

Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.5

“Από που ν’ αρχίσω, νιώθω πιο τρισδιάτατη από ποτέ…”

Μάνος Γρυπάρης
Συντάκτης: manos@gameworld.gr (Μάνος Γρυπάρης)
Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης