Η Kyttaro Tech Ltd games είναι μία ανεξάρτητη εταιρία παραγωγής video games και αποτελείται από τρεις ανθρώπους κλειδιά: τον Ανδρέα Φαρμάκη, τον Κώστα Δημόπουλο και τον Φοίβο Βιλανάκη. Ιδρύθηκε στα μέσα του 2011 και από τότε έχει δραστηριοποιηθεί κυρίως στον χώρο των free to play (η καλύτερα “pay what you want”) παιχνιδιών αφού έχει κυκλοφορήσει πολλά από αυτά για Pc και Mac, κυρίως με την μορφή θεματικών συλλογών . Ενδεικτικά αναφέρουμε τα “Bundle in a box – Deep Space” και “Bundle in a Box – Indie RPG” τα οποία περιέχουν διάφορα games της Kyttarο, με κοινό χαρακτηριστικό το κλείσιμο του ματιού στην χρυσή εποχή των 8 & 16bit. Μία μικρή επαφή μαζί τους στην ιστοσελίδα της εταιρείας θα σας αποκαλύψει το πόσο πολύ οι συντελεστές αγαπούν την ατμόσφαιρα και το gameplay εκείνης της εποχής και θα σας προετοιμάσει κατάλληλα για το νέο “πόνημα” του studio, το Droidscape: Basilica, που αποτελεί την πρώτη προσπάθεια της εταιρείας στον χώρο του iOS.

Σε πρώτη επαφή μαζί του θα διαπιστώσετε ότι εξελίσσεται σε ένα δυστοπικό κόσμο με έντονη electro-punk αισθητική. Εξελίσσεται στον 41ο αιώνα όπου τρεις αντίπαλες παρατάξεις βρίσκονται σε συνεχή διαμάχη για την εξουσία του σύμπαντος. Πρόκειται για την -πανταχού παρούσα- Εκκλησία, διάφορες τεχνοκρατικές πολυεθνικές (με μεγαλύτερη την Cortez Corporation) και το Guild των Chronomancers του Tal, το οποίο μπορεί και επηρεάζει τον χωροχρόνο και είναι το clan στο οποίο ανήκετε. Εσείς ονομάζεστε Atherion και είστε ο τελευταίος εναπομείναντας chronomancer και έχετε φυλακιστεί στο διαστημικό σταθμό Basilica. Όλα αυτά τα μαθαίνετε παρακολουθώντας την εισαγωγή η οποία αποδίδεται με ωραία σκίτσα σε στυλ animated comic book, κάτι που δείχνει ότι η ομάδα της Kyttaro Games έχει δώσει έμφαση στην ατμόσφαιρα του Droidscape, πράγμα σπάνιο για puzzle.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

…Κοπανήστε την
Το Droidscape ειναι ενα real time puzzle game. Αυτό που προφανώς πρέπει να κάνετε είναι να δραπετεύσετε και ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι ο…Bishop. Ο Bishop είναι ένα απλό Droid το οποίο έχετε “χακάρει” και τηλεκατευθύνετε από το κελί σας, προσπαθώντας να το οδήγησε στην έξοδο του κάθε δωματίου που συναντάτε. Το gameplay χωρίζετε σε δυο μέρη, σε αυτό του σχεδιασμού και σε αυτό της δράσης. Στο πρώτο από αυτά πρέπει να σχεδιάσετε με το δάκτυλο σας την πορεία που θα ακολουθήσει ο Bishop, μηχανισμός που φέρνει στο μυαλό αγαπημένα games όπως το Spy Mouse και τo Draw Race. Καθορίζοντας την διαδρομή αυτή θα πρέπει να αποφύγετε κακοτοπιές όπως εχθρούς και εμπόδια αλλά και να συγκεντρώσετε στην πορεία διάφορα χρήσιμα items. Αφού σχεδιάσετε το πως θα κινηθείτε, έρχεται η ώρα να κάνετε την επόμενη σας κίνηση. Αυτό γίνεται πατώντας το κουμπί “play” που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης.

Μόλις κάνετε click, περνάτε στο δεύτερο κομμάτι του game play στο οποίο η δράση ανεβαίνει. Αμέσως θα παρατηρήσετε κάποιες μικροαλλαγές στο interface με πιο σημαντική την εμφάνιση ενός διακόπτη ο οποίος κοντρολάρει τον Bishop. Σέρνοντας αυτόν δέξια ή αριστερά μπορείτε να κινήσετε μπροστά η πίσω τον τενεκεδένιο φίλο σας καθώς και να ορίσετε την ταχύτητα με την οποία κινείται αφού όσο πιο πολύ μετακινήσετε το “σύρτη” από την κεντρική του θέση, τόσο ανεβάζει ταχύτητα το ρομπότ.


I got a Plan B: make Plan A work!
Το στοιχειό του γρίφου και η σχετική…σπαζοκεφαλιά, προκύπτει από το γεγονός ότι ο ρομποτικός φίλος σας κινείται ακριβώς πάνω στο μονοπάτι που σχεδιάσατε νωρίτερα οπότε θα πρέπει on the fly να αποφασίσετε πως και κυρίως πότε θα κινηθείτε. Το κλειδί για την επιτυχία είναι το σωστό timing αφού η κάθε κίνηση πρέπει να γίνει την κατάλληλη στιγμή αν δεν θέλετε να συμβούν τίποτα ευτράπελα στο διάβα σας. Οι μόνιμες απειλές είναι οι εχθροί τους οποίους αν ακουμπήσετε, ka-boom, ενώ παράλληλα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη σημασία στην μπαταριά του ρομπότ και τη σχετική μπάρα ενέργειας. Αυτή μειώνεται όσο κινείστε, με συνεπεία το level restart αν αδειάσει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως υποψιάζεστε, σύντομα τα πράγματα γίνονται πιο περίπλοκα. Αφού περάσετε τα πρώτα level, τα οποία είναι τελείως απλοϊκά αφού εκτελούν χρέη tutorial, θα βρεθείτε να…κολυμπάτε στα βαθιά. Έτσι, ο Bishop θα να συλλέξει key cards τα οποία θα χρησιμοποιήσει για να ανοίξετε κάποιες κλειδωμένες πόρτες, θα “φορτίσει” τις μπαταριές του σε συγκεκριμένα charging stations ώστε να μπορέσει να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση, θα αποφύγει παγίδες και διάφορα άλλα. Καθώς ξεκλειδώνετε τα 60+ levels, θα διαπιστώσετε ότι σύντομα γίνεται χαμός, ενώ και το μέγεθος των δωματίων μεγαλώνει.

Το πιο απολαυστικό στοιχειό του DS:B το νιώθετε όταν ο Bishop φτάνει στην έξοδο ενός δωματίου. Το να το πετύχετε αυτό, δεν είναι πάντα εύκολο. Το παιχνίδι απαιτεί σε κάποια σημεία αρκετή αυτοσυγκέντρωση, με συνέπεια κάποια επίπεδα να σας φέρουν στο μυαλό το…Dark Souls λόγο της επαναλαμβανόμενης αποτυχίας. Πάντως αν επιμείνετε δεν θα αργήσετε να βρείτε την ιδανική διαδρομή που στέλνει ταχύτατα τον Bishop στην έξοδο, συγκεντρώνοντας στην πορεία όλα τα gems/keys και αποφεύγοντας οριακά όλες τις παγίδες που συναντήσατε. Η αίσθηση αυτή, ότι δηλαδή το…λιώσατε το level κάνοντας διάφορες οριακές “σφήνες”, σας χαρίζει κάποιες αυθεντικές old school gaming στιγμές, τις οποίες θα απολαύσετε δεόντως.

Go…to the next room
Αναφερόμενοι στον χειρισμό, πρέπει να πούμε ότι προτιμήσαμε σαφώς την touch εκδοχή, η οποία με λίγη συνήθεια γίνεται δεύτερη φύση. Η εναλλακτική μέθοδος χειρισμού, δηλαδή το “HeadTwister” control που υπόσχεται ότι θα κοντρολάρετε τον Bishop με απλές κινήσεις του κεφαλιού χωρίς καν να αγγίζετε το iPad, δεν δουλεύει πάντα σωστά. Ακόμα και αν καταφέρετε να κινήσετε το ρομπότ προς τα εκεί που επιθυμείτε, θα διαπιστώσετε ότι η ακρίβεια είναι μειωμένη. Παρόλα αυτά, σίγουρα πρόκειται για μια πρωτότυπη ιδέα η οποία ελπίζουμε να αξιοποιηθεί καλύτερα στο μέλλον. Ένα άλλο σημείο που μας απογοήτευσε λίγο είναι ότι το collision detection δεν είναι πάντα αξιόπιστο: άλλες φορές πραγματοποιείτε οριακά χωσίματα και κάποιες άλλες μπορεί να χάσετε χωρίς να το περιμένετε. Πάντως σε κάθε περίπτωση μαθαίνετε από κάθε λάθος (δικού σας η του interface) και η επομένη προσπάθεια είναι καλύτερη. Ευτυχώς, κατά την διάρκεια τουλάχιστον του Drawing mode υπάρχουν άφθονα undo steps και έτσι μπορείτε να πειραματιστείτε όσο θέλετε.

Κατά τη διάρκεια της περιπέτειας σας, επιβραβεύεστε για τις επιδόσεις σας. Ο σχετικός μηχανισμός είναι ο κλασικός πλέον με τα τρία αστέρια που καταδεικνύουν ποσό καλά τα πήγατε. Για να συγκεντρώσετε τρία από αυτά θα πρέπει να φτάσετε στην έξοδο όσο πιο σύντομα μπορείτε, συγκεντρώνοντας τα απαραίτητα gems & power-ups. Σαν βραβείο μαζεύετε coins με τα οποία μπορείτε να εξαγοράσετε διάφορα καλούδια στο in-game κατάστημα όπως extra ενέργεια, χρόνο, ασπίδα κλπ. Τα power ups αυτά τοποθετούνται στην κορυφή της οθόνης και μπορούν να σώσουν την κατάσταση σε κάποιο δύσκολο, αν ενεργοποιηθούν την κατάλληλη στιγμή. Μόλις ολοκληρώσετε, οι επιδόσεις σας συγκρίνονται με αυτές των φίλων σας μέσω του gaming δικτύου της Apple (δηλαδή του Gaming Center). Αυτό σας παρακινεί να ξαναπροσπαθήσετε, ενώ το ίδιο συμβαίνει και αν μπείτε στο “τρυπακι” της τελειομανίας, δηλαδή της συλλογής τριών αστεριών. Όλα αυτά καταφέρνουν να αυξήσουν την διάρκεια του Droidscape κάνοντας την ολοκλήρωση του να απαιτεί από τέσσερις μέχρι οκτώ ώρες, ανάλογα με τις διαθέσεις σας.

Never confuse movement with action
(Ernest Hemingway)

Long time no see
Το Droidscape: Basilica έχει δημιουργηθεί χρησιμοποιώντας την τεχνική του stop animation για την απεικόνιση των γραφικών του. Αυτή η τεχνοτροπία ήταν πολύ δημοφιλής στο παρελθόν και με την βοήθεια της έχουν δημιουργηθεί αριστουργήματα στον χώρο του κινηματογράφου (με κορυφαίο παράδειγμα την πρώτη τριλογία Star Wars). Η επιλογή της προϋποθέτει την δημιουργία αγαλματιδίων τα οποία φωτογραφίζονται καρέ καρέ ώστε σε φυσική ροή να δημιουργείται η κίνηση του κάθε χαρακτήρα. Η συγκεκριμένη επιλογή από την ομάδα της Kytarro φανερώνει καλλιτεχνικές ανησυχίες και μας κινεί το ενδιαφέρον, ενώ το αποτέλεσμα κρίνεται επιτυχημένο αφού οι ήρωες του παιχνιδιού φαίνονται αρκετά ζωντανοί, παρά την ρομποτική τους υπόσταση. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τα υπόλοιπα γραφικά που συνθέτουν το παιχνίδι, αφού φαίνονται λίγο μουντά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το χρώμα του background σε κάποια levels αφού παρά το ότι ταιριάζει στην όλη αισθητική, σε κάποιες περιπτώσεις μπερδεύει λίγο το μάτι και “κρύβει” κάποιες από τις πιθανές διαδρομές που πρέπει να επιλέξετε.

Πάντως σε γενικές γραμμές και συνυπολογίζοντας ότι μιλάμε για ένα puzzle, στο τεχνικό κομμάτι το Droidscape κάνει τη δουλειά του. ΄Ετσι τα γραφικά, με την βοήθεια των comics που βοηθούν στην εξέλιξη της ιστορίας (δουλειά του Χαρίτωνα Μπεκιάρη, υπεύθυνου για το art direction του τίτλου), τη φουτουριστική ambient lounge μουσική (του συνθέτη Χρήστου Χριστοδούλου) και των ταιριαστών ηχητικών εφέ, καταφέρνουν να ανεβάσουν την ατμοσφαιρικοτητα του Droidscape: Basilica. Έτσι, το game καταφέρνει να σας μεταφέρει νοερά στο σύμπαν στο οποίο αυτό εξελίσσεται.

Επίλογος
To Droidscape: Basilica είναι μία εντυπωσιακή πρώτη προσπάθεια για την Kyttaro Tech Ltd στο iOS. Η εμφατική ατμόσφαιρα και το “δύο φάσεων” gameplay του (που χωρίζεται στον σχεδιασμό και στην εκτέλεση) είναι τα όπλα του στην προσπάθεια του να διαφοροποιηθεί απο τον σορό των αδιάφορων παιχνιδιών που έχουν κατακλύσει το iOS και τα οποία αφού κατέβουν στην συσκευή σας εξαϋλώνονται σε χρόνο dt αφου δεν προσφέρουν κάτι νέο. Αν παρακάμψετε τα μικρά προβλήματα του και κυρίως τον χειρισμό -που απαιτεί κάποια αυτοσυγκέντρωση αρχικά, θα διαπιστώσετε ότι είναι ένα τίμιο action puzzle game το οποίο θα σας ανταμείψει για τον χρόνο που θα ξοδέψετε μαζί του. Με κόστος 1.99€ στο App Store, αξίζει να το δοκιμάσετε.

Θετικά:
– Πλούσια ατμόσφαιρα και σενάριο για puzzle game
– Πρωτότυπο gameplay που χωρίζεται σε δύο φάσεις (σχεδιασμός και εκτέλεση)
– Το stop motion animation ζωντανεύει τους χαρακτήρες

Αρνητικά:
– Σχεδόν μη λειτουργικό το δεύτερο σύστημα χειρισμού (HeadTwister)
– Κάποιες φορές τα γραφικά μπερδεύουν το μάτι
– Χρειάζεται υπομονή και προσοχή στα πιο δύσκολα επίπεδα
– To collision detection δεν λειτουργεί πάντα σωστά

Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 6.5
Gameplay: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 6.5

Αν του δώσετε την απαραίτητη προσοχή, θα αποζημιωθείτε.

Κώστας Προμπονάς

Συντάκτης: kostaspromponas@gmail.com (Κώστας Προμπονάς)
Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης