Όταν μια εταιρεία ανάπτυξης δημιουργήθηκε για να επικεντρωθεί αποκλειστικά σε video games με zombies, τότε αντιλαμβάνεστε πως το όνομα Undead Labs είναι άκρως ταιριαστό και πως το αποτέλεσμα θα περιέχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία μιας τέτοιας θεματολογίας. O Jeff Strain, πρώην εργαζόμενος της Blizzard και ένας εκ των συνιδρυτών του ArenaNet, “μυρίστηκε” γρήγορα το undead hype που έχει …αναζωπυρωθεί τον τελευταίο καιρό και έτσι άφησε πίσω του τα σπαθιά και τις μαγείες και ίδρυσε την παραπάνω εταιρία με ένα συγκεκριμένο όραμα.

Ποιο είναι αυτό; Μα η δημιουργία του απόλυτου zombie MMO! Το State of Decay αποτελεί ουσιαστικά τον προπομπό του project που προς το παρόν ονομάζεται Class4 (και έχει μείνει κάπως στάσιμο ομολογουμένως) και έχει ως σκοπό να “διαφημίσει” τη δουλειά της Undead Labs, να εξοικειώσει τους παίκτες με το περιβάλλον του παιχνιδιού και φυσικά να λάβει το ανάλογο feedback που θα βοηθήσει τους δημιουργούς να παρουσιάσουν ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Ωστόσο μην νομίζετε πως το εν λόγω game αποτελεί ένα demo ή απλά ένα δείγμα της δουλειάς τους. Μιλάμε για μια ολοκληρωμένη single-player εμπειρία που μας ανοίγει την όρεξη με τον καλύτερο τρόπο. Πάμε λοιπόν να δούμε γιατί τα ζόμπι όντως δεν θα πεθάνουν ποτέ!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Dead in the USA
Από τη στιγμή που θα ξεκινήσετε το State of Decay θα καταλάβετε πως δεν υπάρχει κάποιο φοβερό σενάριο πίσω από τα γεγονότα. Απλά και λιτά, ξεκινάτε με έναν χαρακτήρα που ονομάζεται Marcus. Ο φίλος μας είναι ένα υπάλληλος καταστήματος με αθλητικά προσόντα και αγάπη για την φύση και την πεζοπορία. Καθώς επιστρέφει από ένα ήρεμο ταξίδι για ψάρεμα στο βουνό, ανακαλύπτει πως ο κόσμος που ήξερε έχει μετατραπεί σε έναν zombie apocalypse εφιάλτη. Μαζί του είναι και ο φίλος του Ed Jones, με τον οποίο θα προσπαθήσουν αρχικά να φτάσουν σε έναν σταθμό δασοφυλάκων. Κάπου εκεί, χωρίς πολλά-πολλά, μπαίνετε στη δράση και αναλαμβάνετε τις τύχες των πρωταγωνιστών στη μάχη τους για την επιβίωση.

Ουσιαστικά το State of Decay θέτει το γενικότερο σκηνικό πάνω στο οποίο ξεδιπλώνεται στη συνέχεια η πλοκή στην οποία συμμετέχετε ενεργά. Έξαλλου, όπως θα δείτε και στη συνέχεια, δεν ακολουθείτε έναν μόνο πρωταγωνιστή αλλά χειρίζεστε τις τύχες πολλών περισσότερων. Το story είναι κλασικό κατά τα άλλα: Βρίσκεστε κάπου στην Αμερική, ο ιός των ζόμπι έχει κυριέψει για τα καλά τον κόσμο και εσείς παλεύετε για να μείνετε ζωντανοί και να βρείτε πως μπορείτε να σωθείτε. Το σενάριο εξελίσσεται όσο παίζετε και μάλιστα θέτει νέες παραμέτρους και σταδιακά κάνει τον αγώνα σας δυσκολότερο. Χωρίς να αποτελεί κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, ο αφηγηματικός τομέας του State of Decay εξυπηρετεί …ευλαβικά το σκοπό του και σας μεταφέρει σε μια “καθημερινή” zombie apocalypse με όλα τα αναμενόμενα συστατικά και μια καλοδουλεμένη ατμόσφαιρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εξομοιωτής επιβίωσης
Η δημιουργία της Undead Labs είναι ένας Survival Horror τίτλος στη βάση του, που όμως ξεδιπλώνει σιγά-σιγά πολλές αρετές. Οι φίλοι της εν λόγω θεματολογίας θα βρουν πολλά στοιχεία από ανάλογα games όπως το Dead Island ή το Dead Rising. Ωστόσο αυτό που κάνει το State of Decay να ξεχωρίζει είναι ότι υπάρχει λιγότερο το φανταστικό στοιχείο και περισσότερο το “ρεαλιστικό”, όσο αυτό είναι δυνατόν. Θα μπορούσαμε να πούμε πως ο Jeff Strain και οι συνεργάτες του δημιούργησαν έναν …zombie simulator όπου δοκιμάζουν τις ικανότητες σας για επιβίωση και συνεργασία σε ένα τέτοιο πανδημικό ενδεχόμενο. Οι πρωταγωνιστές είναι καθημερινοί άνθρωποι και όχι επίλεκτοι commandos, κάτι που θα καταλάβετε γρήγορα όταν και θα αρχίσετε να σκέφτεστε πιο έξυπνα αποφεύγοντας όσο είναι δυνατόν τις μάχες με τους απέθαντους “φίλους” μας.

Το παιχνίδι ουσιαστικά δίνει μεγαλύτερη βάση στην επιβίωση παρά στην μάχη, χωρίς αυτό να σημαίνει βεβαίως ότι λείπουν οι σωστές δόσεις δράσης. Μην ανησυχείτε, θα “λερώσετε” τα χέρια σας με αίμα νεκρών αρκετές φορές, αλλά το “ζουμί” κρύβεται στους μηχανισμούς stealth, στις τακτικές αποφυγής και αντιπερισπασμού, στη συλλογή προμηθειών και φυσικά στο χτίσιμο βάσεων και στην ένταξη των επιζησάντων σε μια ομάδα που θα έχει σωστή συνεργασία.

Όλα αυτά λαμβάνουν χώρα σε ένα όμορφα στημένο open world περιβάλλον που σας δίνει τεράστιο βαθμό ελευθερίας και προσφέρει δεκάδες τοποθεσίες για εξερεύνηση, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για να διατηρηθείτε ζωντανοί. Εν τέλει το State of Decay “φλερτάρει” επικίνδυνα και με τον όρο RPG. Εκτός από το κλασικό γεγονός ότι οι χαρακτήρες σας ανεβαίνουν level, υπάρχει ένα γενικότερο βάθος και στήσιμο (εναλλαγές ηρώων, εξερεύνηση, στατιστικά) που παραπέμπουν στο συγκεκριμένο είδος.

American Zombie
Ο ανοιχτός κόσμος του State of Decay έχει έντονα αμερικάνικα στοιχεία, τόσο στη φύση του όσο και στο πιο αστικό περιβάλλον. Θα μπορούσε να απεικονίζει μια επαρχιακή πόλη οπουδήποτε στις Ηνωμένες Πολιτείες και παρόλο που έχει σύγχρονη αισθητική περιλαμβάνει πολλές ρετρό “πινελιές”, πχ. σε ορισμένα αυτοκίνητα ή κτίρια. Το στυλ του gameplay θα μπορούσαμε να το περιγράψουμε ως μια μείξη της σειράς GTA με τα zombie games που προαναφέραμε. Η πλοκή προωθείται μέσω των διαφόρων αποστολών που αναλαμβάνετε, ενώ υπάρχει μια πληθώρα από side-missions που σας ανταμείβουν με διάφορους τρόπους.

Φυσικά εφόσον μιλάμε για sandbox τίτλο τίποτα δε σας εμποδίζει από το να περιηγείστε κατά βούληση στο χάρτη του παιχνιδιού, ψάχνοντας και δημιουργώντας τις δικές σας μικρές περιπέτειες. Εξάλλου, η εξερεύνηση αποτελεί έτσι και αλλιώς αναπόσπαστο κομμάτι του gameplay, καθώς είναι απαραίτητη η συλλογή προμηθειών όπως φάρμακα, τρόφιμα ή ακόμα και πόσιμο νερό για να καταφέρετε να επιβιώσετε. Οι μετακινήσεις σας γίνονται τόσο με τα πόδια, όσο και με τα διάφορα αμάξια που βρίσκετε διάσπαρτα, τα οποία ωστόσο δεν έχουν και τον καλύτερο δυνατό χειρισμό, τουλάχιστον μέχρι να τα συνηθίσετε. Κατά τα άλλα δεν θα αντιμετωπίσετε κάποιο ιδιαίτερο θέμα με τα controls που κυμαίνονται σε κλασικό Third-person ύφος.

Teamwork: 18
Στον κόσμο του State of Decay όπως έχετε καταλάβει δεν είστε μόνοι σας. Υπάρχουν πολλοί ακόμη επιζήσαντες τους οποίους συναντάτε και με τους οποίους αλληλεπιδράτε με διάφορους τρόπους. Οι χαρακτήρες που ελέγχονται από την CPU μπορούν να χτίσουν και να οχυρώσουν κτίρια, να επισκευάσουν όπλα και αυτοκίνητα αλλά και να αναλάβουν διάφορες αποστολές. Κοινώς, έχετε τη δυνατότητα να τους στείλετε “εκεί έξω” για να εξερευνήσουν νέες περιοχές κατάλληλες για χτίσιμο βάσεων ή για να βρουν χρήσιμες προμήθειες και άλλα “καλούδια”.

Υπάρχουν διάφοροι NPC που βρίσκονται αβοήθητοι σε κτίρια τα οποία ανακαλύπτετε ψάχνοντας και εάν τους σώσετε, προστίθενται στην ομάδα από επιζήσαντες που έχετε δημιουργήσει σε κάποια βάση. Υπάρχει ενδεχόμενο να ανακαλύψετε κάποια άλλη ομάδα ανθρώπων με την οποία να κάνετε ανταλλαγές προϊόντων και εξοπλισμού. Οι NPC μπορούν να τραυματιστούν ή να μπλέξουν με τα ζόμπι στην διάρκεια των αποστολών τους. Αν δεν αποφασίσετε να τους σώσετε, τους αφήνετε στη τύχη τους και είτε χάνονται, είτε πεθαίνουν.

Σταδιακά, οι νέοι χαρακτήρες που συναντάτε δημιουργούν ισχυρούς δεσμούς με την ομάδα και καθίστανται πλέον playable. Έχετε στη διάθεσή σας δηλαδή τελικά ένα ολόκληρο party που μάλιστα αλλάζει αρκετά συχνά (κάποιος πεθαίνει, κάποιος νέος έρχεται), με κάθε άτομο να έχει τα δικά του χαρακτηριστικά. Το αποτέλεσμα είναι μια δυναμική εναλλαγή των πρωταγωνιστών που θα σας κρατήσει το ενδιαφέρον αμείωτο και θα δημιουργήσει μια έντονη ατμόσφαιρα επιβίωσης σε έναν αφιλόξενο και σκληρό κόσμο.

Single multiplayer
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά RPG στοιχεία είναι το leveling system των χαρακτήρων. Καθένας έχει τα δικά του στατιστικά και σας δίνεται η δυνατότητα σταδιακά να τα ανεβάσετε σε κατηγορίες όπως ταχύτητα, αντοχή ή ικανότητα στο ψάξιμο και το sneaking αλλά και να τους “εκπαιδεύσετε” σε διάφορα skills. Για κάθε πράξη σας όπως η δημιουργία και ενίσχυση οχυρών, η ολοκλήρωση αποστολών, η διάσωση άλλων χαρακτήρων ή η προσθήκη προμηθειών στην αποθήκη της βάσης σας αμείβεστε με τα influence points που ουσιαστικά είναι το συνάλλαγμα του State of Decay. Με αυτά στην συνέχεια αγοράζετε αντικείμενα και γίνεστε γενικώς πιο “ηγετική” φυσιογνωμία, ζητώντας διάφορες χάρες και αυξάνοντας τον αριθμό των ανθρώπων που σας εμπιστεύονται.

Γενικά το State of Decay επικεντρώνεται πολύ στον ανθρώπινο παράγοντα και σίγουρα αν και αμιγώς single-player προσπαθεί να μας “ζεστάνει” για την multiplayer εμπειρία που ετοιμάζουν οι δημιουργοί. Για να καταφέρετε να επιβιώσετε θα χρειαστεί να αναπτύξετε περισσότερους από έναν χαρακτήρα καθώς κάποια στιγμή, κάποιος θα πεθάνει. Οι επιλογές σας επηρεάζουν τις καταστάσεις ενώ θα κληθείτε να αποφασίσετε για παράδειγμα ακόμα και το αν θα σκοτώσετε ή όχι κάποιο μέλος της ομάδας σας που έχει μολυνθεί από τον ιό. Οι άνθρωποι κουράζονται, οι σύντροφοί σας μπορεί να σκοτωθούν, οι επιλογές σας επηρεάζουν το ηθικό των υπόλοιπων, οι προμήθειες συνεχώς τελειώνουν και τα ζόμπι μπορεί να επιτεθούν στη βάση σας από το πουθενά.

Κάτι που είναι σημαντικό να αναφέρουμε είναι πως οι παίκτες σας πρέπει να ξεκουράζονται, πολλές φορές αν είναι τραυματισμένοι ακόμα και μία ή δύο μέρες σε πραγματικό χρόνο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εκείνο το διάστημα θα πρέπει να χειρισθείτε κάποιον από τους υπόλοιπους διαθέσιμους χαρακτήρες, τον οποίο καλό θα ήταν να έχετε εξελίξει εξίσου, απαιτείται δηλαδή μια ισορροπία αλλά και μια στρατηγική οργάνωση.

Όλα αυτά συμβαίνουν ακόμα και όταν η κονσόλα σας είναι κλειστή! Μη σας κάνει εντύπωση αν έχετε καιρό να παίξετε και επιστρέψετε στο παιχνίδι για να ανακαλύψετε ότι οι προμήθειες τελειώνουν επικίνδυνα ή ότι ο τραυματισμένος φίλος σας που χρειαζόταν επειγόντως φάρμακα είναι πλέον νεκρός. Αν και μερικοί μπορεί να …στραβώσετε που χωρίς λόγο το State of Decay παίρνει τέτοιες “πρωτοβουλίες” όταν δεν παίζετε, θεωρούμε πως μάλλον έχει να κάνει με το ότι οι developers ήθελαν να προσδώσουν μια αίσθηση MMO.

“Μην είναι εκατό, τα πάρω το κουμπούρι μου;”
Ειδικά στην αρχή της περιπέτειάς σας θα δώσετε αρκετές μάχες με τους νεκροζώντανους, τουλάχιστον μέχρι να βρείτε τα “πατήματά” σας και να κατανοήσετε το τι γίνεται και πως λειτουργεί το gameplay. Σταδιακά θα αποκτήσετε φυσικά καλύτερα όπλα, αλλά παράλληλα θα δυσκολέψουν και τα πράγματα όσον αφορά τα ζόμπι που έρχεστε αντιμέτωποι και έτσι σιγά-σιγά θα αρχίσετε να σκέπτεστε πιο έξυπνα.

Στο State of Decay υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που παίζουν το ρόλο τους και δίνουν μια πιο αληθοφανή διάσταση στη δράση. Τα βήματά σας κάνουν θόρυβο, εάν κάνετε φασαρία ενώ “ψαχουλεύετε” τραβάτε την προσοχή, ο ήχος των πυροβολισμών θα φέρει προς το μέρος σας όλα τα ζόμπι που τριγυρνάνε σε ακτίνα ενός χιλιομέτρου ενώ δεν μπορείτε να τρέχετε και να μάχεστε ακατάπαυστα χωρίς να κάνετε διάλειμμα για να πάρετε ανάσες.

Η δημιουργία της Undead Labs περιλαμβάνει περίπου εκατό διαφορετικά είδη όπλων, ενώ όσο περισσότερο χρησιμοποιείτε γενικά ένα όπλο, τόσο περισσότερο skill αποκτάτε σε αυτό. Πολλά από αυτά είναι melee, τα οποία χωρίζονται σε τρείς μεγάλες κατηγορίες: light blunt, light edged, και heavy, κάθε μία με τα δικά της πλεονεκτήματα. Οι melee επιθέσεις είναι αρκετά διασκεδαστικές και περιλαμβάνουν ορισμένες παραλλαγές χτυπημάτων. Πιο εντυπωσιακή είναι αυτή που συνδυάζει χτύπημα με άλμα όπου ο χαρακτήρας πηδάει και “καρφώνει” το όπλο του στο κεφάλι του αντίπαλου ζόμπι.

Όπως και στο Dead Island, είστε σε θέση να αποτελειώσετε ένα ζόμπι όταν αυτό πέσει κάτω μετά από μερικά χτυπήματα, λιώνοντας του το κρανίο. Οι melee μάχες έχουν το χαβαλέ τους και φυσικά την απαραίτητη δόση gore και αίματος, αν και γίνονται λίγο επαναλαμβανόμενες. Όμως, όπως γράψαμε παραπάνω, έτσι κι αλλιώς θα προσπαθείτε όσο προχωράτε την ιστορία να τις αποφεύγετε.

Ειδικά όταν τα ζόμπι έρχονται κατά πάνω σας σε μεγάλους αριθμούς (αν πέσετε πάνω σε μια horde θα καταλάβετε) τα πράγματα γίνονται αρκετά δύσκολα. Εκεί είναι που θα πρέπει να επιστρατέψετε πιο έξυπνες προσεγγίσεις, όπως το να κινείστε χαμηλά, να πλησιάζετε αθόρυβα ένα-ένα τα ζόμπι από πίσω και να τα σκοτώνετε ακαριαία εκτελώντας το απολαυστικό instant kill. Θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη όλες τις επιλογές, ειδικά εφόσον το health και η αντοχή σας είναι περιορισμένα.

Καταζητείται νεκρός ή…νεκρός
Ο υπόλοιπος εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα γνωστά και ενδιαφέροντα “κομμάτια” όπως πιστόλια, rifles, καραμπίνες, sniper και διάφορα άλλα. Όλα τους έχουν αρκετά ικανοποιητική αίσθηση όμως και πάλι μην νομίζετε ότι θα καθαρίζετε τα ζόμπι με το τσουβάλι σε ανελέητα πιστολίδια. Για αρχή, ο εξοπλισμός σας χρειάζεται συχνά επισκευές, καθώς το να μπλοκάρουν τα όπλα δεν είναι σπάνιο φαινόμενο. Πάντως όσο εξασκείτε το ανάλογο skill σας, τόσο λιγότερες θα είναι οι εμπλοκές που θα παθαίνετε, ενώ θα βελτιωθεί και η ανάκρουση. Δεύτερον, οι πυροβολισμοί δυστυχώς ακούγονται πολύ έντονα και αυτό θα σας δημιουργεί συνεχώς μπελάδες. Κάθε όπλο μάλιστα έχει τον δικό του δείκτη desibel.

Το παραπάνω πρόβλημα μπορεί να καταπολεμηθεί εν μέρει με σιγαστήρες, οι οποίοι όμως δεν είναι και ότι πιο αξιόπιστο υπάρχει (μπορεί να χαλάσουν πχ. εν μέσω μιας μάχης). Γενικά το State of Decay αντιμετωπίζει τα όπλα όχι σαν παιχνίδια, αλλά σαν χρήσιμα εργαλεία που προϋποθέτει να έχετε φροντίσει μερικούς άλλους παράγοντες προηγουμένως για να επωφεληθείτε από την δύναμή τους. Προσπαθεί δηλαδή να δώσει μια αληθοφάνεια και σε αυτόν τον τομέα.

Αν όντως γίνει κάποτε zombie apocalypse, μ΄αυτά και μ’αυτά ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε για να τη βγάλουμε καθαρή!

Ανοίξαμε και σας περιμένουμε
Στο State of Decay καλείστε συνεχώς να μπαίνετε σε διάφορα κτίρια για να ρίχνετε το απαραίτητο ψάξιμο. Το “πλιάτσικο” είναι όχι απλά θεμιτό σε μια κατάσταση …Αποκάλυψης αλλά ουσιαστικά αποτελεί τον μοναδικό τρόπο επιβίωσης. Φυσικά σε κάθε γωνιά μπορεί να παραμονεύουν τα καθόλου φιλικά zombies, οπότε πρέπει να είστε συνεχώς σε εγρήγορση.

Ορισμένα κτίρια τα οποία περιβάλλονται από φράκτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εγκατάστασης της ομάδας σας και την δημιουργία ενός οχυρού. Να ξεκαθαρίσουμε πως έχετε τη δυνατότητα να βρίσκεστε σε μία μόνο βάση κάθε φορά. Αν γίνει κάποιο μεγάλο “πέσιμο” από νεκροζώντανους ίσως να φτάσετε στο σημείο να πρέπει να εγκαταλείψετε το κτίριό σας. Βέβαια, η διαδικασία του να χτίσετε τη βάση σας από την αρχή ίσως είναι ένα από πιο κουραστικά σημεία καθώς επαναλαμβάνετε τον κόπο που ήδη έχετε κάνει, αλλά όπως είπαμε, υπάρχει αληθοφάνεια!

Ανάμεσα στα διαθέσιμα customizations που υπάρχουν για τις βάσεις σας είναι σκηνές για τον ύπνο, κουζίνες, αποθηκευτικοί χώροι, ραδιοπομποί για επικοινωνία, εργαστήρια για επισκευές, γεννήτριες και φυσικά τείχη και πυργίσκοι για αμυντικούς σκοπούς. Όλα αυτά αντιλαμβάνεστε πως δίνουν και έναν μικρό “αέρα” strategy στον τίτλο της Undead Labs. Έχετε την ευχέρεια να αποφασίσετε το μέρος που θα χτίσετε το οχυρό σας και στη συνέχεια να το επεκτείνετε ώστε να σας εξυπηρετεί καλύτερα. Επίσης κάθε κτίριο που δεν έχει καταστραφεί μπορεί να χρησιμέψει σαν outpost, το οποίο αποτελεί ένα μικρό καταφύγιο όπου σας παρέχει χώρο να κοιμηθείτε ή να αποθηκεύσετε αντικείμενα.

Όρεξη να έχετε…
Το πλούσιο περιεχόμενο του State of Decay είναι ικανό να σας κρατήσει για αρκετές ώρες. Μιλάμε για 15-20 ώρες gameplay, ανάλογα με το πόσο γρήγοροι και αποτελεσματικοί είστε και το πόσο χρόνο ξοδεύετε στην εξερεύνηση. Εάν ασχοληθείτε με περισσότερες δευτερεύουσες αποστολές και “ανοιχθείτε” σε free-roaming …μονοπάτια η δημιουργία της Undead Labs αντιλαμβάνεστε πως μπορεί να διαρκέσει πολύ παραπάνω.

Ωστόσο, ίσως δεν θα βρείτε νόημα να ασχοληθείτε πολύ παραπάνω γιατί η αλήθεια είναι πως όταν φθίνει ο αρχικός ενθουσιασμός θα διαπιστώσετε πως υπάρχουν αρκετά επαναλαμβανόμενα πράγματα σε αυτά κάνετε. Θα θέλαμε μια μεγαλύτερη ποικιλία στις αποστολές, τουλάχιστον από ένα σημείο και ύστερα, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει πως δεν θα ευχαριστηθείτε το κύριο περιεχόμενο. Βέβαια αν κάποιος απλά αρέσκεται στο να τριγυρνάει και να σκοτώνει ζόμπι προσπαθώντας να επιβιώσει, θα βρει στο State of Decay τον παράδεισό του.

CryZombies
To εν λόγω video game χρησιμοποιεί την CryEngine 3 όχι πάντως με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Tο οπτικό αποτέλεσμα βέβαια είναι πολύ αξιόλογο με τον κόσμο να είναι αρκετά λεπτομερής με πολλά στοιχεία, όμορφο σχεδιασμό και αρκετά καλά εφέ. Όμως, οι δυνατότητες της εν λόγω μηχανής δεν “απογειώνονται” κυρίως λόγω του σχεδόν μόνιμου screen tearing (τόσο έντονο που σε κάποια φάση απλά θα το συνηθίσετε και δεν θα του δίνετε σημασία!), του περιστασιακού texture popping και clipping και των διάφορων “διάσπαρτων” glitches. Τα animations και η A.I. σε γενικές γραμμές είναι αξιοπρεπή, εκτός από ορισμένα “κολλήματα” που τρώνε ενίοτε. Τουλάχιστον στο frame rate δεν παρατηρήσαμε τραγικές πτώσεις. Το State of Decay δεν δείχνει άσχημο σε καμία περίπτωση, αλλά θα μπορούσε να είναι πολύ περισσότερο προσεγμένο σε επιμέρους τεχνικά θέματα.

Ήδη υπάρχει ένα patch που υπόσχεται να τα διορθώσει πολλά από αυτά, όπως και τα διάφορά bugs που μαστίζουν τον τίτλο. Μάλιστα, μερικά από τα τελευταία μπορεί και να σας κάνουν να “κολλήσετε” (πχ. ο Α.Ι. χαρακτήρας μένει ακίνητος σε κάποιο scripted event και δεν μπορεί να προωθηθεί η πλοκή) με αποτέλεσμα να πρέπει να φορτώσετε κάποιο προηγούμενο save. Επειδή μάλιστα υπήρξαν κάποια θέματα και με το πρώτο patch, η Undead Labs ετοιμάζει και δεύτερο στο οποίο υπόσχονται να διορθώσουν μέχρι και το screen tearing. Όλα αυτά τα ζητήματα ενώ μπορεί να μην επηρεάζουν τόσο άμεσα την εμπειρία που θα αποκομίσετε από το State of Decay, αφαιρούν κάποια από την περισσότερη αίγλη που θα μπορούσε να έχει η δημιουργία της ομάδας από το Seattle.

Στον ήχο έχει γίνει πραγματικά πολύ καλή δουλεία. Αυτά που ξεχωρίζουν είναι τα υποδειγματικά voice-overs που θα ζήλευε ακόμα και μεγάλη παραγωγή. Οι φωνές και ο τρόπος ομιλίας του κάθε χαρακτήρα είναι εξαιρετικά, συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας προσωπικότητας για τον καθένα. Τα εφέ είναι αξιόλογα όπως και η μουσική, την οποία αν και δύσκολα θα την προσέξετε καθότι κινείται σε ambient μονοπάτια, συμβάλλει στην δημιουργία της έντασης με συνέπεια.

Καλωσορίσατε στην Πολιτεία της Αποσύνθεσης!
Το State of Decay έρχεται να προστεθεί στην ολοένα αυξανόμενη λίστα με τα zombie games, κάνοντας τους φίλους της συγκεκριμένης θεματολογίας να τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση. Η δημιουργία της Undead Labs διαθέτει πολλές έξυπνες ιδέες και αξιοποιεί ένα σωρό επιμέρους στοιχεία από διάφορα είδη τοποθετώντας τα στη δική της open world zombie apocalypse προσφέροντάς μας μια μοναδική εμπειρία επιβίωσης.

Μπορούμε να παραβλέψουμε τα διάφορα τεχνικά ζητήματα αν αναλογιστούμε πως αποτελεί την πρώτη προσπάθεια μιας υποσχόμενης εταιρείας και κυρίως αν δούμε την τιμή στην οποία προσφέρεται. 1.600 Microsoft Points (20 ευρώ) για έναν Arcade τίτλο που κοιτάει άνετα στα μάτια games με τριπλάσια τιμή; Αυτό είναι που λέμε καλό deal! Το πλούσιο περιεχόμενό του θα σας αποζημιώσει με το παραπάνω και αποτελεί μια μικρή επένδυση που αξίζει να κάνουν όλοι οι φίλοι των zombies και χρήστες του Xbox 360 (και όχι μόνο)!

Θετικά:
– Open world gameplay με βάθος και πολλά επιμέρους στοιχεία
– Σωστά στημένο σκηνικό “επιβίωσης”
– Ατμοσφαιρικός ανοικτός κόσμος με ζόμπι
– Λειτουργικές δόσεις RPG “συνταγών”
– Αλληλεπίδραση με τους χαρακτήρες
– Υψηλό value for money

Αρνητικά:
– Bugs, glitches και λοιπά τεχνικά προβλήματα
– Από ένα σημείο και μετά εμφανίζονται στοιχεία επανάληψης
– Μπορούσε να είχε προσεχθεί σε κάποιους τομείς περισσότερο

Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 7.6

Ένα video game με zombies που κινείται σε μια πολύ σωστή κατεύθυνση και προσφέρει κάτι διαφορετικό.

Γρηγόρης Βούλγαρης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης