To Deadly Premonition: The Director’s Cut αποτελεί μια πιο λεπτομερή έκδοση του επιτυχημένου και ταυτόχρονα αμφιλεγόμενου Deadly Premonition. Πρόκειται για ένα ψυχολογικό θρίλερ το οποίο με το μοναδικό του στυλ κατάφερε να κερδίσει την συμπάθεια όσων του έδωσαν μια ευκαιρία. Το πρώτο παιχνίδι κυκλοφόρησε σε Αμερική και Ευρώπη το 2010 αποκλειστικά για το Xbox 360 ενώ μόνο στην Ιαπωνία οι παίχτες είχαν την ευκαιρία να το παίξουν και στο PS3.

Τώρα μετά από περίπου δύο χρόνια, το πολυσυζητημένο adventure κάνει την δυναμική επιστροφή του αποκλειστικά στο PS3 ως Director’s Cut. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι συναντάμε μικρές βελτιώσεις στα γραφικά, περισσότερες λεπτομέρειες στο σενάριο και εξτρά σκηνές. Εκτός από αυτό, πολλές φορές βλέπουμε και άλλα καλούδια όπως περισσότερες φορεσιές, επιπλέον side quests και απαντήσεις σε ερωτήματα που μας άφησε αναπάντητα το πρώτο παιχνίδι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

The Red Seed Killers
Πρωταγωνιστής είναι ο Agent Francis York Morgan, ένας πράκτορας του FBI που καλείται να αναλάβει μια υπόθεση δολοφονίας. Η δουλειά του τον στέλνει στο Greenvale όπου μια κοπέλα με το όνομα Anna έχει δολοφονηθεί με αισχρό τρόπο. Τα αίτια της δολοφονίας παραμένουν άγνωστα και ο πράκτοράς μας πρέπει να βρει τον λόγο αυτής της απάνθρωπης πράξης και φυσικά… τον δολοφόνο.

Μπορεί η υπόθεση αυτή να μοιάζει με απλή δολοφονία αλλά σύντομα θα βρεθείτε σε ένα μυστηριώδες περιβάλλον. Ο λόγος είναι κάποιοι κόκκινοι σπόροι οι οποίοι βρίσκονται κοντά σε κάθε σκηνικό δολοφονίας. Ο York θα πρέπει να καταλάβει το αν υπάρχει κάποια σχέση μεταξύ των δολοφονιών που γίνονται στο Greenvale και των κόκκινων σπόρων, κάτι που στην πράξη θα αποδειχτεί ότι δεν είναι καθόλου εύκολο.


Welcome to Greenvale
Μόλις φτάσετε στο Greenvale, δηλαδή την μικρή πόλη στην οποία συνέβη η δολοφονία, θα σας περιμένουν οι τοπικοί σερίφηδες Emilie και George, για να σας κατευθύνουν και να σας ξεναγήσουν στην πόλη. Παρά το καλωσόρισμα, θα δείτε ότι σε λίγο η ατμόσφαιρα θα ανατραπεί και ο σερίφης George θα σας βλέπει με ανταγωνιστικό μάτι… κάτι που τον κάνει ιδιαίτερα περίεργο. Από την άλλη, η Emily, αν εξαιρέσετε την μικρή σκηνή που σας κάνει στην αρχή επειδή καθυστερήσατε, είναι ιδιαίτερα ευγενική και πρόθυμη να σας βοηθήσει κάθε στιγμή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τη ματιά του York
To Deadly Premonition: The Director’s Cut είναι ένα horror τρίτου προσώπου με κάμερα την οποία μπορείτε να περιστρέψετε. Ωστόσο το αίσθημα του τρόμου δεν είναι τόσο μεγάλο όσο θα ήταν εάν το παιχνίδι ήταν First-Person. Έχει λίγα στοιχεία Adventure και αυτά τα συναντάμε μόνο όταν πρέπει να συλλέξουμε στοιχεία για την υπόθεση, κάτι το οποίο είναι υπερβολικά εύκολο.

Ο χειρισμός είναι αρκετά απλός και θα τον συνηθίσετε μέσα στα πρώτα πέντε λεπτά. Με το αριστερό analog κινείτε τον πρωταγωνιστή ενώ με το δεξί την κάμερα, όπως άλλωστε και στα περισσότερα σύγχρονα games. Το μόνο που μπορεί να σας φανεί δύσκολο στην χρήση είναι ο τρόπος με τον οποίο χειρίζεστε τα πυροβόλα όπλα καθώς όταν σημαδεύετε εμφανίζεται ένα κόκκινο laser. Θεωρητικά αυτό ακούγεται εύκολο, όμως στην πράξη δεν αποδεικνύεται βολικό.

Όσο για το User Interface, κάτω αριστερά βρίσκεται ο χάρτης της πόλης και ακριβώς από πάνω του το ρολόι. Πάνω αριστερά θα δείτε δύο μπάρες οι οποίες δείχνουν κάθε στιγμή τον δείκτη ζωής του York και το πόσο ήρεμος είναι ο παλμός του. Όταν μπείτε σε μάχη, θα δείτε ότι κάτω δεξιά θα εμφανιστούν τα όπλα που έχετε στην κατοχή σας μαζί με την κατάσταση στην οποία βρίσκονται. Πιστεύω ότι θα έπρεπε να είχε και άλλη μπάρα η οποία θα έδειχνε την πείνα του γιατί αν ο York πεινάσει και δεν του δώσετε να φάει κάτι, τότε σιγά-σιγά θα πεθάνει. Για να δείτε τα υπόλοιπα stats όπως την πείνα ή το πόσο καθαρός είναι ο πρωταγωνιστής θα πρέπει να μπείτε στο pause menu και να το ψάξετε μόνοι σας.

York ή Zach;
Από την πρώτη κιόλας στιγμή θα παρατηρήσετε ότι ο πράκτορας York έχει κάποια θέματα που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και ως…ψυχολογικά. Για παράδειγμα, προβλέπει μέσα από το σχήμα του καφέ το πως θα εξελιχθεί η υπόθεσή του και απαντάει με γρίφους στους περισσότερους κατοίκους.

Εκτός όμως από αυτό, θα δείτε ότι συνομιλεί πάντα με κάποιον αόρατο χαρακτήρα που ονομάζεται Zach. Μαζί υποτίθεται ότι μιλάνε για πολλά θέματα όπως παλιές ταινίες, καρτούν, γυναίκες και φυσικά τις υποθέσεις δολοφονίας. Ο Zach έχει το ρόλο του φανταστικού φίλου του πρωταγωνιστή, αφού δεν είναι κάποιο υπαρκτό πρόσωπο και κάνει τον York να φαίνεται πως τα έχει λίγο χαμένα. Παρόλα αυτά, στη συνέχεια θα δείτε τον πραγματικό ρόλο του Zach και την επιρροή του στην ιστορία.

Οι πύλες του ανεξήγητου
Η στιγμή που θα καταλάβετε ότι τα πράγματα δεν είναι φυσιολογικά σε αυτή την πόλη δεν θα αργήσει. Η Anna δολοφονήθηκε με πολύ περίεργο τρόπο και κοντά στον τόπο του εγκλήματος βρέθηκαν στοιχεία τα οποία δεν συνδέονται με κανένα λογικό τρόπο μεταξύ τους. Θα δείτε αίμα σε διάφορα σημεία και σημάδια από πατημασιές όπως και κόκκινους σπόρους.

Κάθε φορά που βρέχει, το Greenvale μετατρέπεται σε πόλη του θανάτου. Ένας κακοποιός ντυμένος με αδιάβροχο και κρατώντας ένα τσεκούρι κυκλοφορεί και σπέρνει τον τρόμο. Μετά από κάθε καταιγίδα υπάρχει τουλάχιστον ένας νεκρός. Τον λόγο που συμβαίνει αυτό δεν μπορεί να τον εξηγήσει κανείς και θα το καταλάβετε μόνοι σας…στην πορεία.

Εκτός από τις τρομερές δολοφονίες, ένα μυστήριο καλύπτει και άλλον έναν από τους κατοίκους του Greenvale ο οποίος ζει μακριά από όλους τους άλλους. Πρόκειται για τον Harry Stewart ο οποίος είναι απόμακρος και σύμφωνα με τους συμπολίτες του το τελευταίο διάστημα δεν μιλάει σε κανέναν. Πρακτικά του ανήκει σχεδόν το μισό Greenvale αφού κατάφερε να αγοράσει μεγάλες εκτάσεις γης αλλά δεν μπορεί να χαρεί την περιουσία του γιατί είναι ανάπηρος και κυκλοφορεί πάντοτε με μάσκα οξυγόνου, κάτι που τον κάνει αρκετά κακόφημο στην πόλη. Φυσικά λόγω της ιδιαίτερης θέσης του, αναγκαστικά θα περάσετε μερικές ώρες μαζί του, ανακρίνοντάς τον για τα όσα γνωρίζει σχετικά με την υπόθεση.

Στα άδυτα της πόλης
Ο York προσπαθεί να βρει μια λύση άλλα όσο ανακαλύπτει νέες πτυχές στην ιστορία, τόσο πιο πολύ μπερδεύεται. Κατά βάση, θα πρέπει να λύσετε ένα μυστήριο στο οποίο σχεδόν όλοι οι συνάδελφοί σας μπορούν να θεωρηθούν ύποπτοι. Έχουμε απ’ τη μία τον σερίφη George, απ’ την άλλη τον ομοφυλόφιλο αστυνομικός Thomas MacLaine και τέλος τη γλυκιά βοηθό του σερίφη, Emily. Όλοι τους έχουν έναν ξεχωριστό, ιδιαίτερο χαρακτήρα, που παίζει τον ρόλο του στην υπόθεση. Η παρατήρηση των κινήσεών τους πρέπει να είναι προσεκτική καθόλη τη διάρκεια των περιπλανήσεών σας.

Κάθε κάτοικος της πόλης μπορεί να είναι σημαντικός, ακόμα και η ιδιοκτήτρια ενός μικρού εστιατορίου. Παρόλα αυτά δεν θα μπορέσετε να έχετε προσωπική συνομιλία με όλους τους κατοίκους αλλά μόνο με μερικούς από αυτούς. Επίσης δεν θα μπορέσετε να μπείτε σε κάθε κτήριο της πόλης που σας αρέσει αλλά μόνο σε ορισμένα τα οποία θα συνδέονται με την υπόθεση. Η λογική αυτή εφαρμόστηκε ώστε να μην ψάχνετε άσκοπα με τις ώρες αλλά μόνο σε συγκεκριμένα μέρη.

The Otherworld
Ένα μεγάλο μέρος του παιχνιδιού θα το περάσετε πολεμώντας με τέρατα-σκιές. Οι σκιές αυτές βρίσκονται στο Otherworld το οποίο λειτουργεί ως ένα παράλληλο σύμπαν στο οποίο μπορεί να βρεθεί μόνο ο πρωταγωνιστής York. Αυτός ο παράλληλος κόσμος μοιάζει πολύ με το Otherworld που έχουμε συναντήσει στο Silent Hill. Όταν βρίσκεστε εκεί, το περιβάλλον αλλάζει και γίνεται κόκκινο, με αίματα και μαύρες πύλες από τις οποίες βγαίνουν οι εχθροί που είτε πρέπει να αποφύγετε είτε να σκοτώσετε.

Τα τέρατα μέσα στο Otherworld βρίσκονται εκεί για να σας εμποδίσουν να προχωρήσετε παραπέρα στην λύση του μυστηρίου. Μπορείτε να περάσετε ανάμεσά τους χωρίς να σας καταλάβουν αν κρατήσετε την αναπνοή σας ή να τα αντιμετωπίσετε και να τα σκοτώσετε. Οι μάχες είναι ως επί το πλείστον εύκολες αφού κάθε εχθρός πεθαίνει με δύο χτυπήματα το πολύ.

Όσο για τα όπλα τα οποία πρέπει να χρησιμοποιήσετε, στην αρχή θα ξεκινήσετε με ένα μαχαίρι και ένα μικρό αστυνομικό πιστόλι. Στη συνέχεια θα συλλέξετε από το περιβάλλον νέα όπλα όπως λοστούς, μεγάλα κομμάτια ξύλου, μπαστούνια και μεγαλύτερα πυροβόλα όπλα όπως Assault Rifles. Όσο χρησιμοποιείτε ένα όπλο, τόσο θα χαλάει, με αποτέλεσμα μετά από μερικά χτυπήματα να καταστραφεί και να πρέπει να ψάξετε για άλλο. Το ίδιο ισχύει και για τα πυροβόλα όπλα με τη διαφορά ότι αυτά δεν χαλάνε. Απλώς τελειώνουν οι σφαίρες και είναι δύσκολο να βρείτε άλλες.

Σκοτεινές περιπλανήσεις…
Το μεγαλύτερο μέρος των αποστολών θα το περάσετε στην πόλη όπου μαζί με το περιπολικό σας θα πηγαίνετε από μέρος σε μέρος για να βρείτε περισσότερα στοιχεία. Θα περνάτε διάφορους πολίτες από ανάκριση και θα προσπαθείτε συνεχώς να καταλάβετε για το αν σας λένε αλήθεια ή ψέματα.

Συνήθως θα πρέπει να βρίσκεστε σε ένα μέρος που θα σας ζητηθεί μια συγκεκριμένη ώρα και ευτυχώς για εσάς δίπλα στον χάρτη θα μπορείτε να δείτε και το ρολόι έτσι ώστε να υπολογίσετε τον διαθέσιμο χρόνο σας. Υπάρχει όμως ένα μικρό αρνητικό σημείο το οποίο πρέπει να αναφέρουμε και αυτό αφορά τον χρονικό περιορισμό. Έστω ότι είναι 9 το πρωί και εσείς πρέπει να συναντηθείτε με τους σερίφηδες στις 17:00. Θα πρέπει λοιπόν να περιμένετε μέχρι να γίνει απόγευμα και έπειτα θα μπορέσετε να προχωρήσετε την αποστολή σας.

Η εναλλαγή από Otherworld σε κανονικό κόσμο είναι ίσως από τα λίγα στοιχεία που κάνουν το Deadly Premonition ξεχωριστό.

Δεν υπάρχει η δυνατότητα να συνεχίσετε την αποστολή την στιγμή που το θέλετε εσείς. Κατά την αναμονή σας, μπορείτε να κοιμηθείτε για μερικές ώρες ή να κάνετε βόλτες στην πόλη, αρκεί να προσέχετε το ντεπόζιτό σας. Αν η βενζίνη τελειώσει θα πρέπει να πάτε με τα πόδια στην αποστολή ή να βρείτε ένα βενζινάδικο. Εκτός από αυτά, μπορείτε να κάνετε ορισμένα side quests, δηλαδή χάρες τις οποίες σας ζητούν οι κάτοικοι της πόλης. Μέσα από αυτά θα κερδίσετε την συμπάθειά τους, κάτι που δεν απασχολεί και πολύ τον York βέβαια καθώς δεν τον ενδιαφέρει η γνώμη των άλλων.

Ένα από τα πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του Deadly Premonition: The Director’s Cut είναι το Profiling. Το Profiling θα το συναντήσετε κάθε φορά που η αποστολή σας θα έχει να κάνει με την συλλογή στοιχείων. Όταν θα έχετε μαζέψει τα στοιχεία που χρειάζεστε για μια υπόθεση, τότε θα κάνετε το Profiling μέσα από το οποίο θα μπορείτε να δείτε ένα cutscene. Απ’ το βίντεο αυτό θα βγάλετε ένα πόρισμα που θα σας βοηθήσει στην αποστολή σας.

Χαζό μου Zombie
Το A.I του Deadly Premonition: The Director’s Cut είναι επιεικώς απαράδεκτο. Οι εχθροί θα κάνουν πολλή ώρα για να σας εντοπίσουν και αν τελικά σας δουν, θα τους πάρει…”έναν αιώνα” να έρθουν κοντά σας και να σας χτυπήσουν. Επίσης δεν μπορούν να αποφύγουν τις επιθέσεις σας και κάθονται και τρώνε ξύλο σαν να είναι άμυαλα πλάσματα. Με αυτά που σας λέω καταλαβαίνετε ότι οι μάχες είναι αρκετά εύκολες.

Κάτι άλλο που δεν συναρπάζει είναι τα boss fights αφού είναι όλα τους συνηθισμένα κι έχουν το πολύ τέσσερις με πέντε φάσεις. Κατά την διάρκεια των φάσεων θα πρέπει να κάνετε απλά πράγματα όπως το να πετύχετε τον στόχο, να εκτελέσετε ένα quick time event ή να κυνηγήσετε το boss, κάτι που είναι πανεύκολο. Παρόλα αυτά, αυτό που μετράει στα boss fights είναι ο ψυχολογικός πόλεμος και η ατμόσφαιρα που δημιουργείται από τους διαλόγους και τις επιλογές που θα πρέπει να κάνετε ακόμα και αν είναι λιγοστές οι φορές που θα σας ζητηθεί να επιλέξετε.

Πάμε πάλι στο 2000
Το Deadly Premonition: The Director’s Cut είναι μια πιο ολοκληρωμένη έκδοση του πρώτου Deadly Premonition. Έτσι, περιμένουμε να δούμε προσθήκες στα στοιχεία που έχουμε ήδη δει και αρκετές βελτιώσεις. Παρόλο που παρατηρούμε διαφορές στο User Interface και στο σενάριο, οι αλλαγές στον οπτικό τομέα είναι σχεδόν μηδαμινές! Τα γραφικά του παιχνιδιού θυμίζουν εποχές PlayStation 2 και σίγουρα αποτελούν ένα αρνητικό στοιχείο.


Τα animations είναι βαρετά ενώ τα face expressions όσο πιο κακοφτιαγμένα γίνεται. Ευτυχώς βέβαια που οι developers βελτίωσαν τα πρόσωπα των πρωταγωνιστών γιατί στην αρχική έκδοση του Deadly Premonition για το Xbox 360 μπορούσαμε να διακρίνουμε ούτε καν τα βασικά χαρακτηριστικά όπως το χρώμα των ματιών ή των μαλλιών. Κατά την άποψή μου θα μπορούσαν να είχαν προσέξει καλύτερα το περιβάλλον και τα textures καθώς δεν ταιριάζουν σε τίτλο του 2013.

Αδιάφορα μουσικά κομμάτια
Στο πρώτο cutscene το οποίο αποτελεί και το intro του παιχνιδιού θα ακούσετε ίσως το μοναδικό κομμάτι που είναι ωραίο. Από εκεί και πέρα, θα δείτε ότι ο ήχος είναι τελείως αταίριαστος με τις σκηνές. Κατά την διάρκεια των διαλόγων θα παίζει μια χαζοχαρούμενη μουσική η οποία χαλάει όλη την ατμόσφαιρα του μυστηρίου. Αυτό συνεχίζετε και στις μάχες σας στο Otherworld όπου ακούγονται μόνο βογκητά από τα τέρατα-σκιες. Όσο για το voice acting, με εξαίρεση τον York, μοιάζει να είναι πολύ πρόχειρα φτιαγμένο και σίγουρα δεν θυμίζει σε τίποτα μια επαγγελματική δουλειά.

Επίλογος
Το Deadly Premonition: The Director’s Cut είναι ένα παιχνίδι που δεν θα αγαπηθεί από όλους. Αποτελεί ένα περίεργο ψυχολογικό θρίλερ σε συνδυασμό με αστυνομικό μυστήριο και μεταφυσικά φαινόμενα. Το σενάριο είναι σίγουρα αυτό που θα σας καθηλώσει και θα σας κάνει να παίξετε ίσως και μονομιάς τις 17 ώρες που διαρκεί. Από την άλλη θα έπρεπε να είχε γίνει καλύτερη δουλειά στον ηχητικό και τον οπτικό τομέα. Τα γραφικά του είναι απαρχαιωμένα και το voice acting του δείχνει ότι έχει γίνει προχειροδουλειά. Με σιγουριά λοιπόν σας λέω ότι μόνο λίγοι θα συγχωρήσουν τις ατέλειές του και θα εκτιμήσουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του.

Θετικά:
– Μεγάλη διάρκεια
– Ενδιαφέρον σενάριο
– Εναλλαγή περιβάλλοντος

Αρνητικά:
– Απογοητευτικός ήχος
– Μετριότατο A.I
– Πρόχειρο voice acting

Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 7
Gameplay: 7.5 
Αντοχή: 8.5 
Γενικά: 7.2

To Deadly Premonition: The Director’s Cut είναι ένα από τα λίγα ψυχολογικά θρίλερ με τόσο ενδιαφέρον σενάριο που αναμένεται να κεντρίσει το ενδιαφέρον σας.

Χριστιάνα Θάνου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης